ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ورود به مسائل فرهنگی با دید واقع‌بینانه

ورود به مسائل فرهنگی با دید واقع‌بینانه

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: باید در زمینه مسائل فرهنگی با دید واقع‌بینانه وارد عمل شویم.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر حب‌نقی درنخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانی که در زمینه مسائل فرهنگی با نگاهی واقع‌بینانه و البته کارشناسانه وارد نشویم، نمی‌توانیم توفیقات چندانی در این زمینه بدست آوریم.

وی به عنوان یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی این استان، اشاره‌ای به توفیقات متعدد کشور در عرصه‌های مختلف امنیتی و پیشرفت‌های موجود در زمینه مسائل تکنیکی کرد و افزود: اگر با نگاه واقع‌بینانه به مسئله بنگریم، متوجه می‌شویم در زمینه مسائل فرهنگی در طول سال‌های اخیر، نه تنها پیشرفتی نبوده، بلکه دچار ضعف‌های عمده‌ای نیز هستیم.

رئیس دانشگاه ارومیه، شورای فرهنگ عمومی را یکی از عالی‌ترین مراجع سیاست‌گذاری در حوزه مسائل فرهنگی در استان یاد کرد و افزود: در این جلسات باید به جد به نقاط ضعف نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف پرداخت و در نهایت چاره‌جویی‌های لازم نیز در این زمینه انجام شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی تصریح کرد: در این راستا باید از نظرات کارشناسان امر در تحلیل و واکاوی دلایل آسیب‌های موجود در زمینه مسائل فرهنگی استفاده شود و سازوکارها و سیاست‌های مدون لازم برای برون‌رفت از این آسیب‌ها را نیز بدست آورد و اجرایی کرد.

دکتر حب‌نقی تشکیل کمیته‌های تخصصی در این زمینه را راهکار مناسبی در شناسایی نقاط آسیب در جامعه عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم خروجی و ماحصل جلسات شورای فرهنگ عمومی، راهگشا و مفید باشد، باید از نظرات کارشناسان و فعالان حوزه فرهنگی بهره گرفته شود تا از در جا زدن در این زمینه دوری شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید همه دردها و آلام فرهنگی استان، به عنوان استانی مرزی و در معرض تهاجم فرهنگی از یک سو و مرکب از اقوام و ادیان مختلف ازسوی دیگر به طور شفاف در قالب این جلسات بیان شود تا ضمن تحلیل وضعیت استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور، درمان‌های لازم نیز با همکاری و مشارکت همه اعضا ارائه شده و اجرایی شود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 271 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image