ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار جدید فرهنگیان و معلمان اسفند 93

اخبار جدید فرهنگیان و معلمان اسفند 93

وام بانک ملی به فرهنگیان تا پایان اسفند - مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش از همکاری خوب بانک ملی و ارائه تسهیلات به فرهنگیان تا پایان اسفند ماه سال جاری خبر داد.



به گزارش سرویس "آموزش و پروش" ایسنا، در پی مراجعه و تماس تلفنی مکرر جمعی از فرهنگیان مبنی بر مهلت زمان تعیین شده برای دریافت وام از بانک ملی، فرشید سیاری مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به همکاری خوب بانک ملی و کاهش مدارک و تشریفات اداری برای اعطای تسهیلات ویژه به فرهنگیان گفت: افراد واجد شرایط می توانند تا پایان اسفند ماه سال جاری با مراجعه به بانک های ملی از این تسهیلات بهره برند.



مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش تصریح کرد: دیگر همکاران فرهنگی متقاضی در صورت عدم تکمیل مدارک خود تا پایان سال جاری ‌می‌توانند سال آینده نسبت به دریافت وام اقدام نمایند.



 





توانمندسازی معلمان برای استفاده از فضای مجازی



رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن اعلام اینکه به دنبال ارائه آموزش‌های کلاسی در محیط فناوری و فضای مجازی هستیم اظهار کرد: هر کلاس درسی که آموزش‌هایش مبتنی بر رایانه می‌شود معلم‌ها را هم توانمند می‌کنیم.



حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه باید معلمان ما همپای دانش آموزان در عرصه فضای مجازی پیش بروند اظهار کرد: معلم‌ها در برخی پایه‌ها مسلط به تدریس در فضای مجازی نیستند.



وی افزود: در مقطع ابتدایی دانش آموزان با کارکرد فناوری و مبانی رایانه آشنا می‌شوند، اما در مقاطع بعد به دنبال آن هستیم درس‌ها را "آی.تی بیس" کرده و آموزش‌ها را در محیط فناوری ارائه کنیم.



رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه به عنوان مثال اگر دانش آموزان بخواهند یک فیلم چندرسانه‌ای را برای درس شیمی بسازند یا درس فیزیک را با نرم افزار پاورپوینت بیاموزند و شب در تالارهای گفت‌وگو درباره مباحث علمی به گفت وگو بنشینند، معلم باید مهارت بیابد تا گروه را راهبری کند عنوان کرد: با تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی پشتیبان برای معلم‌ها این کار را انجام می‌دهیم تا اطلاعاتشان بروزرسانی شود.



محمدیان ادامه داد: هر کلاس درسی که آموزش‌هایش مبتنی بر رایانه می‌شود معلم‌ها را هم توانمند می‌کنیم. اکنون اقدامات دیگری را نیز در عرصه فضای مجازی دنبال می‌کنیم که از جمله آنها می‌توان به ارائه متن کتب درسی و راهنماهای معلم در محیط وب اشاره کرد.



 





رشد کاریکاتوری دانش‌آموزان در نتیجه بی‌توجهی به برنامه درس ملی



رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن تأکید به توجه کامل مفاد به سند تحول و برنامه درسی ملی هشدار داد: عدم یکپارچه‌نگری به عناصر تربیتی و نگاه متوازن به ساحت‌های آموزشی موجب رشد کاریکاتوری دانش‌آموزان می‌شود.



به گزارش سرویس آموزش و پرورش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان در نشست با کارشناسان برنامه‌ریزی درسی اظهار کرد: تربیت یکپارچه عقلی، ایمانی، علمی و عملی و اخلاقی دانش‌آموزان باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانند با درک موقعیت خود نسبت به خویشتن، خداوند، انسان‌های دیگر و نظام آفرینش و شناختن توانایی‌ها و استعدادهای خود، به اصلاح مستمر موقعیت فردی و اجتماعی خویش بپردازند و به شایستگی‌های بایسته انسانی منطبق با نظام معیار دست یابند.



وی اظهار کرد: بسترهای مناسب این رشد و تعالی همان حوزه‌های یازده گانه یادگیری است که در دوره‌های آموزش عمومی و متوسطه از هیچکدام از آنها نباید غفلت کرد.



