ارتباط مستقیم با 30458 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار المپیاد المپیادهای علوم پزشکی بین‌المللی می‌شود

المپیادهای علوم پزشکی بین‌المللی می‌شود

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از بین‌المللی کردن المپیادهای دانشجویان علوم پزشکی خبر داد .


به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سلیمان احمدی در مراسم اختتامیه ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در این باره گفت:‌ در حال حاضر 21 هزار دانشجو علوم پزشکی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند برنامه ما این است که در المپیاد سال آینده از آنها دعوت به رقابت کنیم. همچنین برخی کشورهای فارسی‌زبان هم در سال آینده به رقابت در این المپیاد دعوت خواهند شد تا ارتباط فرهنگی بیشتر شود.

وی با اشاره به سابقه این المپیادها، افزود: اولین المپیاد علمی سال 88 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد. برگزاری این المپیاد تاکنون که ششمین سال برگزاری آن است، رشد خوبی از نظر شرکت‌کنندگان و محتوای علمی داشته است.

احمدی با بیان اینکه سالیانه 22 المپیاد در جهان برگزار می‌شود، افزود: اما المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از نظر به کارگیری شیوه‌های نوین علمی ارج نهادن و تقویت مهارت‌های حل مساله کار تیمی، تفکر انتقادی، استدلال بالینی و... منحصربه‌فرد است.

وی افزود: انتظاری که از این المپیاد داریم این است که دانشجویان قادر باشند تجربه‌های خود را در فرآیندهای آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به کار ببرند.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه باید یاد بگیریم به صورت تیمی کار کنیم، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در این رشد شتابان علمی کشور، پتانسیل‌های جوانان را شناسایی کرده و پرورش دهیم تا در جایگاه بین‌المللی حضور فعال داشته باشیم.

وی در بااشاره به اینکه این المپیاد در نزد بنیاد ملی نخبگان دارای شناسنامه است، همچنین گفت:‌ روز گذشته دکتر هاشمی وزیر بهداشت نامه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرد که این المپیاد در این شورا هم مصوب شود، بنابراین بسیاری از افرادی که در این المپیاد شرکت کرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات بنیاد استفاده کنند. البته جزییات این امر در حال مذاکره است.

رییس خدمات آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: نکته مثبت دیگر این المپیاد این است که سال‌های پیش فقط از نفرات اول، دوم و سوم هر رشته تقدیر می‌شد، اما امسال کمیته فنی قانونی تصویب کرد که به برگزیدگان مدال طلا، نقره و برنز اعطا شود.

آمار بازدید: 1065 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image