ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آخرین اخبار در رابطه با افزایش حقوق و عیدی فرهنگیان

آخرین اخبار در رابطه با افزایش حقوق و عیدی فرهنگیان

آخرین اخبار در رابطه با افزایش حقوق و عیدی فرهنگیان در این بخش ارائه می گردد.



واریز «عیدی» فرهنگیان با حقوق بهمن



معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از واریز عیدی فرهنگیان همزمان با حقوق بهمن ماه آنها خبر داد.



سیدمحمد بطحائی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره زمان واریز عیدی فرهنگیان اظهار کرد: واریز عیدی فرهنگیان همانند کارکنان دولت با حقوق بهمن ماه آنها واریز می‌شود و مبلغ آن 603 هزار و 500 تومان است.



به گزارش ایسنا، بطحائی طی ابلاغ بخشنامه جزئیات پرداخت عیدی و مشمولان دریافت آن را اعلام کرد.



بر اساس مصوبه ۹۳/۱۱/۱۸ هیات وزیران، پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به میزان ۶/۰۳۵/۰۰۰ ریال به کارمندان (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت...) به نسبت خدمت تمام وقت با رعایت تبصره‌های ۱و۲ بند (۱) و بند (۳) مصوبه مذکور و سایر مقررات بلامانع است.



ضمنا دانشجویان متعهد خدمت (مشغول به تحصیل) به لحاظ عدم اشتغال بکار تمام وقت و مشمولان ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری شامل مفاد مصوبه مذکور نخواهند بود.



در متن مصوبه هیات وزیران نیز آمده است که پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) موضوع این بند به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت، به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال 1393 خواهد بود. در هر حال میزان عیدی اینگونه افراد از 50 درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود. همچنین خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب نامه، تمام وقت محسوب می‌شود و معلمان حق التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس، مشمول این تصویب نامه خواهند بود.



----------------------





پیش‌بینی افزایش 14 درصدی حقوق فرهنگیان ایجاد مشکل می‌کند



نماینده مردم گلپایگان گفت:‌ حقوق بازنشستگان و شاغلان به ویژه فرهنگیان در سال 1393، 20 درصد افزایش یافت اما در سال آینده با پیش‌بینی افزایش 14 درصدی دچار مشکلات متعددی می‌شوند.



به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ‌سید محمد حسین میرمحمدی در تذکر شفاهی به رئیس جمهور گفت: از محل صرفه جویی 590 هزار میلیارد تومان بودجه بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی می‌توان دو، سه درصد به حقوق بازنشستگان و شاغلان اضافه کرد. مجلس بر این مسئله مصمم است، دولت همکاری کند.



این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار توجه به کشاورزان و دامداران شد و افزود: یارانه سه ماهه اول، دوم و سوم نیز هنوز پرداخت نشده است. با پرداخت یارانه کشاورزان نقدینگی مورد نیاز آن را تامین کنید.



وی خواستار استخدام پرسنل شاغل در پست‌های انتقال و توزیع برق منطقه‌ای شد و افزود: وزیر نیرو نیروهای مشاغل حاکمیتی را استخدام کند.



نماینده مردم گلپایگان به وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: وضعیت معلمان پیش دبستانی و شرکتی در آموزش و پرورش هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.



---------------------





وجود 110 مدرسه تک دانش آموزی در کشور/نیمی از معلمان کشور تا 10 سال دیگر بازنشسته می‌شوند



وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم از وجود 110 مدرسه تک دانش آموزی در سطح کشور خبر داد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه سمنان، علی اصغر فانی در شورای آموزش و پرورش استان سمنان که با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس، فرمانداران و مسئولان این استان برگزار شد، با اعلام این خبر، اظهارکرد: وجود این مدارس در اقصی نقاط کشور حکایت از وجود عدالت آموزشی در کشور دارد که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.



وی ادامه داد: علاوه بر این در سطح کشور 5000 مدرسه وجود دارد که بین یک تا 5 دانش آموز دارند.



نیمی از معلمان کشور تا 10 سال دیگر بازنشسته می شوند



وی در ادامه از بازنشسته شدن نیمی از معلمان کشور تا 10 سال دیگر خبر داد و افزود: افزون بر 500 هزار فرهنگی این وزارتخانه ظرف 10 سال آینده بازنشته می شوند.



