ارتباط مستقیم با 30459 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار المپیاد آزمون مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی 16 مرداد بر گزار می‌شود

آزمون مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی 16 مرداد بر گزار می‌شود

مشاورعالی سازمان سنجش گفت: آزمون مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور طی دو روز 16 و 17 مرداد ماه برگزار شده و ازهشت صبح روز پنج شنبه 16 مرداد آغاز و تا ساعت 14 روز جمعه 17 مرداد در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.


دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: در این آزمون 817 داوطلب شرکت کرده‌اند که تعداد 264 نفر از آنان از المپیاد متمرکز که توسط آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 93 انتخاب شده‌اند و 553 نفر نیز از قطب‌های هشت گانه دانشگاهی هستند.

وی افزود: این آزمون در17 رشته امتحانی شامل رشته زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم انسانی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) و طراحی صنعتی برگزار می‌شود.

مشاورعالی سازمان سنجش در مورد نحوه پذیرش و انتخاب دانشجو در المپیاد متمرکز توضیح داد: نحوه پذیرش دراین المپیاد به این طریق است که 15 نفر اول آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 93 در رشته‌های المپیاد (17 کد رشته امتحانی فوق) بدون احتساب معدل در نظر گرفته می‌شود.

توکلی افزود: در المپیاد غیر متمرکز از هر قطب دانشگاهی (قطب‌های هشتگانه) در صورتی که دانشجویان 60 درصد نمره کل نفر اول آن قطب را داشته باشند یک تیم پنج نفره به مرحله نهایی راه می‌یابند.

وی ادامه داد: دراین آزمون دانشجویان 63 دانشگاه دولتی، سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی و پنج واحد دانشگاه پیام نور شرکت دارند.

مشاورعالی سازمان سنجش در مورد المپیاد رشته‌های شیمی، ریاضی و آمار اظهار کرد: پس از شرکت دانشجویان در آزمون مرحله نهایی المپیاد و اعلام نتایج المپیاد کشوری در این سه رشته یک تیم پنج نفره از دانشجویان ایرانی با دانشجویان خارجی در تاریخ 25 تا 30 مرداد 93 برابر با 16 تا 21 آگوست 2014 به رقابت می‌پردازند.

توکلی تاکید کرد: آزمون این المپیاد به زبان انگلیسی خواهد بود.

وی در خاتمه گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده نتایج این المپیاد در اواسط شهریور ماه سال جاری از طریق سایت مرکز المپیاد سازمان سنجش آموزش کشوربه آدرس olympiad.sanjesh.org اعلام خواهد شد.

آمار بازدید: 472 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image