ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی گلایه رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی از کاهش مبلغ وام‌های دانشجویی

گلایه رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی از کاهش مبلغ وام‌های دانشجویی

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی گفت: میزان ظرفیت پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی هشت درصد افزایش پیدا کرده است، در صورتی که این میزان برای دانشگاه پیام نور13 درصد است، که همین افزایش ظرفیت برای دانشگاه پیام نور باعث خالی ماندن صندلی‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی شده است.


علی آهون منش درگفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ازتشکیل کمیته استقبال برای ورودی‌های جدید به دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی خبر داد و افزود: برای تعیین زمان دقیق ثبت‌نام ورودی‌های جدید منتظر اعلام نتایج کنکور سراسری هستیم. هم اکنون کمیته استقبال تشکیل شده و آموزش آمادگی کامل برای پذیرش ورودی‌های جدید را دارد. همچنین اطلاعات مختلف مانند مبلغ 35 هزار تومانی که دانشجویان باید برای امور فرهنگی، ورزشی و ... پرداخت کنند در قالب پوستر برای اطلاع رسانی به دانشجویان آماده شده است.

وی در مورد شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید نیز گفت: شهریه توسط وزارت علوم تعیین شده و25 درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی در مورد نحوه پرداخت شهریه برای دانشجویانی که انتقالی می‌گیرند، اظهارکرد:‌ دانشجویانی که انتقالی می‌گیرند باید در هر دو واحد مبدا و مقصد شهریه کامل پرداخت کنند؛ زیرا هر سال برای هر واحد توسط سازمان سنجش تعداد معینی دانشجو تعیین می‌شود و هنگامی که دانشجو تقاضای انتقالی می‌کند، هزینه آموزش تعیین شده باید هم به واحد مقصد و هم به واحد مبداء پرداخت شود.

دو نوع خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی
رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی در ادامه با بیان اینکه دو نوع خوابگاه برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی وجود دارد،‌ توضیح داد: نوع اول خوابگا‌هایی هستند که زیر نظر وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان بوده و شهریه این خوابگاه‌ها توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تعیین می‌شود و نوع دوم نیز خوابگاه‌هایی هستند که توسط دانشگاه‌های غیرانتفاعی اجاره یا خریداری شده است و شهریه آن بر اساس خدمات، کیفیت و ظرفیت اتاق‌ها محاسبه می‌شود.

قیمت غذا نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است
آهون منش در مورد قیمت ژتون غذا در دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید گفت: صندوق رفاه بخش‌نامه‌ای ارائه داده است که با توجه به آن سه نوع غذای کم هزینه،‌ متوسط و غذای پر هیزنه تعیین شده است. یعنی در یک روز غذا با سه کیفیت متفاوت به دانشجو ارائه می‌شود و قیمت غذا برای دانشجو تا سقف 2200 تومان است، این قیمت نسبت به قیمت سال گذشته 300 تومان کاهش پیدا کرده است، اما باعث اعتراض ما شد. زیرا قیمت تمام شده در دانشگاه‌های غیرانتفاعی با دانشگاه‌های دولتی متفاوت است.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های دولتی توسط دولت، به ازای هر یک دانشجو 500 هزار تومان هزینه رفاهی و فرهنگی پرداخت می‌شود، در صورتیکه دانشگاه‌های غیرانتفاعی هیچ کمکی از دولت نمی‌گیرند و فعلا اعتراضات ما جوابی نداشته است.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی با اشاره به نرخ وام‌های دانشجویی اظهار کرد:‌ صندوق از کاهش مبلغ وام‌های دانشجویی توسط دولت گلایه مند است و هنوز مبلغ وام معلوم نشده و احتمالا مانند سال قبل باشد.

11 موسسه غیرانتفاعی به دانشگاه تبدیل شدند
آهون منش درادامه از تبدیل 11 موسسه غیرانتفاعی به دانشگاه و تاسیس دو واحد جدید در شهرستان کرج، اصفهان و گیلان خبر داد و گفت: برنامه این بود که از افتتاح این دو واحد جلوگیری شود، اما گفته شد تاسیس این دو واحد مربوط به سالهای قبل است و باید تاسیس شوند. هم اکنون 355 موسسه وجود دارد که میزان دانشجویان آن بسیار کم است و با این وجود تاسیس واحد جدید غیرمنطقی است.

آمار بازدید: 528 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image