ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه طرح توسعه پردیس دانشگاه شریف در منطقه 22 باید احیا شود

طرح توسعه پردیس دانشگاه شریف در منطقه 22 باید احیا شود

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی‌شریف گفت: باید مشکل توسعه دانشگاه برطرف و طرح توسعه پردیس دانشگاه شریف در منطقه 22 دوباره احیا شود.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود فتوحی فیروزآبادی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی توسعه اقتدار کشور را در سه پایه علم و فناوری، فرهنگ و اقتصاد دانسته‌اند و دانشگاه شریف در این سه عرصه بهترین نقش را ایفا کرده است. هرچند مهم‌ترین نقش دانشگاه در حوزه دانش به عنوان موتور توسعه است.

وی ادامه داد: از زمان دکتر مجتهدی تا امروز همه تلاش کرده‌اند این دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی موفق شود. لازم است دانشگاه شریف با مشارکت فعال در جهت تحقق اهداف مختلف کشور و در راستای چشم‌انداز 20 ساله و سند آموزش عالی نقش کلیدی ایفا کند.

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی‌ شریف ادامه داد: مهم‌ترین عاملی که توانسته دانشگاه شریف را به عنوان یک دانشگاه ممتاز و پرافتخار کشور نشان دهد، کیفیت بالای آموزش و دانش‌آموختگان است. باید بر ارتقای این کیفیت تلاش شده و هر امری که باعث خدشه‌دار شدن آن می شود، متوقف شود.

فتوحی با تاکید بر اینکه دومین مساله ارتقای کیفیت پژوهش در دانشگاه است، گفت: باید سعی شود کیفیت در پژوهش جای کمیت را بگیرد. معاون پژوهشی دانشگاه فعالیت خوبی در این زمینه انجام داده است. در این راستا موظف هستیم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از پتانسیل دانشگاه ببریم زیرا دانشگاه شریف از نظر اعضا و دانشجویان نخبه، این پتانسیل را دارد که بتوانند به امر پژوهش موفق به برقراری ارتباط با صنعت کند.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات صنعت باید رابطه دانشگاه با صنعت رشد پیدا کند، گفت: باید به مرحله‌ای برسیم که هیچ تز کارشناسی ارشد و دکترایی بدون حمایت صنعت تعریف نشود و به نقطه‌ای برسیم که تزها بر پایه نیازهای صنعت شکل بگیرند.

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی‌شریف ادامه داد: این امر باعث می‌شود اعتبار دانشگاه از راه صنعت تامین شود نه آموزش.

گزینش دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید برمبنای کیفیت و قابلیت افراد انجام شود
فتوحی به اهمیت دو نکته جذب اساتید متخصص و دانشجوی برتر و نخبه تاکید کرد و افزود: باید اساتید قوی علمی و اخلاقی به دانشگاه‌ها راه پیدا کنند. خوشبختانه دانشگاه شریف به دلیل خوشنامی که در سطح ملی و بین‌المللی دارد، اولین جایی است که اساتید به آن مراجعه می‌کنند. باید اساتید علمی جذب هیأت علمی دانشگاه، دانشکده‌ها، گروه‌های آموزشی و شوراهای دانشگاه‌ها جذب شوند که بتوانند در رشد و ارتقای دانشگاه نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: نکته بعدی جذب دانشجوی برتر و نخبه است. زیرا دانشگاه شریف جایگاه بهترین دانشجویان کشور است.

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی‌شریف با بیان اینکه شرایط تحصیلات تکمیلی به خوبی مقطع کارشناسی نیست، گفت: دلیل این امر سیاست‌های نادرست وزارت علوم در سال‌های قبل است که با توجه به امتحانات تخصصی، گزینش کرده‌اند. این امر به نفع دانشگاه و کشور نیست. با توجه به نقش دانشگاه شریف که توانست در تصمیم‌گیری وزارت علوم نقش عمده‌ای را ایفا کند، گزینش دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید برمبنای کیفیت و قابلیت افراد انجام شود.

فتوحی در ادامه در مورد ارتقای امور فرهنگی و تقویت روحیه اجتماعی گفت: این دو عامل برای پویایی، تعامل سازنده و احترام به خردجمعی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی به توسعه و ارتقای منابع مالی و عمرانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: باید مشکل توسعه دانشگاه برطرف شود و امیدواریم توسعه پردیس دانشگاه شریف در منطقه 22 دوباره احیا شود. همچنین باید پردیس بین‌المللی کیش تقویت شود به شرطی که به اعتبار دانشگاه شریف خدشه‌ای وارد نشود.

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی‌شریف در پایان ضمن تشکر از اعتماد دکتر فرجی‌دانا و نجفی به وی، گفت: بزرگترین سرمایه من برخورداری از این پشتیبانی‌ها است. من اهل مشاوره هستم و اعتقاد دارم شورای دانشگاه بعد از هیات امنا مهم‌ترین رکن هستند و هیچ تصمیمی بدون نظر شورا انجام نخواهد شد.

آمار بازدید: 404 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image