ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش صعود ایران به رتبه هفتم تولید علم نانوی جهان

صعود ایران به رتبه هفتم تولید علم نانوی جهان

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از ارتقای رتبه علمی ایران در حوزه فناوری نانو به جایگاه هفتم دنیا خبر داد و گفت: با همکاری معاونت‌ علمی و فناوری ریاست جمهوری، کریدور صادرات تمام محصولات با فناوری بالا ایجاد شده است.


به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سعید سرکار امروز در حاشیه هفتمین جشنواره فناوری نانو که تا هفدهم مهر ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی در حال برگزاری است با بیان این که حدود 100 شرکت در این نمایشگاه محصولات فناورانه خود را ارائه دادند، گفت: به دلیل محدودیت نتوانستیم حضور تمامی شرکت‌ها را در این نمایشگاه شاهد باشیم اما نکته قابل توجه آن است که ارتقای کمی و کیفی در تعداد و کیفیت محصولات فناورانه ملاحظه می‌شود.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در حوزه صادرات طی این نمایشگاه گفت: بر این اساس با سفرای کشورهای مختلف از جمله تاجیکستان، اروگوئه و آذربایجان وارد مذاکره شدیم و قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی در این راستا منعقد شده است که آمار نهایی آن در پایان نمایشگاه ارائه خواهد شد.

سرکار در ادامه از ارتقاء رتبه ایران در بحث تولید علم نانو به جایگاه هفتم جهان خبر داد و گفت: ایران در حوزه نانو طی سال 2000 میلادی قدم‌های ابتدایی را برداشت و طی آن با هشت مقاله توانست رتبه پنجاه و نهم دنیا را کسب کند اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ما پس از چند سال توانستیم رتبه نخست جهان اسلام و منطقه را به دست آوریم.

وی با بیان این که سال گذشته کشور ایران توانست با چهار هزار و 580 مقاله رتبه هشتم دنیا را کسب کند، گفت: امسال نیز توانستیم با یک رتبه صعود به جایگاه هفتم دنیا دست یابیم.

سرکار با تاکید بر این که کشور ایران شانه به شانه کشورهای پیشرفته در حوزه توسعه فناوری و تولید محصولات نانو پیش می‌رود، اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد اقتصاد بزرگ در حوزه فناوری نانو باشیم.

به گفته وی، تلاش‌ها و برنامه‌های زیادی در این راستا صورت گرفته اما برای دستیابی به اقتصاد بزرگ در حوزه فناوری باید شرایط لازم در رابطه با کشش بازار داخل برای محصولات های‌تک ایجاد شود.

سرکار افزود: یکی از مواردی که ما بر روی آن متمرکز شده‌ایم رسوخ فناوری نانو در صنایع موجود است چرا که متاسفانه تعداد محدودی از صنایع ما ظرفیت کشش فناوری‌های پیشرفته را دارند اما با این وجود تلاش‌های خوبی صورت گرفته و ما می‌توانیم ادعا کنیم که یکی از کشورهای موفقی هستیم که توانسته‌ایم محصول فناوری نانو را وارد صنایع مرسوم کنیم و محصولات خود را با این فناوری ارتقاء دهیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو خاطرنشان کرد: همچنین در بحث ورود به بازارهای بین‌المللی باید شرایط لازم را به دست آوریم به نحوی که یک زنجیره از اقدامات در کشور باید صورت گیرد که یکی از مهمترین‌ آنها این است که کشورهای جهان ما را در حوزه های‌تک به رسمیت بشناسند که لازمه این موضوع این است که ما یک سری مانورهای تکنولوژیک و مقتدرانه را فراهم کنیم.

وی در خصوص زیرساخت‌های فراهم شده در راستای اقدامات صورت گرفته گفت: خوشبختانه با کمک معاونت علمی اقدامات خوبی صورت گرفته به نحوی که کریدور صادرات تمام محصولات های‌تک ایجاد شده است تا یک سلسله از فعالیتها در راستای توانمندی شرکت‌ها برای ورود به بازار جهانی فراهم شود.

آمار بازدید: 390 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image