فانی به برنامه وزارتخانه متبوع خود برای جایگزینی این حجم از نیروی انسانی اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه متوازن و ساماندهی نیروی انسانی در قالب اجرای طرح‌های جایگزینی این نیروها در کشور به اجرا در می‌آید، توضیح داد: با جایگزینی نیروهای فرهنگی سعی می‌شود در مناطقی که ازدیاد نیروی انسانی وجود دارد نیروی جدید بکارگیری نشده و در مناطقی که با کمبود نیروی انسانی مواجه‌ایم از نیروهای بومی استفاده شود.



بازگشت بازنشسته ها به مدارس



وی ادامه داد: طرح بازگشت معلمان و فرهنگیان بازنشسته به مدارس به منظور حمایت معلمان جدیدالورود در آموزش و پرورش اجرایی می شود.



وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در اجرای طرح بازگشت معلمان و فرهنگیان بازنشسته به مدارس که با هدف انتقال تجربیات نسل قبل به نیروهای جدید آموزش و پرورش اجرا می‌شود نیروهای بازنشسته به صورت افتخاری به مدارس باز می‌گردند.



استخدام 5000 نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها



وزیر آموزش و پرورش با اشاره به احیای ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های 4 ساله از طریق جذب داوطلبان در کنکور سراسری تنها یکی از روش‌های آموزش و تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش است و در اجرای ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می‌توان از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها که در آزمون ورودی به آموزش و پرورش قبول می‌شوند با برگزاری دوره‌های یکساله از آنها به کارگیری کرد.



فانی با اشاره به اینکه دستورالعمل این مهم هم‌اکنون آماده شده و در آینده‌ای نزدیک به ادارات کل آموزش و پرورش استانها و دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور ابلاغ می‌شود، افزود: درهمین ارتباط یک درخواست از سوی وزارتخانه به منظور صدور مجوز برای استخدام 5000 نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تنظیم و به دولت ارایه شده است که دکتر نوبخت معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری در این خصوص شفاها قول مساعد داده است.



وی تربیت معلم و بهسازی نیروی انسانی موجود در نظام تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان را دو رسالت وزارتخانه تحت امر خود و زیرمجموعه‌های آن دانست و اظهار کرد: تربیت معلم جدید تنها یکی از رسالت‌های این دانشگاه است و دانشگاه فرهنگیان به دنبال بهسازی نیروی انسانی موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور نیز است.



ایجاد 101 پژوهشرای دانش آموزی در سال جاری



وی از ایجاد 101 پژوهشرای دانش آموزی طی سال جاری در کشور خبر داد و گفت: تا پیش از سال 84، در سراسر کشور تنها 230 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی وجود داشته که این تعداد با افزایشی 70 واحدی به 300 پژوهش‌سرا در سال گذشته رسید.



این عضو کابینه یازدهم، با اشاره به افزایش چشمگیر این پژوهشسرا ها در سال جاری، یادآوری کرد: با ایجاد 101 پژوهش‌سرا در سال جاری ، شمار پژوهش‌سرای دانش آموزی در کشور به 401 پژوهش‌سرا رسید.



راه اندازی ۵۰ آزمایشگاه نانو در پژوهش سراهای دانش‌آموزی کشور تا پایان سال



وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای راه اندازی ۵۰ آزمایشگاه نانو در پژوهش سراهای دانش‌آموزی کشور تا پایان سال جاری، اظهار کرد: این وزارتخانه به دنبال گسترش تجهیزات و امکانات پژوهش سرای‌های دانش‌آموزی است.



فانی گفت: راه اندازی این آزمایشگاهها در رشد علمی دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی نقش بسزایی خواهند داشت.



تحصیل 1.7 درصد از دانش‌آموزان کشور در مناطق آزاد



وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر 1.7 درصد از دانش‌آموزان کشور در مناطق آزاد مشغول تحصیل‌اند، ادامه داد: در همین ارتباط تفاهمنامه‌ای با سازمان مناطق آزاد کشور منعقد شده که این سازمان را موظف به تامین هزینه‌های تحصیلی این دانش‌آموزان از طریق همکاری با وزارتخانه آموزش و پرورش کرده است.



