ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارائه پیشنهاد حذف کارشناسی فلسفه/ دانشجویان از مقطع ارشد پذیرفته شوند

ارائه پیشنهاد حذف کارشناسی فلسفه/ دانشجویان از مقطع ارشد پذیرفته شوند

دبیر کارگروه فلسفه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی تاکید کرد: دانشجوی مقطع کارشناسی رشته فلسفه بعد از اتمام چهار سال تحصیل نه می تواند معلم معارف شود و نه می تواند شغل مناسبی پیدا کند به همین خاطر پیشنهاد کردیم اگر رشته ای کارایی لازم را ندارد تغییر کند و در فلسفه این کار انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد احمدی در این باره، گفت: در حال حاضر 34 رشته در حوزه علوم انسانی داریم، از زبان‌های خارجی گرفته تا رشته هایی چون حقوق، جامعه شناسی و تعلیم و تربیت که همگی جزء این گروه محسوب می شوند. برخی برنامه ها در حال حاضر مورد نیاز نیست که باید برداشته شوند و برخی نیاز است که اضافه شوند.

وی درباره ارزیابی از اقدامات صورت گرفته در شورای تحول، اظهار داشت: اقداماتی در مسیر تحول علوم انسانی صورت پذیرفته است، نمی توانیم بگوییم که این تلاش ها اقدامی در راستای اسلامی سازی علوم انسانی و تحول این علوم نیست و نمی توان گفت در طول این سال ها هیچ قدمی برداشته نشده، اما حقیقت آن است که این تلاش ها کافی نبوده است.

رئیس انتشارات علوم انسانی(سمت) درباره کارگروه فلسفه در شورای تحول به برخی موارد اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه ها و بررسی رشته ها از جمله اقدامات مفید و لازم بوده است. البته ما پیشنهاد کردیم که در همین شورا کارگروه ها به صورت مستمر به بررسی رشته ها بپردازند اینکه آیا مثلاً این مطلب جدیدی که مطرح شده برای دانشجو مفید است، آیا اساتید آن را به درستی منتقل می کنند و نظر آن ها چیست.

به گفته احمدی، راه دیگر شورای تحول تربیت استاد و تالیف کتابهاست؛ اگر هم در رشته ای نیاز به تغییرات احساس می شود شورا پیگیری می کند به عنوان مثال در خصوص رشته فلسفه سعی بر این است که ورودی به این رشته از مقطع کارشناسی ارشد به بالا صورت گیرد.

وی در این باره، تاکید کرد: دانشجوی مقطع کارشناسی رشته فلسفه بعد از اتمام چهار سال تحصیل نه می تواند معلم معارف شود و نه چیز دیگری، یعنی با مدرک کارشناسی رشته فلسفه دانشجو تنها دچار سردرگمی می شود و نمی تواند شغل مناسبی پیدا کند به همین خاطر ما پیشنهاد کردیم که اگر رشته ای حتی کارایی لازم را ندارد تغییر کند همان طور که در فلسفه این کار انجام خواهد شد.

آمار بازدید: 557 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image