ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تعامل سازنده با همه طیف اساتید/ دانشگاه تربیت مدرس دستخوش بازیهای سیاسی نمی‌شود

تعامل سازنده با همه طیف اساتید/ دانشگاه تربیت مدرس دستخوش بازیهای سیاسی نمی‌شود

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس گفت: مهمترین کاری که در دانشگاه قصد دارم انجام دهم ایجاد یک تعامل سازنده با همه طیف اساتید و نخبگان دانشگاه و استفاده از نظرات آنها است.

دکتر محمدتقی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص فرایند انتخاب رئیس دانشگاه تربیت مدرس از سوی وزارت علوم گفت: برای انتخاب ریاست دانشگاه، دو روش در دانشگاه تربیت مدرس طی شد، در اولین روش، وزارت علوم به طور رسمی از طریق لینک اینترنتی این وزارتخانه از اعضای هیات علمی دانشگاه نظرخواهی کرد و چون این روش مورد توجه و قبول وزارت علوم بود از نتیجه آن نیز برای تعیین ریاست دانشگاه استفاده کرد.

وی ادامه داد: روش دیگری که برای انتخاب ریاست دانشگاه طی شد، روشی خودجوش بود در این روش افرادی که در دانشکده ها به نوعی احساس مسئولیت می کردند کاندیدهایی را تعیین کرده و سعی کردند دیگران را نیز ترغیب کنند که به این افراد رای دهند، که منجر به یک سری مکاتبات و ارسال آمار امضا غیر رسمی شد، ولی وزارت علوم براساس فرایند و روشی که خود پیش بینی کرده بود تصمیم گیری کرد.

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس درباره اصلی ترین برنامه های خود در دانشگاه تربیت مدرس گفت: بحث اصلی من در دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاهی که خود دارای بالاترین توان علمی و منطقی، بوده و دارای اساتیدی است که در هر زمینه صاحب نظر هستند استفاده از نظرات این گروه برجسته علمی است.

وی بابیان اینکه مهمترین کاری که می خواهم انجام دهم برقراری یک تعامل سازنده با همه طیف اساتید و نخبگان است، افزود: هدفم این است که از افکار آنها مطلع شده و با آنها رابطه قوی داشته باشم تا بتوانم از آنها کمک بگیرم و اساتید نیز احساس کنند که در هدف گذاری دانشگاه مشارکت دارند. هدفم این است که این خرد جمعی را به کار گیرم.

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس افزود: همچنین سعی خواهم کرد مشابه همین تعامل را با دانشجویان فهمیده ،آگاه، دارای انگیزه و معصومیت علمی دانشگاه نیز داشته باشم بنابراین به دانشجویان خود بسیار بها می دهم و نشست هایی با آنها برپا و از نظرات آنها استفاده می کنم.

احمدی در خصوص تغییر مدیران دانشگاه نیز گفت: هنوز تصمیم گیری دراین خصوص زود است این مساله یک مقدار وقت می برد، باید عملکرد مدیران ارزیابی شود البته ابایی از تغییر نیست ولی سعی می کنم از تجربیات مدیران موفق استفاده کنم.

وی درباره انتخاب روسای دانشگاه ها به شیوه نظرسنجی توسط وزارت علوم گفت: در دوره گذر از وضعیت قبلی که در آن وزیر به تشخیص خود تصمیم می گرفت، تا یک دوره ایده آلی، که دانشگاه‌ها دارای یک گروه همانند گروه سنا شوند که افراد علمی و برجسته و صاحب نظر و معتمد دانشگاه در آنجا بتوانند در تصمیم گیری های کلان و من جمله تعیین نامزد ریاست دانشگاه نظر بدهند، مجبوریم به روش هایی نه چندان کامل ولی بهتر از روش انتصاب قبلی، متکی شویم لذا فکر می کنم این فرایند خوب است البته فرایند بهینه ای نبوده ولی پخته تر خواهد شد.

وی در ادامه نیز افزود: چیزی که از مطبوعات انتظار داریم این است که دانشگاه تربیت مدرس را دانشگاه علمی، مردمی و دارای رسالت اعتلای جامعه بدانند، از جنبه‌ سیاسی و بحث هایی که باعث سوء ظن و تسلط یک گروه سیاسی به دانشگاه می شود دوری کنند. دانشگاه نیز سعی می کند آن شان، حکمت و تفکر و علمی خود را در آینده نمایش بدهد و دستخوش بازی‌های سیاسی از هر جناحی قرار نگیرد.

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس افزود: مطبوعات کمک کنند این بینش‌ها نه فقط برای دانشگاه تربیت مدرس، حتی در مورد دیگر دانشگاه‌ها نیز کمتر دامن زده شود. حتی اگر مصداق هایی وجود دارد که شبهه ها را تقویت می کند مطبوعات این مسایل را بزرگ نکنند چون وقتی بزرگ شود عکس العمل دیگری ایجاد می کند یک فرایند زنجیره ای بدی ایجاد می شود .

وی افزود: بنابراین اگر دانشگاه‌های ما آسیب سیاسی ببیند و افکار دانشگاهیان ما از هم دور شود واقعا کشور آسیب می بیند ، درهمه جای دنیا نیز مطبوعات به مکان های استراتژیک در کشور توجه خاص دارند و آن را دستخوش سستی و ناپایداری نمی کنند البته مطبوعات ما اکثرا به این مسایل توجه دارند .

آمار بازدید: 267 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image