ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد به دانشجویان جدیدالورود

آموزش پیشگیری از اعتیاد به دانشجویان جدیدالورود

رییس مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: مرکز مشاوره سلامت وزارت علوم در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با ستاد مبارزه با موادمخدر است که بخشی از آن به آموزش روش‌های پیشگیری از اعتیاد به دانشجویان جدیدالورود اختصاص دارد.


دکتر حمید یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد برنامه‌های مرکز مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: برای دانشجویان جدیدالورود کارنامه سلامت که در آن سلامت جسم و سلامت روان بررسی می‌شود، صادر خواهد شد.

وی افزود: کارنامه سلامت روان مانند گذشته اجرا می‌شود اما در کارنامه سلامت جسم ارزیابی قند خون دانشجویان جدیدالورود همه مقاطع و همه دانشجویانی که به طریقی وارد سیستم دانشگاه‌های دولتی شده‌اند، اضافه شده است.

رییس مرکز مشاوره وزارت علوم از برگزاری کارگاره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی دانشجویی برای دانشجویان جدیدالورود خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر برگزاری این کارگاه‌ها، کتاب‌ها و اسلایدهای متحدالشکلی آماده شده است که دانشگاه‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند.

یعقوبی ادامه داد: همچنین کتابچه‌ای با عنوان «راهنمایی برای سازگاری با زندگی دانشجویی» ویژه دانشجویان جدیدالورود و همچنین نشریه‌ای برای دانشجویان جدیدالورود خوابگاهی منتشر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت درکارگاه‌های آموزشی امری اختیاری است، گفت: ما تلاش می‌کنیم همه دانشجویان ترغیب شده و دراین کارگاه‌ها شرکت کنند.

رییس مرکز سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: متاسفانه هنوز درخواست برای ارائه درس مهارت‌های زندگی دانشجویی که قرار بود به عنوان دو واحد درسی آموزش داده شود در اداره کل آموزش تایید نشده است اما در حال طی مراحل تصویبش است.

یعقوبی در پایان در مورد ارائه کارنامه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه کارنامه سلامت اقدامات متحدالشکلی انجام نمی‌دهد اما اخیرا رایزنی‌هایی با وزارت علوم انجام شده که طبق آن برخی از کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر می‌شود، در اختیار دانشجویان این دانشگاه هم قرار بگیرد.

آمار بازدید: 240 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image