ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار آموزش مجازی دنیای امروز روزگار آموزش مجازی است

دنیای امروز روزگار آموزش مجازی است

رییس رسانه برخط بنیاد آموزش‌های مجازی ایرانیان بر اهمیت حمایت سازمان‌های متولی آموزش در کشور و اعتماد به بخش خصوصی در اجرای سیستم‌های آموزش مجازی تاکید کرد و افزود: این کار باعث دلگرمی و شکوفائی روزافزون آموزش در صنعت آی‌تی و نرم‌افزاری کشور می‌شود.


مهندس نریمان پورطلایی در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تاکید کرد: در سیستم جدید آموزشی دنیا، ارتباط قوی بین نظام‌های آموزشی و آموزش مجازی وجود دارد و با پیشرفت فن‌آوری، نظام آموزشی در شکل گذشته منسوخ شده است. دنیای امروز، روزگار آموزش مجازی است.

این فعال حوزه آی‌تی تاکید کرد: آموزش مجازی نه تنها در ایران بلکه در دنیا دارای شرایط باثبات و مناسبی است و با ساختار نظام‌های آموزشی تلاقی ندارد. شاید بتوان گفت با پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای آموزش جمعی، نظام آموزشی یک معنای منطقه‌ای و منسوخ‌شده است.

وی اضافه کرد: امروزه افراد زیادی در جهان، بدون تحصیل در هیچ نظام آموزشی در هیچ کجای دنیا و با استفاده از آموزش مجازی به کسب علم می‌پردازند؛ واقعیت این است که گرچه ارزش کسب علم و دانش بر هیچ کسی پوشیده نیست اما چهارچوب کسب آن تفاوتی ندارد.

پورطلایی در توضیح آموزش الکترونیک گفت: آموزش الکترونیک یا آنچه در ایران به نام آموزش مجازی مرسوم است، مفهوم کلی استفاده از امکانات تجهیزات الکترونیکی جهت یادگیری است. حالا وقتی شما به تماشای یک برنامه آموزشی تلویزیونی می‌نشینید در حقیقیت دارید الکترونیکی و مجازی آموزش می‌بینید؛ این یعنی به همین سادگی در زندگی شخصی تمام انسانها در سراسر جهان آموزش الکترونیک جاری است.

وی تاکید کرد: با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد بستر وسیع انتقال دانش مانند لوح فشرده، کارت حافظه، اینترنت و صفحات گسترده و در مقابل خلق سخت‌افزار و نرم‌افزارهای تکنولوژیکی مانند رایانه، گوشی تلفن همراه، رایانه‌های جیبی و امثال آن زمینه جهت استفاده سریع از این دانش در جای جای زندگی انسان‌ها در منزل، محل کار، محل تحصیل و حتی در شرایط تفریح فراهم شده است.

وی کاهش آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی در زمان و هزینه را از جمله مزایای آموزش مجازی ذکر کرد و ظرفیت‌های موجود آموزش مجازی را فرصتی خواند که منافع آن به تمام اقشار جامعه می‌رسد.

پورطلایی ادامه داد: شاید در مرحله اول با شنیدن این عبارت که یک سیستم آموزشی، مجازی و الکترونیکی است احساس ما فقط به سمت حوزه های علمی تئوریک جهت دهی می شود؛ در حالی که امروزه ما حتا می توانیم به صورت مجازی آموزش خلبانی ببینیم؛ روش کار هم این است که در اتاق‌های مخصوص شبیه‌سازی پرواز با استفاده از نرم‌افزار، آموزش‌های اولیه انجام می‌پذیرد. بعد آموزش‌های کارگاهی تلفیقی و عملی انجام می‌شود. این طور بگویم که در شرایط امروزی امکانات مجازی، الکترونیکی و نرم‌افزاری را می‌شود نقطه شروع آموزش در هر حوزه‌ای دانست.

وی در ادامه به مشکلات سیستم آموزشی مجازی در ایران اشاره کرد و گفت: سرعت و پهنای باند پایین اینترنت، استفاده از خدمات به صورت کاملا بر خط در ایران را با مشکلاتی مواجه کرده است. عدم آشنایی بیشتر اقشار جامعه نسبت به امکان استفاده از این نوع آموزش امروزی و رقابت‌های ناسالم موجود در فضای مجازی با اهداف کوتاه‌مدت اقتصادی به جای اهداف بلندمدت خدمت‌رسانی مفید، از دیگر مسایلی بود که این فعال حوزه آمورش الکترونیک عنوان کرد.

رییس رسانه برخط بنیاد آموزش‌های مجازی ایرانیان در تشریح فعالیت‌های این مجموعه گفت: ایجاد یک پایگاه دانش گسترده مناسب تمامی سنین، قابلیت دستیابی به منابع آموزشی مختلف در تمام گروه‌های آموزشی در کوتاه‌ترین زمان، همکاری با سایر سیستم‌های آموزشی، ارائه خدمات آموزشی به کارکنان شرکت‌ها و ادارات، تأمین حداکثری اعتبارات علمی و اجرائی هدف این مجموعه است و تاکنون توانسته مجوزهای لازم را کسب کند.

پورطلایی با تقسیم‌بندی سیستم‌های آموزشی الکترونیکی به سه دسته منابع آموزشی الکترونیکی به صورت خودآموز با پشتیبانی غیرحضوری اساتید، سامانه‌های مدیریت آموزشی یا LMS و آموزش به صورت زنده یا ویدئو کنفرانس تاکید کرد که این راهکارهای آموزشی در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با شعار سازمانی «روشن کنید – بیاموزید»، بومی‌سازی شده و قابل بهره‌برداری است.

آمار بازدید: 1073 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image