ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جهاد دانشگاهی گلخانه فرهنگی - پژوهشی در ایران ایجاد کرده است

جهاد دانشگاهی گلخانه فرهنگی - پژوهشی در ایران ایجاد کرده است

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان گفت: جهاددانشگاهی نباید از ورود در مبانی علوم انسانی و مدیریت کشورغفلت کند، بلکه در این دو مقوله می‌تواند بهتر ظاهر شود.


حجت الاسلام محمدرضا خدایی در گفت‎وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه لرستان، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی براینکه جهاددانشگاهی صرفا یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ است، افزود: خود کلمه جهاد یک واژه فرهنگ ساز است که از ابتدای انقلاب تاکنون توانسته بسیاری از گره‌های جامعه اسلامی را باز کند و پیشرفت خوبی در عرصه‌های فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی داشته است.

وی با ابراز تأسف از اینکه اخیرتوسط گروه‌های تروریستی درعراق واژه جهاد به اسارت رفته و غصب شده است و از این واژه به صورت منفی درجهت اهداف شوم خود استفاده کرده‌اند، اضافه کرد: استفاده از این واژه توسط تروریست‌ها به ضرر فرهنگ اسلامی و انقلابی است.

خدایی با بیان اینکه آغاز کار جهاد دانشگاهی همزمان با انقلاب است و این امر یکی از نقاط مثبت این نهاد است که در حوزه‎های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال فعالیت‎های خوبی داشته است، بیان کرد: بعد از جنگ این شجره طیبه و نهال مقدس رشد کرده و بالیده است بطوریکه اکنون یکی از نهال‌های فعال و پرتلاش در عرصه‌های مختلف است.

خدایی افزود: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که نظام اسلامی می‌تواند به آن افتخار کند، فعالیت این نهاد در ۲۹ استان و بودن سه پژوهشکده زیر مجموعه آن نشان از گسترش کمی این نهاد است.

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در عرصه‎های پژوهش فرهنگی ورود خوبی داشته، اظهارکرد: علیرغم اینکه این نهاد هیات علمی زیادی ندارد اما در برگزاری همایش‎‌ها و پژوهش‌هایی که مربوط به مسائل فرهنگی است اقدامات خوبی انجام داده که نمونه بارز آن همایش ملی هجوم خاموش بوده که تاثیرات زیادی نیز داشته است.

وی به نقش پژوهشی جهاد دانشگاهی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین پژوهشکده گیاهان دارویی و صنایع شیمیایی ایران مربوط به این نهاد است و جهاد توانسته گام‎های موثری در عرصه پژوهش بردارد.

حجت الاسلام خدایی درباره دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا گفت: این دو خبرگزاری آبرومند برای فضاهای دانشگاهی بودند بطوریکه اخبار را با یک هدفمندی مقدس پیگیری می‌کنند و فکر می‌کنم اخباری که توسط این دو، نوعی فرهنگ خبری را ایجاد کرده، متعهد بودن به صداقت، ارزش‏های دینی و اسلامی باعث شده یک فرهنگ خوب خبری و اطلاع رسانی رقم بخورد.

وی تصریح کرد: در جاهایی که باید خلاءهای علمی دانشجویی، خلاءهای استان و مشکلات فرهنگی استان مطرح شود این دو رسانه باید حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان در ادامه با تاکید براینکه همانگونه که رهبر حکیم فرمودند که جهاد دانشگاهی می‌تواند مصدر فرهنگ سازی در جامعه باشد، اضافه کرد: این نهاد می‌تواند به نحو بسیار مطلوب‎تری خود را نشان دهد. جهاد در عرصه پژوهش توانسته یک نوع فرهنگ ایجاد کند و منجر به ایجاد یک گلخانه فرهنگی پژوهشی در نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

حجت الاسلام خدایی تصریح کرد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی تنها از ۲۰ درصد ظرفیت و امکاناتی که داشته استفاده کرده در حالیکه این نهاد پتانسیل بیشتری دارد و نباید از ورود در مبانی علوم انسانی و مدیریت کشور غفلت کند بلکه در این دو مقوله می‌تواند بهتر ظاهر شود.

وی با تاکید براینکه دانش روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و اقتصاد وارداتی و آسیب پذیر است، یادآورشد: نظام اقتصادی کشور با چالش‎های فراوانی مواجه است که جهاد دانشگاهی باید در موارد مذکور ورود جدی تری داشته و خلاء نظام و نظام بانکی ما را احصا و نتیجه را به مدیران ارائه دهد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب هنوز بانک‌ها یک نظام ثابت و یکنواخت برای پرداخت تسهیلات وجود ندارند و این سوالاتی است که می‌شود توسط جهاد دانشگاهی به آن‌ها پرداخته شود، بیان کرد: می‌توانیم خدمات را خیلی آسان‌تر به دست افراد برسانیم اما این خدمات به دلیل فقدان پژوهش وجود دارد؛ در عرصه‌های محیط زیستی چرا هنوز دورریز برخی شهر‌ها به داخل رودخانه‌ها ریخته می‌شود، در خصوص وضعیت رودخانه سیمره، بلوط و... و در این موارد جهاد دانشگاهی می‌تواند پژوهش‎هایی را انجام و نتایج آن را در اختیار مدیران قرار دهد.


آمار بازدید: 201 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image