وی با اشاره به اهمیت سلامت جسمی دانش آموزان به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت ورزش و جوانان در همین ارتباط اشاره و اظهارکرد: براساس این تفاهم‌نامه فضاهای ورزشی کشور در نوبت صبح در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و مدارس کشور نیز در نوبت عصر به ترویج ورزش همگانی اختصاص می‌یابد.

---------------------------------





پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان بهمن/ 50 هزار نفر به تعداد معلمان اضافه می‌شود



وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالبات فرهنگیان تا پایان بهمن ماه جاری پرداخت می‌شود.



به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، علی اصغر فانی در آیین افتتاح و بهره برداری از یک مدرسه خیر ساز 12 کلاسه در سمنان با حضور در جمع خبرنگاران در سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: این مطالبات شامل حق التدریسهای چند ماهه اخیر و حق الزحمه امتحانات اخیر است.



وی با بیا انکه این مبلغ تامین اعتبار شده است، اضافه کرد: این اعتبار باید از خزانه دریافت و به حساب معلمان واریز شود.



وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حجم بدهی این وزارتخانه به فرهنگیان، یادآور شد: تنها یک رقم این بدهی 520 میلیارد تومان است که این رقم به عنوان مطالبات معلمان تا پایان ماه جاری پرداخت می‌شود.



فانی در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی استفاده از معلمان بازنشسته و کمبودهای نیروی انسانی در آموزش و پرورش کشور به خبرنگاران گفت: در حال حاضر نزدیک به 50 هزار معلم دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل‌اند که این افراد در سه مرحله به مجموعه آموزش و پرورش افزوده می‌شوند.



وی با بیان اینکه این معلم دانشجوها به تدریج به فرهنگیان کشور اضافه می شوند، اضافه کرد: اولین گروه از این دانشجویان مهرماه 95 که شامل 25 هزار معلم دانشجو هستند فارغ التحصیل و در مدارس کشور مشغول تدریس می‌شوند.



وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: همچنین دو گروه 10 و 17 هزار نفره نیز از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مراحل بعدی به مجموعه آموزش و پرورش افزوده می‌شوند که با آغاز بکار آنها مشکل نیروی انسانی در این وزارتخانه بزرگ نیز مرتفع می شود.



وزیر آموزش و پرورش همچنین از وجود 520 هزار کلاس درس در کشور خبر داد و گفت: بالغ بر 490 هزار از این کلاس درس‌ها در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی ساخت شده‌اند.



فانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این حجم از عملیات ساخت و ساز در دوران انقلاب اسلامی حکایت از توجه ویژه نظام اسلامی به حوزه آموزش و پرورش دارد.



وی، با تقدیر از مشارکتهای مردمی در ساخت و ساز مدارس کشور ادامه داد: 97 هزار کلاس درس از 490 هزار کلاس درس ساخته شده پعد از انقلاب اسلامی را خیرین مدرسه ساز ساخته‌اند.



وزیر آموزش و پرورش،با بیان اینکه مدارس خیر ساز 20 درصد مدارس کشور را شامل می‌شوند، تصریح کرد: 2میلیون و 100 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل‌اند.



فانی، با اشاره به حجم بالای مدارس خیرساز در کشور، اضافه کرد: این مهم حکایت از توجه ویژه مردم و خیرین به حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و خصوصا آموزش و پرورش دارد که جای تقدیر و تشکر دارد.



به گزارش ایسنا، آیین افتتاح و بهره برداری از یک مدرسه خیر ساز 12 کلاسه و 12 پروژه مدرسه سازی دیگر با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.



ابوالفضل دربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در همین ارتباط با اشاره به افتتاح 13 پروژه نوسازی مدارس در استان به ایسنا گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 90 کلاس درس و 15 هزار و 193 مترمربع فضای آموزشی، به مدارس استان اضافه می‌شود.



مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اضافه کرد: این مدارس افتتاح شده بیش از 2400 مترمربع زیربنا دارند.



دربانی افزود: تخریب و نوسازی 10 مدرسه، ایجاد دو نمازخانه و ساخت یک سرویس بهداشتی از جمله این پروژه‌هاست.



مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به پروژه‌های اجرایی در استان، افزود: از دهه فجر گذشته تاکنون 146 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه شده که مساحت آنها بالغ بر 27 هزار متر مربع، بوده است.


آمار بازدید: 1634 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image