ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان کشور

تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان کشور

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: در دانشگاه‌های کشور حدود 70 هزار هیئت علمی و 4 میلیون دانشجو وجود دارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمداسحاق مسعودی ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از بارزترین صفت‌های پیشوایان مکتب اسلام دانشمند بودن است.

وی بزرگترین اصول مکتب اسلام را مسئله علم و عالم دانست و تصریح کرد: پیشوایان مکتب اسلام در دوران خود از عالم‌ترین افراد در بین مردم بوده‌اند.

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به حدیث پیامبر اسلام مبنی بر اینکه "من شهر علم هستم و علی درب آن است" یادآور شد: این حدیث در کتب شیعه و سنی بیان شده است که نشان‌دهنده علم بالای حضرت علی(ع) است.

مسعودی متن اسلام را علم دانست و ادامه داد: تمام وجود حضرت علی(ع) علم بوده است چراکه در منابع اهل سنت آمده است علم و حکمت 10 جزء دارد که 9 جزء آن مخصوص حضرت علی(ع) است.

وی با بیان اینکه علم‌آموزی و دانش‌افزایی یکی از شاخصه‌های مهم تقوا است، گفت: در اسلام، علم به عنوان یک شاخص برای عقل و تقوا مطرح شده است.

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی اینکه "انسان عاقل کسی است که تمام عمرش در دنیا از علم خسته نشود" افزود: امروز فرهنگ‌سازی برای تحقیقات و پژوهش باید از دوران ابتدایی آغاز شود.

مسعودی با بیان اینکه بعد از انقلاب در کشور توجه زیادی به علم و دانش شده است، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 70 هزار هیئت علمی و 4 میلیون دانشجو در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم، بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها را اضافه کرده است، تصریح کرد: دانشجویان و هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها با وجود افزایش بودجه پژوهشی نباید در راستای تولید علم کوتاهی کنند.

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر تولید علم در کشور تاکید فراوانی دارند، یادآور شد: این امر به سبب نگاه دینی ایشان به علم و علم‌آموزی است.

مسعودی خاطرنشان کرد: اگر بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها اضافه شود ولی روحیه پژوهشی در دانشگاه‌ها وجود نداشته باشد، خروجی تولید علم در آن مناسب نیست.

آمار بازدید: 2010 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image