ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی راه‌اندازی رشته‌های علوم پزشکی در مقاطع ارشد و دکتری واحد علوم و تحقیقات

راه‌اندازی رشته‌های علوم پزشکی در مقاطع ارشد و دکتری واحد علوم و تحقیقات

همایش روز پزشک با حضور اساتید و دانشجویان در سالن ابن سینای دانشکده صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی کمیلی، رئیس دانشکده علوم پزشکی این واحد ضمن تبریک روز پزشک در این مراسم گزارشی از عملکرد دانشکده علوم پزشکی این واحد ارائه کرد و گفت: هدف از تاسیس و فعال کردن دانشکده علوم پزشکی تکمیل و ارتقاء رشته‌های مورد نیاز جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: بر همین اساس از اواخر سال گذشته که این دانشکده فعالیت خود را آغاز کرده، در نظر گرفته شد تا رشته‌های کاربردی و مورد نیاز کشور با توجه به شاخص‌های وزارت بهداشت و آموزش پزشکی تعیین و برقرار شود.

کمیلی از راه‌اندازی رشته‌های مربوط به علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و phd در آینده نزدیک در این واحد خبر داد و افزود: از مهمترین رشته‌های مد نظر برای راه‌اندازی در دانشکده علوم پزشکی واحد علوم و تحقیقات که در حال حاضر به وزارت بهداشت برای تصویب ارسال شده می‌توان به رشته تغذیه در مقطع کارشناسی ارشد و نیز رشته‌های سلامت سالمندی، تاریخ علوم پزشکی، تغذیه در بحران و حوادث غیر مترقبه، زیست فناوری پزشکی، نانو تکنولوژی پزشکی و اقتصاد بهداشت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برخی رشته‌های مورد نیاز این دانشکده نیز همچون فیزیک پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت و اخلاق پزشکی بررسی و در دست اقدام قرار دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید ضیاءالدین مظهری، مدیر گروه تغذیه واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم به اهمیت مسئله پیشگیری برای تشخیص و درمان اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری، توجه ویژه به مسائل بهداشت فردی و بهداشت تغذیه در جامعه حائز اهمیت است و واحد علوم و تحقیقات تلاش دارد تا رشته‌های مورد نیاز برای این مسئله را به خوبی ارائه و پوشش دهد.

وی ادامه داد: متخصصان در دنیا به این نتیجه دست یافتند که مسئله افتراق رشته‌ها و تخصص‌ها را تجمیع و اجتماع پزشکان را از جزئی نگری به یک کلی نگری و خرد جمعی تبدیل کنند و یک هماهنگی میان رشته‌ها ایجاد کنند تا بتوانند در راستای خدمت به بشریت گام بردارند.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم دانشجویان و اساتید به تبادل نظر در رابطه با مسائل مربوط به پزشکی پرداختند.

آمار بازدید: 316 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image