ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی 90 درصد دانشجویان دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات دختر هستند

90 درصد دانشجویان دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات دختر هستند

رئیس دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات گفت: دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات اولین دانشکده در کشور است که در مقطع دکتری تخصصی و حرفه‌ای دامپزشکی دانشجوی دختر پذیرش کرده است و در حال حاضر حدود 90 درصد دانشجویان این دانشکده را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر پرویز تاجیک افزود: حضور خانم های دامپزشک در عرصه‌های علمی بخصوص در فعالیت‌های آزمایشگاهی و دارویی می تواند در در سطح ملی و بین المللی بسیار مفید باشد.

رئیس دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی براساس شهریه دانشجویان فعالیت می کند که همین امر سبب شده علاوه بر مسئولین دانشگاه، دانشجویان نیز ارزش این منبع درآمدی را دانسته و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی به مجله علمی – پژوهشی پاتوفیزیولوژی اشاره کرد و گفت: دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات درصدد ایجاد مجله‌ای با عنوان "علوم درمانگاهی" با درجه علمی پژوهشی است.

تاجیک سیاست گذاری دانشکده علوم دامپزشکی در ارتباط با طرح‌ها و پایان نامه‌ها را براساس کاربردی بودن آنها دانست و اضافه کرد: تاکنون به همت محققین این دانشکده 12 ثبت ژن دربانک ژن جهانی در آمریکا و 30 ثبت اختراع در اداره کل ثبت اختراعات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این دانشکده 14 آزمایشگاه تخصصی و مجهز وجود دارد، افزود: این آزمایشگاه‌ها از تجهیزات مناسب و امکانات خوبی برخوردار هستند به نحوی که برخی از آنها قابلیت این را دارند که به عنوان آزمایشگاه‌های مرجع شناخته شوند.

رئیس دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: این آزمایشگاه‌ها همچون آزمایشگاه هیستوتکنیک، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، میکروبیولوژی مواد غذایی، انگل شناسی، فیزیولوژی، بهداشت و بیماریهای آبزیان، مرکز تشخیص، آنالیز مواد غذایی، میکروبیولوژی و ویروس شناسی است.

تاجیک جایگاه واقعی دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات را فراتر از جایگاهی که اکنون در آن است دانست و اظهار داشت: در صورت حمایت مسئولین واحد و ایجاد شرایط مناسب از قبیل فضا، برطرف کردن مشکل مسیر دانشکده، افزایش بودجه و... این دانشکده می‌تواند جایگاه نخست را در کشور و حتی منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد: در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجو چندین طرح از جمله پرورش میگو، پرورش گوسفند و طرح شبانه روزی کردن کلینیک‌های این دانشکده را ارائه داده‌ایم و در صورت فراهم شدن شرایط امکان خودکفا کردن کلینیک در ظرف 4 تا 5 سال آینده وجود دارد.

وی افزود: همکاری ما با ارگانها و سازمانها در حد پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی براساس رابطه اساتید با ارگانها و سازمان‌ها بوده است که از آن جمله می توان به همکاری با شیلات و سازمان دامپزشکی اشاره کرد.

تاجیک تصریح کرد: دانشکده علوم دامپزشکی دارای 16 رشته دکتری تخصصی، یک رشته دکتری حرفه‌ای و دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد است و در حال حاضر این دانشکده دارای 28 عضو هیأت علمی تمام وقت و 16 عضو هیأت علمی نیمه وقت است.

آمار بازدید: 415 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image