ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه امسال 5 هزار دانشجوی خارجی جذب می‌کنیم/ قرار گرفتن 10 دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر آسیا

امسال 5 هزار دانشجوی خارجی جذب می‌کنیم/ قرار گرفتن 10 دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر آسیا

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: آنچه اکنون در زمینه دانشجویان غیربورسیه مصوب شده این است که در جذب این دانشجویان فعالیت بیشتری صورت گیرد.

دکتر صمد حاج جباری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی به صورت جدی انجام می گیرد و تا کنون چندین جلسه کمیته جذب این دانشجویان در ایام تابستان برگزار شده است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که امسال در جذب دانشجویان غیرایرانی به عدد برنامه پنجم یعنی 5هزار نفر در سال( 2 هزار دانشجوی بورسیه و 3 هزاردانشجوی غیر بورسیه)دست یافته و حتی از این عدد نیز عبور کنیم.

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: آنچه اکنون در زمینه دانشجویان غیربورسیه مصوب شده این است که در جذب این دانشجویان فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان بورسیه و غیربورسیه در رتبه بندی دانشگاه ها در عرصه بین المللی و بین المللی سازی دانشگاه‌ها و آموزش عالی می تواند تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در شورای سیاست گذاری بین المللی خارجی مصوب شده که 10 عدد از دانشگاه‌های برتر کشور حمایت شوند تا سال آینده بین 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گیرند که جذب دانشجویان غیرایرانی به صورت بورسیه و غیر بورسیه می تواند در افزایش امتیاز دانشگاه ها تاثیرگذار باشد.

به گزارش مهر، تعداد دانشجویان غیرایرانی که در دانشگاههای داخل کشور مشغول تحصیل هستند حدود 28 هزار و 322 نفر از 92 کشور است که از این تعداد دو هزار و 273 نفر دانشجوی بورسیه، دو هزار نفر به صورت آزاد، 11 هزار نفر به صورت کنکور و پنج هزار و 500 نفر در بخش بهداشت و درمان در دانشگاههای کشور مشغول تحصیل هستند.

آمار بازدید: 402 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image