ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی کاهش کیفیت آموزش دندانپزشکی از مهمترین چالش‌های آموزشی

کاهش کیفیت آموزش دندانپزشکی از مهمترین چالش‌های آموزشی

سی و چهارمین نشست شورای آموزشی دندانپزشکی و تخصصی با حضور دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی و روسای دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور صبح امروز در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌ دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در این نشست در مورد چشم انداز معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت:‌ احراز جایگاه اول مرجعیت علمی در آموزش پزشکی از چشم اندازهای ما است.

دکتر سعید عسگری با تاکید بر اینکه رهبری و مدیریت نظام آموزشی از ماموریت‌های معاونت آموزشی است، در مورد چالش‌ها توضیح داد: افزایش کمی تعداد دانشکده‌ها و دانشجوها، کاهش کیفیت آموزش دندانپزشکی و توزیع نابرابر نیروی دندانپزشک از مهمترین چالش‌های آموزش ندانپزشکی است.

وی در مورد راه حل‌های در نظر گرفته شده، گفت: یکی از کارهای مهم برای رسیدگی به این چالش‌ها تشکیل کمیته‌ها و کمیسیون‌های دندانپزشکی بود. این کمیته‌ها به شکل مقرراتی و با هدف مشخص تشکیل شده‌اند. برای مثال تشکیل کمیته هفت نفره منتخب وزیر برای تعیین اعضای هیئت‌ها یکی از این کمیته‌ها است.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با تاکید بر اینکه سعی می‌شود اقدامات در دبیرخانه آموزش پزشکی مبتنی بر قانون مصوب باشد گفت: سیاست‌های ما پایبندی به سند، راهبرد گسترش جغرافیایی آموزش عالی سلامت، نظام مند بودن فعالیت‌ها، برگزاری آزمون‌های ملی و غیره است.

دکتر عسگری با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت که در ابتدای سال از طرف مقام معظم رهبری اعلام شد، اظهار کرد: در بند 13 این سیاست‌ها بحث توسعه کمی و کیفی آموزش با هدف تربیت نیروی انسانی کارآمد آمده است.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته اول کیفیت مدنظر بود بعد کمیت. اما در حال حاضر هر دو مدنظر قرار گرفته است.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی به الزام در جذب و بکارگیری دندانپزشکان عمومی در دانشگاه‌های علوم پزشکی یا بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: برای این منظور بهره مندی در آموزش رایگان افزایش پیدا کرد یعنی دندانپزشکان به راحتی نمی‌توانند تعهد خود را بخرند.

افزایش مبلغ تودیع تضمین تعویق تعهدات با قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان

دکتر عسگری ادامه داد: اقدام دیگر افزایش مبلغ تودیع تضمین تعویق تعهدات با قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان است. زیرا بسیاری از دانشجویان با پرداخت 50 میلیون تومان طرح را به تعویق می‌انداختند و به کشورهای دیگر رفته و دیگر به کشور بازنمی‌گشتند. اما هم اکنون با افزایش مبلغ که در منطقه یک به 120 میلیون تومان و در منطقه دو بیش از 240 میلیون تومان شده است این امر به راحتی امکانپذیر نخواهد شد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در ادامه گفت:‌ صادر شدن کارت نظام پزشکی دندانپزشکی در استان‌ها و بهره گیری از ظرفیت قانون برقراری عدالت از دیگر اقدامات ما برای رفع مشکلات است.

وی در ادامه به برگزاری آزمون ملی اشاره کرد و توضیح داد: اولین آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در تیرماه سال جاری برگزار شد و دومین آزمون در همین دو سه هفته گذشته برگزار شد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی همچنین به طرح تدوین کتب مرجع ملی اشاره کرد و گفت: اقداماتی که برای این امر صورت گرفته تشکیل کمیسیون راهبردی در همه رشته‌های تخصصی است و نتیجه آن تدوین کتب مرجع ملی بوده است.

وی ادامه داد: برای این منظور نشست‌های اختصاصی با اعضای کمیته‌ها و کارگاه‌های توانمندسازی برگزار شد. البته از آنجایی که این طرح برای اولین بار اجرا می‌شد، مورد استقبال قرار نگرفت و تبلیغ فراگیر در دانشگاه‌ها راهکار مورد نظر گرفته شده برای این موضوع است.

دکتر عسگری در پایان از تشکیل شورای سلامت دهان خبر داد و گفت: تشکیل شورای سلامت دهان از بهار امسال با ابلاغ دکتر هاشمی موجودیت پیدا کرد. این شورا 21 نفر عضو دارد و همه اعضای آن از دندانپزشکان با تجربه هستند. هدف از تشکیل این شورا ارتقای سلامت دهان و دندان مردم است.

آمار بازدید: 553 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image