ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه حمایت استادان میانمار از دانشجویان معترض به قانون جدید آموزش

حمایت استادان میانمار از دانشجویان معترض به قانون جدید آموزش

یک گروه تاثیرگذار از نمایندگان اساتید دانشگاه‌های «میانمار» هفته گذشته اعلام کرد که به دانشجویان مخالف قانون اصلاح نظام آموزشی این کشور خواهند پیوست.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیشنهاد تصویب قانون جدید آموزش ملی میانمار سبب وقوع تظاهرات گسترده در دانشگاه‌های این کشور شد. در این قانون از تاسیس کمیسیونی خبر داده شده که می‌تواند بر کل بخش‌های آموزشی این کشور کنترل اعمال کند.

«توتا»، دبیرکل فدراسیون استادان میانمار می‌گوید: این کنترل شدید یادآور پنج دهه قوانین نظامی سختگیرانه در این کشور است که در سال 2011 میلادی با روی کار آمدن دولت مدنی به پایان رسیده بود.

وی افزود: در صورتی که وزارت آموزش به این شیوه کنترل خود بر بخش آموزش این کشور ادامه دهد باید این سوال را بپرسیم که آیا اینها واقعا اصلاحاتی است که رئیس جمهور وعده داده بود؟

«توتا»، وزیر پیشین آموزش میانمار را به دسته بندی‌های سیاسی متهم کرده و گفت: او اکنون در پی تصویب قانون جدید است تا با تصویب آن نظام آموزشی کشور را نابود کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیوی آزاد آسیا، توتا با بیان اینکه ما خواهان اداره آزادانه دانشگاه‌ها هستیم، افزود: نظام آموزشی کشور به شدت از قوانین نظامی رنج برده و هنوز نیز بقایای آن در دانشگاه‌ها به چشم می‌خورد.

به همین منظور فدراسیون استادان میانمار روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از دانشجویان در تظاهراتشان علیه قانون جدید ملی آموزش حمایت خواهند کرد و استادان همکاری کامل خود را با تمام اتحادیه‌های دانشجویی سراسر کشور اعلام خواهند کرد.

آمار بازدید: 236 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image