ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آخرین اخبار مدارس، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و آزمایشگاه نانو

آخرین اخبار مدارس، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و آزمایشگاه نانو

تخصیص اعتبار 420 میلیارد تومانی برای سرانه مدارس


رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: 420 میلیارد تومان برای سرانه مدارس در نظر گرفته و در بحث ماده 180 پیش بینی شده به تمام دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سرانه خاص تعلق بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، دکتر «محمدمهدی زاهدی» عصر امروز - پنجشنبه 25 دی‌ماه - در مراسم تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان نخبه علمی و پژوهشی استان کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روحیه آموزش و پرورشی داریم و همه کسانی که در این کمیسیون هستند خود را مدیون آموزش و پرورش می‌دانند.

وی افزود: برای رفع مشکلات آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم و در کمیسیون آموزش موارد بودجه‌ای را برای این نهاد ارسال به کمیسیون تلفیق در نظر گرفته‌ایم و به شدت هوادار آموزش و پرورش و به دنبال به حداقل رساندن مشکلات آن هستیم.

زاهدی با اشاره به اینکه این موارد جدا از بودجه کلی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: 420 میلیارد تومان برای سرانه مدارس در نظر گرفته و در بحث ماده 180 پیش بینی شده به تمام دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سرانه خاص تعلق بگیرد.

وی بیان کرد: 500 میلیارد تومان از مازاد درآمد واریزی به خزانه برای معیشت معلمان در نظر گرفته شده و اینکه پنج درصد درآمد مخابرات از ارسال پیامک ها به مدارس اختصاص داده شود.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل آموزش و پرورش، ساختاری است و از وزیر می خواهیم این مشکل حل شود، در این صورت صرفه جویی بسیار خوبی در بودجه آموزش و پرورش انجام و می‌تواند در سایر شاخه‌های کیفی سازی این نهاد استفاده شود.

وی با بیان اینکه ارتقاء جایگاه معلمی تنها به پول نیست، افزود: در صورت اصلاح ساختار آموزش و پرورش، برای رتبه‌بندی معلمان هیچ مشکلی نخواهیم داشت و کمیسیون آموزش قصد دارد در جهت ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به مردم و فرهنگیان گام بردارد، به شرط اینکه آموزش و پرورش بازنگری تشکیلاتی و ساختاری داشته باشد.
-------------------------------------------------


فعالیت 401 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سراسر کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: پژوهش‌سراهای کشور را با الگوگیری از استان کرمان راه‌اندازی کرده‌ایم و در حال حاضر 401 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، «علی‌اصغر فانی»، عصر امروز - پنجشنبه 25 دی‌ماه - در مراسم تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان نخبه علمی و پژوهشی استان کرمان در دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار کرد: زمانی آموختن برای دانستن هدف بود، اما این کافی نبود و رکن دیگر در کنار دانستن، آموختن برای به کار بستن عنوان شد.

وی افزود: 45 سال قبل آموختن برای زیستن و 20 سال قبل آموختن برای با دیگران زیستن نیز اضافه شد و امروز آموزش و پرورش در دنیا بر این چهار رکن استوار است که در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی که در 10 سال اخیر روی آن کار شده و سند تحول نظام آموزشی مبتنی بر آن تدوین شد، شبیه این بحث را و حتی کامل‌تر از آن داریم.

فانی تصریح کرد: فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مطرح می‌کند که تربیت شش ساحت دارد که تربیت علمی، اخلاقی-اعتقادی، بدنی و جسمانی، اجتماعی و سیاسی، حرفه‌ای و اقتصادی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شش ساحت در واقع تصویری از آموزش و پرورش و اهداف آن را مشاهده می‌کنیم تاکید کرد: کار دانش‌آموزان در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و کسب رتبه در جشنواره‌ها چند ساحت را می‌پوشاند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: خوشحالیم از اینکه استان کرمان در حوزه پژوهش در کشور اول است و این به برکت پژوهشکده تعلیم و تربیت استان است.