وی با انتقاد از کم توجهی به برخی از حوزه‌های یادگیری همانند فرهنگ و هنر، تربیت بدنی، تفکر و حکمت و قرآن و معارف اعلام کرد: رشد علمی تنها از مسیر حفظ فرمول‌ها و قواعد دانش‌های تجربی یا ریاضی نیست. حفظ زایل شدنی است، علم و تجربه اندوختنی و ماندگار است.



به گفته محمدیان، هنر و ادبیات ذهن و روح را صیقل دهند، معارف و حکمت اندیشه را بارور می‌سازد و اخلاق و سلامت روحی و بدنی لازمه حیات معقول و طیبه انسانی است. لذا معلمان و مدیران به‌ویژه خانواده‌ها باید از این مهم غفلت نکنند.



براساس گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، همچنین به فعالیت‌های پرورشی اشاره کرد و گفت: در هفته تربیت و در سالروز تأسیس نهاد پرورشی، ضمن گرامی‌داشت خاطره شهید باهنر و رجایی و همه شهدای امور تربیتی انتظار می‌رود مربیان پرورشی و معاونت فرهنگی و تربیتی با مطالعه گذشته و آینده‌نگری و آینده‌نگاری به دور از افراط و تفریط همه دانش‌آموزان را در یک برنامه‌ریزی جامع رنگین کمانی تحت پوشش قرار دهد و تربیت در ساحت‌های مطرح شده سند تحول به‌صورت یکپارچه دیده شود.



 



 



خبری از مستمری و معلم خصوصی نیست - 12 خانواده دانش آموزان شین‌آبادی امروز با حضور در مقابل ساختمان آموزش و پرورش خواستار دیدار با وزیر برای طرح مشکلاتشان شدند.



راک، پدر آمنه یکی از دانش‌آموزان شین آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ هنوز مشکلاتی چون ایاب و ذهاب و رسیدگی به امر درمان در بیمارستان حل نشده است به عنوان مثال بیمار ما را وقتی از اتاق عمل می‌آید و هنوز کامل به هوش نیامده مرخص می‌کنند و مریض دیگری برای بستری می‌آورند و کسی پاسخگو نیست.



وی همچنین از تغییر تیم درمانی فرزند خود و سایر کودکان شین‌آبادی در بیمارستان انتقاد و از عملکرد تیم جدید ابراز نارضایتی کرد .



اسماعیل پور پدر یکی دیگر از دانش آموزان شین آبادی نیز به خبرنگار ایسنا گفت:‌ علاوه بر مشکل ایاب و ذهاب و درمان، هنوز آموزش و پرورش برای این بچه ها معلم برای تدریس خصوصی در نظر نگرفته است.



وی همچنین اظهار کرد: قرار بود مستمری مادام‌العمر برای این دانش‌آموزان فراهم شود که آن هم هنوز محقق نشده است. متاسفانه بسیاری از وعده‌ها عملی نشده است.



حادثه آتش‌سوزی مدرسه روستایی در منطقه شین‌آباد پیرانشهر در 15 آذر 91 رخ داد و طی آن 29 دانش‌آموز دچار حادثه شدند.



 





مردان 19 درصد معلمان پایتخت/تدابیر آموزش و پرورش برای ایجاد تعادل جنسیتی



مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی مرد در آموزش و پرورش تهران گفت: برقراری تعادل میان نیروی انسانی مرد و زن سال آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت.



اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه به شدت در بحث نیروی انسانی مرد دچار کمبود هستیم، اظهارکرد: از مجموع نیروی انسانی در شهرتهران 19 درصد مرد و مابقی زن هستند.



وی افزود: این موضوع در ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی آینده مورد توجه قرار دارد و باید تلاش کنیم تعادلی میان این دوجنسیت برقرار کنیم.



مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه با بیان اینکه امسال در بخشنامه ساماندهی نیروهای انسانی به ثبات شغلی معلمان توجه داشتیم گفت: آسیب‌شناسی ساماندهی در سال گذشته نشان می‌داد که چون جابه‌جایی از مدرسه در حیطه اختیارات مدیران مدرسه و مدیران مقاطع تحصیلی در هر منطقه بود، سرنوشت معلمان تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت و معیاری در این خصوص نداشتیم.



وی افزود: اما امسال جابه‌جایی نیروهای انسانی منوط به نظر کمیته نیروی انسانی در مناطق بود.


آمار بازدید: 1210 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image