ارتباط مستقیم با 30598 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه استفاده از ظرفیت بنیاد خیرین برای اتمام پروژه‌های دانشگاه‌ها

استفاده از ظرفیت بنیاد خیرین برای اتمام پروژه‌های دانشگاه‌ها

دومین گردهمایی معاونان اداری، مالی، منابع و پشتیبانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه تبریز برگزار شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر محمد حسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در آئین افتتاحیه این گردهمایی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: در این راستا اخیرا از سوی وزارت علوم برنامه راهبردی پیشنهادی به تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ارسال شده که امیدواریم تا پایان سال آینده برنامه راهبردی همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تدوین و عملیاتی شود.

وی در ادامه تاسیس بنیاد خیرین در دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه برای دانشگاه‌ها بیان کرد و افزود: بر این اساس همه دانشگاه‌ها با راه اندازی بنیاد خیرین می توانند از ظرفیت‌های آنان برای اتمام پروژه‌های خویش کمک بگیرند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم واگذاری ساختمان‌ها و پروژه های عمرانی به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات، برای کمک به حل مشکلات دانشگاه‌ها بیان کرد و گفت: همچنین دانشگاه‌ها می توانند با گرفتن وام از بانک ها به اتمام پروژه های در دست اجرا کمک کنند که این امر در صورتی مقرون به صرفه خواهد بود که آن طرح برای آنها ارزش افزوده ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بودجه دانشگاه ها خوشایند نبوده و براساس این واقعیت، باید برنامه های کلان و عمرانی دانشگاه ها برنامه ریزی و عملیاتی شود.

سپس دکتر علی الهیار معاون امور بودجه، آموزش و فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز در این آیین تاسیس و راه اندازی دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزش عالی در کشورمان را نامتعادل بیان کرد و گفت: ایجاد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید بر اساس ظرفیت ها و توانمندی‌های استان‌ها صورت گیرد و بتواند برای نیازهای کشورمان در عرصه های مختلف از جمله تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص کار ساز باشد.

وی تصریح کرد: اگر روند تعداد افزایش رشد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به این منوال پیش برود در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

دکتر الهیار مهم ترین اهداف دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد، با توجه به نیاز روز جامعه عنوان کرد و افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در دانشگاه های کشورمان وجود دارد که باید از این توانمندیها برای رفاه جامعه و برای توسعه همه جانبه کشورمان استفاده شود.

وی یادآور شد: برای داشتن بودجه باید برنامه داشت و برای اجرای این برنامه ها نیز بودجه ضروری است که در صورت کنار هم قرار این دو مقوله می توان به اهداف مورد نظر رسید.

معاون امور بودجه، آموزش و فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به تدوین برنامه ششم کشور در حوزه دانشگاه ها نیز اظهار داشت: اساتید و متخصصان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با دادن طرح و برنامه می توانند در تدوین برنامه ششم به کمک دانشگاه ها بشتابند و از بسیاری از چالش های موجود در زمینه بودجه و اجرای پروژه ها در دانشگاه جلوگیری کنند.

آمار بازدید: 315 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image