ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی وزارت علوم‌ نروژ: رده‌بندی جهانی دانشگاه‌ها مبهم و ناکارآمد است

وزارت علوم‌ نروژ: رده‌بندی جهانی دانشگاه‌ها مبهم و ناکارآمد است

مقامات آموزشیِ دولت نروژ در بررسی وضعیت دانشگاه‌های این کشور در رده‌بندی‌های جهانی به ویژه در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای اسکاندیناوی، این رده‌بندی‌ها را مبهم و متعصبانه دانستند.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در این مطالعه که از سوی وزارت علوم و تحقیقات نروژ انجام شده،‌ وضعیت دانشگاه‌های این کشور در رده‌ بندی‌های جهانی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نتایج حاصل از آن، رده بندی‌های جهانی را ناکارآمد و خیالی اعلام کرد.

این وزارتخانه قصد داشت کارآیی این رده بندی‌ها را برای دانشگاه‌ها به صورت عملی ارزیابی کند و ببیند که عوامل ملی و سطح مختلف دانشگاه‌ها چگونه تفاوت میان دانشگاه‌های کشورهای اسکاندیناوی را توجیه می‌کند. در این بررسی، رده بندیِ دانشگاه‌های جهان «شانگهای» (ARWU) و رده بندی ارائه شده از سوی موسسه «تایمزهایراجوکیشن» (THE)‌ مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، این وزارتخانه تاکید کرد: مهمترین نتایج حاصل از مطالعه رده‌بندی‌های اعلامی از سوی تایمزهایراجوکیشن و موسسه شانگهای این است که در تهیه این گونه رده بندی‌ها مبتنی بر درجه بندی‌های وسیع از عوامل واهی و متعصبانه استفاده شده که اغلب ارتباط اندکی با کیفیت آموزش و تحقیقات دارند و به همین دلیل تاثیری در بهبود وضعیت آموزش و تحقیقات در این کشور نخواهند داشت.

این وزارتخانه اعلام کرد که این رده بندی‌ها هیچ دستاورد مفیدی برای آموزش عالی ندارند.

آمار بازدید: 439 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image