ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی احداث شهرهای دانشگاهی و پزشکی در تونس

احداث شهرهای دانشگاهی و پزشکی در تونس

دولت تونس رسما از اجرای پروژه‌های عظیم توسعه اقتصادی و احداث شهرهای دانشگاهی، پزشکی و تحقیقاتی پرده برداشت.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابر اعلام دولت تونس، این شهرهای دانشگاهی و پزشکی، میزبان شمار زیادی مراکز تحقیقاتی، موسسات علمی و شعبه‌هایی از دانشگاه‌های خارجی خواهند بود. پروژه «شهر اقتصادی تونس» یک پروژه عظیم توسعه شهری و اقتصادی است که خبر احداث آن به صورت رسمی در خلال کنفرانس بین‌المللی با عنوان «سرمایه‌گذاری در تونس و آغاز دموکراسی» که هشتم سپتامبر در پایتخت این کشور برگزار شده،‌ اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، «شهر اقتصادی تونس» که 90 کیلومترمربع وسعت دارد در منطقه «دار البی» تونس که درست در منطقه کانونی آفریقا، اروپا و خاورمیانه واقع شده با هزینه 50 میلیارد دلار احداث خواهد شد. این شهر پس از تکمیل طی 15 سال برای 250 هزار نفر اشتغال تامین می‌کند. احداث این شهر اقتصادی معضل بیکاری را به ویژه در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی حل خواهد کرد.

این شهر اقتصادی از 14 منطقه هوشمند و چهار مرکز اقتصادی توریستی، دانشگاهی، سلامتی و تجاری تشکیل می‌شود که در آن همچنین مناطق مسکونی نیز پیش‌بینی شده است. مراکز علمی شهر اقتصادی تونس نیز شامل یک کانون تحقیقاتی، شهر دانشگاهی، شهر پزشکی و یک مرکز کشاورزی می‌شود.

آمارهای رسمی تونس از روند نگران‌کننده فرار مغزها در میان فارغ التحصیلان این کشور که در دانشگاه‌های خارجی تحصیل می‌کنند حکایت می‌کند. بنابراین آمار، تنها حدود هفت درصد از فارغ التحصیلان تونس که در دانشگاه‌های خارجی تحصیل کرده‌اند طی پنج سال اخیر به کشور بازگشته‌اند. با این اوصاف احداث چنین شهرهای علمی با هدف ارتقای دانش علمی در تونس انجام می‌گیرد.

آمار بازدید: 385 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image