ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی تدابیر وزارت بهداشت برای افزایش شانس قبولی داوطلبان سهمیه آزاد آزمون دستیاری

تدابیر وزارت بهداشت برای افزایش شانس قبولی داوطلبان سهمیه آزاد آزمون دستیاری

معاون آموزشی وزارت بهداشت تدابیر وزارت بهداشت برای اصلاح و افزایش شانس قبولی داوطلبان سهمیه آزاد چهل و یکمین آزمون دستیاری را تشریج کرد.


دکتر امیر حسین ضیایی در گفت وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بااشاره به مخالفت مجلس با فوریت اصلاح سهمیه 30 درصدی مناطق محروم آزمون دستیاری، گفت: مصوبه مجلس درباره سهمیه ها در آزمون امسال اعمال می‌شود، اما در وزارت بهداشت برای اصلاح شانس قبولی داوطلبان سهمیه آزاد تلاش می‌شود حتی‌الامکان ظرفیت‌های پذیرش آزمون را افزایش دهیم و بی‌شک این افزایش ظرفیت‌ها در دانشگاه های بزرگ اعمال خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به خالی ماندن بخشی از سهمیه مناطق محروم طبق روال سال‌های گذشته، تأکید کرد:‌ سهمیه‌های خالی به داوطلبان سهمیه آزاد تعلق می گیرد و با پذیرش آنها پر می شود.

به گفته ضیایی، با اتخاذ این تدابیر و همچنین با اذعان به اینکه شماری از داوطلبان نیز در ظرفیت‌های سهمیه آزاد قبول پذیرفته می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود بخشی از نگرانی داوطلبان سهمیه آزاد در این باره برطرف شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خاتمه با اشاره به آغاز انتخاب رشته آزمون دستیاری از روز شنبه چهارم مرداد ماه، به همه داوطلبان توصیه کرد رشته موردعلاقه خود را انتخاب کرده و از انتخاب رشته تنها با هدف قبولی پرهیز کنند زیرا امکان تغییر رشته و دانشگاه، بعد از قبولی میسر نیست.

به گزارش ایسنا، داوطلبان چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری می توانند تا ششم مرداد ماه با مراجعه به سایت sanjeshp.ir، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس روز چهارشنبه با یک فوریت اصلاح بند 3 قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مخالفت کردند براساس بند سه 30 درصد سهمیه آزمون دستیاری به مناطق محروم اختصاص یافت.

مجلس در حالی از 30 درصد سهمیه مناطق محروم آزمون دستیاری کوتاه نیامد که وزیر بهداشت نسبت به آن انتقاد کرده و نسبت به تبعات آن هشدار داده بود.

آمار بازدید: 421 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image