ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد آغاز ثبت‌نام آزمون ارشد و دکتری آزاد/ حذف 220 رشته ارشد

آغاز ثبت‌نام آزمون ارشد و دکتری آزاد/ حذف 220 رشته ارشد

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره تغییرات آزمون کارشناسی ارشد و دکتری 94 از حذف 220 رشته کارشناسی ارشد و 20 رشته مقطع دکتری خبرداد.


مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه امسال متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد در 5000 رشته محل ومتقاضیان دکتری در 1400 رشته محل پذیرش می‌شوند، افزود: ظرفیت پذیرش دانشگاه ازاد امسال در مقطع کارشناسی ارشد 200 هزار نفر و در مقطع دکتری حداکثر 12 هزار نفر است.

وی با اشاره به حذف 220 رشته کارشناسی ارشد و 20 رشته دکتری در کنکور امسال، اظهار کرد: طبق تعهدی که به وزارت علوم درخصوص حذف رشته‌های همسان داده بودیم، براثر تجمیع واحدهای علوم تحقیقات با واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد، رشته‌های همسان حذف شدند. برای مثال اگر واحد علوم تحقیقات کرمانشاه رشته حقوق 20 نفر پذیرش می‌کرد و همزمان در رشته حقوق دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه هم 20 نفر پذیرش می‌کردیم، در حال حاضر بعد از تجمیع واحد علوم تحقیقات با واحد دانشگاهی این استان تعداد کل پذیرفته شدگان در رشته حقوق به 20 نفر کاهش پیدا می‌کند.

علوی فاضل با اشاره به اینکه حدود 700 تا 1000 رشته محل در مرحله تصویب قرار دارند، اظهار کرد: اگر این رشته‌ها تا آخر هفته به تصویب برسند، امکان اضافه کردن آنها به رشته محل های انتخابی سال94 وجود دارد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد درخصوص نحوه ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد گفت: آزمون دکتری تخصصی سال جاری به هر داوطلب امکان انتخاب یک رشته امتحانی در 20 واحد دانشگاهی و در مقطع ارشد نیز پس از انتخاب مجموعه امتحانی، مجاز به انتخاب حداکثر 20 رشته/ محل متناسب با آن مجموعه می باشند.

علوی فاضل در پایان خاطرنشان کرد: ثبت نام از داوطلبان آزمون‌های دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی به ترتیب از امروز یکشنبه 9 آذرو فردا دوشنبه 10 آذرماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت و داوطلبان برای ثبت نام در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند ازطریق سایت معاونت سنجش به نشانی azmoon.org اقدام به ثبت نام کنند.

آمار بازدید: 669 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image