ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بیانیه هفتاد و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی‌ جهاد دانشگاهی

بیانیه هفتاد و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی‌ جهاد دانشگاهی

شرکت‌کنندگان در هفتاد و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی‌ جهاد دانشگاهی در بیانیه ای تاکید کردند: رسیدن به آنچه مقام معظم رهبری درخصوص شخصیت و سیمای جوان دانش آموخته تراز گفتمان انقلاب اسلامی ترسیم فرموده و جهاد دانشگاهی را نیز به تربیت چنین جوانانی توصیه فرمودند، جز در گروی محوریت فعالیت‏‌های هدفمند فرهنگی، امکان پذیر نخواهد بود.


به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، متن کامل بیانیه معاونان و مدیران فرهنگی جهاد دانشگاهی در پی می آید:

"بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمدالله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنتهدی لولا إن هدانا الله»

با استعانت از خداوند متعال و استمداد از فیوضات خاصه حضرت ولی عصر(عج)، هفتاد و سومین گردهمایی معاونان و مدیران فرهنگی جهاد دانشگاهی، مقارن با میلاد مسعود هشتمین ستاره آسمان ولایت و امامت در پایتخت حسینیّت ایران(اردبیل) برگزار گردید. معاونان فرهنگی ضمن تأسی به سیره درخشان و سرشار از ایمان و آگاهی آن حضرت، این تقارن فرخنده را پربرکت دانسته و با تجدید عهد و ارادت عمیق نسبت به آموزه‏های معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و اطاعت و پیروی قلبی و عملی از توصیه‌های راه‏گشای مقام معظم رهبری (دام‏ظلّه) بار دیگر برای کوشش مداوم و خستگی‏‌ناپذیرِ مبتنی بر فرهنگ ناب جهادی، هم‌پیمان شدند که با تمام توان ایمانی و انقلابی، رسالت سترگ خود را درسطح دانشگاه و جامعه دنبال کنند.

در این مسیر، معاونان فرهنگی ضمن جمع‏‌بندی مباحث و مذاکرات ویژه‏ ای که به منظور تجهیز و هدایت منابع انسانی و بضاعت تشکیلاتی خود برای پی‏‌جویی هر چه عمیق‏تر اهداف دینی و انقلابی این نهاد داشته اند، تاکید و توجه به مسائل و موضوعات زیر را لازم می‏‌دانند:

1- معاونان فرهنگی یک بار دیگر نامگذاری سال جاری را به عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" که نشأت گرفته از درایت عمیق و موقع‏‌شناسی مقام معظم رهبری است، مغتنم شمرده و به اغتنام همین فرصت، ایجاد انسجام و همدلی و همراهی هر چه بیشتر یکایک جهادگران دانشگاهی برای انجام وظیفه در ایجاد جامعه نمونه اسلامی و قرآنی را تاکید می‏‌کنیم و بار دیگر با مقام ولایت تجدید عهد و پیمان کرده و اعلام می‏‌کنیم به لطف الهی تا حصول به نتایج موردنظر معظم‏‌له از پای نخواهیم نشست و ازهیچ کوششی برای تحقق رسالت ایمانی و قرآنی خود تحت رهبری ایشان فروگذار نخواهیم کرد.

2- معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی بر این باورند که شرایط کنونی کشورهای اسلامی در شمار حساس‏ترین مقاطع تاریخ اسلام می‏‌باشد. ما بر این باوریم که اسلام تکفیری و جریان‏‌های حمایت شده از جانب استکبار جهانی و در یک کلام اسلام آمریکایی، تلاش خود برای از بین بردن پایه‏‌های اسلام ناب محمدی(ص) و توقف بیداری اسلامی به حد اعلی رسانده‏‌اند و از هیچ روش و ابزاری برای این هدف شوم خود، دریغ نخواهند کرد. لذا توجه دقیق همگان را به این جریان خواستاریم و تاکید می‏‌کنیم جز در سایه وحدت کامل و صف واحد دینی و ایمانی، و تمسّک به حبل‏ المتین قرآن کریم و تدبر در آیات نورانی آن و همچنین التزام به سیره‏ رحمانی معصومین(ع)، نمی‏‌توان با این جریان مخرب مقابله کرد.

3- معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی، فعالیت فرهنگی را در این نهاد، نخستین مؤلفه هویت فرهنگ جهادی تلقی کرده و تاکید می‏‌کنند که رسیدن به آنچه مقام معظم رهبری درخصوص شخصیت و سیمای جوان دانش آموخته تراز گفتمان انقلاب اسلامی ترسیم فرموده و جهاد دانشگاهی را نیز به تربیت چنین جوانانی توصیه فرمودند، جز در گرو محوریت فعالیت‏‌های هدفمند فرهنگی، امکان پذیر نخواهد بود. لذا ایجاد انسجام در برنامه‏‌های فرهنگی این نهاد با اجرایی نمودن نقشه راه تدوین شده در برنامه پنجم، مبتنی برسبک زندگی اسلامی – ایرانی که هدایت و رشد دانشجو در همه ابعاد فردی و اجتماعی را از سرچشمه اندیشه دینی، دربرخواهد گرفت مورد تاکید قرار می‏‌دهیم و با عنایت به ایجاد فضای امید و نشاط در دانشگاه‏‌ها، با تفکر و مدیریت جهادی به پیشواز سال تحصیلی جدید رفته و امید داریم با حمایت‏‌های نمایندگان دلسوز و فهیم مجلس شورای اسلامی و دولت خدمتگزار، در ایفای این رسالت عظیم، بتوانیم گام‏‌های مؤثری را برداریم.

4- معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی بر این باورند که با عنایت الهی، نظام جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته از گردنه‏‌ها و بحران‏‌های فرهنگی و سیاسی متعدد و بسیار پرمخاطره‌ای عبور کرده و به حمد الله شاخصه‏‌های امنیت و اقتدار ملی آن در جایگاه رفیع منطقه‏‌ای و بین‏‌المللی قرار دارد. لذا در چنین بستری مقتدر و آرام، زمان مغتنم است که فرمایش بر زمین مانده مقام معظم رهبری(مدظله‏‌العالی) مبنی بر ایجاد فضای آزادفکری و کرسی‏‌های آزاد اندیشی و نظریه‏‌پردازی، مورد توجه و رویکرد عملیاتی قرار گیرد. از این رو دو مقدمه‏ بستر ساز برای این خواست مبارک باید بیش از پیش فراهم شود: نخست، تقویت روحیه نقدپذیری و مدارا و تحمل شنیدن نظرات مخالف و کوشش برای پاسخ دهی مناسب مبتنی بر عقلانیت و استدلال منطقی است و دوم، عزم همگانی برای نهضت بازگشت به اخلاق و فضیلت‌های انسانی و الهی. از این‏رو از همگان به ویژه صاحب‏نظران عرصه فرهنگ و اصحاب رسانه انتظار می‏رود که در انعکاس رویدادهای علمی- فرهنگی و نظریه‏‌پردازی در دانشگاه‏ها، منصفانه و به دور از تنگ نظری‏ه‌ای جناحی و سیاست‏زدگی، با دل سوزان و پیشتازان عمل به منویات مقام معظم رهبری همراه و همدل شوند و از این طریق، در ایجاد پیش‏‌نیاز بی بدیل تمدن ‏سازی نوین اسلامی، که به تعبیر ایشان، همانا "آزاد اندیشی و آزاد فکری" است، سهم خود را ایفا نمایند.

در پایان آرزومندیم با عنایات پروردگار متعال و نیز دعای خیر حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) نهاد انقلابی و علمی جهاددانشگاهی در تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله) به ویژه دستیابی به پیشرفت و عدالت همه جانبه در دهه چهارم انقلاب اسلامی، سهم به سزایی داشته باشد."

آمار بازدید: 222 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image