ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش جدیدترین رتبه تولید علم ایران در دنیا و منطقه

جدیدترین رتبه تولید علم ایران در دنیا و منطقه

رتبه تولید علم ایران در دنیا و منطقه/ پراستنادترین استاد دانشگاه ارومیه معرفی شد

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری گفت: ایران رتبه هفدهم تولید علم در دنیا و مقام اول منطقه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، جعفر مهراد ئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: مجموعه آموزش عالی کشور و سیاستمداران این عرصه، پس از 8 سال جنگ تحمیلی، توجه ویژه‌ای به توسعه علمی کشور معطوف کردند که نتیجه این تلاش، اختصاص 4/4 جمعیت کشور به قشر دانشجو و 70 هزار عضو هیئت علمی در مقاطع مختلف تحصیلی است که موتور محرکه علمی کشور هستند و سبب آفرینش اختراعات و نوآوری‌ها، نظریه پردازی و تولیدات علمی هستند.

وی افزود: ایران پس از جنگ، از نظر تربیت دانشجو، کارهای بزرگ، مهم و ماندگار در زمینه پژوهش و فناوری انجام داده و با تمام تلاش‌ها، توانسته رتبه هفدهم تولید علم در دنیا و مقام اول منطقه و کشورهای تولیدکننده نفت(اپک) را به خود اختصاص دهد و تمامی جهان و بخصوص نظام های استنادی که تولیدات علم کشورها را رصد می‌کنند اعتراف دارند که رشد علم در ایران حیرت آور بوده است.

مهراد در ادامه گفت: از فعالیت‌های پژوهشی ایران می‌توان به تأسیس 1327 انجمن علمی، 154 قطب علمی، 34 پارک علم و فناوری و 1377 مجلات پژوهشی، 630 مرکز پژوهشی و 153 مرکز رشد در کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مقالات علمی، سبب ساز وجود نوآوری و فنآوری جامعه می‌شوند، تصریح کرد: من به عنوان متخصص علم سنجی، با شناختی که از توسعه علمی کشور دارم با صراحت اعلام می‌کنم که به استقبال جامعه در نزدیک شدن صنایع و خدمات به دانشگاه نیاز داریم و این نیاز، امر مهمی است که از مقام معظم رهبری گرفته تا سطوح پایین تر آن را دنبال کرده و بر آن تاکید دارند.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی و سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) بر اساس آمار موجود در آن پایگاه، محمدرضا ارسلان‌بُد عضو هیئت علمی گروه اقتصاد کشاورزی و فاطمه مدرسی عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی را به ترتیب پراستنادترین و پر‌تالیف ترین استاد دانشگاه ارومیه اعلام کرد.

آمار بازدید: 973 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image