ارتباط مستقیم با 30549 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی اخبار جدید از هدایت تحصیلی دانش آموزان و ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان

اخبار جدید از هدایت تحصیلی دانش آموزان و ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان

هدایت تحصیلی دانش آموزان از کدام پایه انجام می‌شود؟



مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در خصوص زمان انجام هدایت تحصیلی از سال آینده اظهار کرد: نظر ما این است که وقتی هنرستان‌ها سه ساله می‌شوند، اگر هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام شود و دانش آموزان از سال دهم وارد رشته تخصصی شوند، مطالب اختصاصی بیشتری را فرا می‌گیرند.



محسن حسینی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به اینکه با توجه به اضافه شدن پایه نهم به مقطع متوسطه اول، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از سال نهم انجام خواهد شد یا از سال دهم؟ اظهار کرد: جلساتی در این خصوص در آموزش و پرورش در حال برگزاری است تا در این خصوص تصمیم گیری شود.



وی افزود: در شاخه فنی و حرفه‌ای به دنبال آن هستیم که یک انعطافی را در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه به وجود بیاوریم و نیازهای بازار را شناسایی کنیم.



مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای و دفتر تالیف کتب درسی نیازسنجی بازار برای ایجاد رشته‌های جدید انجام می‌شود گفت: این موضوع که به چه رشته‌هایی نیاز است و در رشته‌های موجود تا چه میزان انعطاف وجود دارد در دست بررسی است.



حسینی مقدم افزود: در خصوص زمان انجام هدایت تحصیلی، نظر دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای این است که وقتی هنرستان‌ها سه ساله می‌شوند، اگر هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام شود و دانش آموزان از سال دهم وارد رشته تخصصی شوند، مطالب اختصاصی بیشتری را فرا می‌گیرند.



وی با بیان اینکه هدف از آموزش در دوره فنی و حرفه‌ای تربیت تکنیسین در رشته‌های مختلف است اظهار کرد: بر این اساس فرد سه سال را در هنرستان و دوسال را در دانشکده می‌گذراند و این آموزش‌ها در تداوم همدیگر دیده می‌شوند.

----------------------



ایاب و ذهاب دانش آموزان 10 استان از سال 94 رایگان می‌شود



رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن اعلام این خبر که از سال آینده سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول 10 استان کشور به طور کامل رایگان می‌شود گفت: این استان‌ها عمدتا محروم هستند.



مجید قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش استثنایی از رشد مناسبی برخوردار است و علاوه بر ایجاد بیمه درمانی و ارتقای طرح آموزش فراگیر، سرویس ایاب وذهاب دانش آموزان در مناطق محروم مدنظر است اظهار کرد:‌ در سال آینده حدود 10 استان محروم که عمدتا مناطق جنوبی کشور را شامل می‌شوند مشمول این طرح خواهند شد.



تعداد مدارس استثنایی در مناطق دور کافی نیست



وی ادامه داد: معلولیت مشکل افراد و خانواده‌ها نیست، معلولیت مشکل جامعه است و اگر مسئولان و جامعه این شعار را قبول کنند، هیچ مشکلی برای خانواده‌ها و افراد باقی نمی‌ماند.



رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تعداد مدارس استثنایی در مناطق دور کافی نیست، گفت: از سوی دیگر مدارس عادی این دانش‌آموزان را نمی‌پذیرند و باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشید.



قدمی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم از طریق آموزش فراگیر تلفیقی، مناطق دور را شناسایی کرده و معلم را آموزش دهیم تا دانش آموز استثنایی نابینا و ناشنوا را آموزش دهد و افزایش فوق العاده‌ای برای وی در نظر بگیریم.



رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خاتمه با بیان اینکه آموزش تلفیقی فراگیر را در سال آینده توسعه خواهیم داد، خاطرنشان کرد: آموزش بهنگام معلم مدارس عادی و تخصیص امتیازات مادی و رفاهی لازمه این کار است.


آمار بازدید: 1267 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image