وی افزود: پژوهشسراهای کشور را با الگوگیری از استان کرمان راه‌اندازی کرده‌ایم و در حال حاضر 401 پژوهش‌سرا در کشور فعال است.

فانی تصریح کرد: پژوهشسرا محلی است که دانشمندان آینده ایران اسلامی تربیت خواهند شد و از این نظر به دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی که برای شکوفا شدن استعدادها کمک کرده‌اند، تبریک می‌گویم.

وی در پایان گفت: همکاری دولت و مجلس برای ارتقاء آموزش و پرورش می‌تواند آینده خوبی برای این نهاد رقم بزند و سند تحول جزو دستور کار اصلی آموزش و پرورش است.
------------------------------------------


راه‌اندازی 50 آزمایشگاه نانو تا پایان امسال

وزیر آموزش و پرورش گفت: تا پایان امسال 50 آزمایشگاه نانو در 50 پژوهش‌سرای کشور راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر «علی‌اصغر فانی» ساعتی پیش در مراسم افتتاحیه شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو اظهار کرد: امسال 101 پژوهشسرا در کشور راه‌اندازی شده است که در مجموع تعداد پژوهش‌سراهای ایران به 401 مورد رسیده است.

وی افزود: قصد داریم تا پایان دولت یازدهم، همه مناطق آموزشی در سطح کشور حداقل یک پژوهش‌سرا داشته باشند که تعداد آنها به 752 منطقه می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول نظام آموزشی بیان کرد: امسال از 131 راهکار ارائه شده در این سند به 40 راهکار ورود پیدا کرده‌ایم، ضمن اینکه نقشه راه سند نیز تا یک ماه آینده نهایی شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد.

فانی همچنین از عقد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و تصریح کرد: طبق این تفاهم‌نامه معاونت علمی ریاست جمهوری در بهتر تجهیز شدن پژوهش‌سراها به آموزش و پرورش کمک می‌کند.

وی سپس در مورد آزمایشگاه آموزشی فناوری نانو هم اظهار کرد: این آزمایشگاه سیزدهمین مورد در سطج کشور است که با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد شده و بنا داریم تا پایان امسال 50 آزمایشگاه نانو دیگر در 50 پژوهش‌سرای کشور راه‌اندازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین قرار است سال آینده آزمایشگاه وسایل آموزشی در کشور ایجاد شود که 40 درصد هزینه‌های آن را معاونت علمی ریاست جمهوری، 30 درصد آموزش و پرورش و 30 درصد دیگر را مدارس پرداخت می‌کنند.

همچنین در این مراسم دکتر «شهرام مینویی»، رییس مرکز پژوهش‌های علمی تربیتی پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان اظهار کرد: این شبکه آزمایشگاهی شامل 22 بخش شیمی، زیست، پزشکی، فیزیکی و ... است.

وی افزود: در وهله اول معلمین و دانشجویان پردیس دانشگاه‌های فرهنگیان و بعد از آن پژوهشسراها و همچنین اساتید راهنمای دانش‌آموزان و سایر فعالیت‌های پژوهش‌ محور می‌توانند از خدمات و تجهیزات آزمایشگاه آموزشی نانو استفاده کنند.

یادآوری می‌شود، برای راه‌اندازی و تجهیز شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو مرکز پژوهش‌های علمی-تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو در مرکز پژوهش‌های علمی- تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش کرمان افتتاح شد که سیزدهمین شبکه در کشور است.

در این مجموعه بیش از 48 دکتر که در آموزش و پرورش مشغول هستند و همچنین بیش از 10 فرهنگی و سه دکترای شیمی فعالیت می‌کنند.

دکتر فانی پس از افتتاح آزمایشگاه‌ آموزشی فناوری نانو از قسمت‌های مختلف این آزمایشگاه بازدید کرد و توضیحاتی از جمله چگونگی کار دستگاه‌ها و اینکه تمامی تجهیزات تولید داخل کشور می‌باشند نیز به وی ارائه شد.

آمار بازدید: 395 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image