ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی افزایش نارضایتی دانشجویان از دانشگاه‌های انگلیس

افزایش نارضایتی دانشجویان از دانشگاه‌های انگلیس

آمار شکایات دانشجویان انگلیسی از دانشگاه‌های این کشور نسبت به سال تحصیلی گذشته 10 درصد افزایش یافته است.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شکایت دانشجویان انگلیسی از وضعیت دانشگاه‌های این کشور در حالی افزایش یافته که بسیاری از آنها سالانه 9000 پوند شهریه پرداخت می‌کنند. این در حالیست که آنها برای حضور در نیمی از کلاس‌های درسی خود می‌بایست مسیرهای چندین کیلومتری را پیموده و نیمی دیگر از کلاس‌های درس خود را نیز به صورت آنلاین مشاهده کنند.

بیشترین درخواست‌ها و شکایت‌ها با 992 فقره مربوط به دانشگاه «آنگلیا راسکین» بوده است. نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد شمار شکایت‌ها از دانشگاه‌های انگلیس حد فاصل سال‌های 2012 تا 2013 میلادی 10 درصد بالاتر از سال تحصیلی ماقبل آن بوده است. بسیاری از این شکایت‌ها مرتبط با اعتراض دانشجویان نسبت به نمراتشان بوده اما سایر اعتراضات بیشتر متوجه محتوا و ساختار رشته‌های درسی در دانشگاه‌های این کشور است.

«دیوید ویلتس»، وزیر آموزش عالی انگلیس می‌گوید: افزایش تعداد شکایت‌های دانشجویان نشان می‌دهد آنها در ازای پرداخت سالانه 9000 پوند شهریه، خواستار استانداردهای بیشتر آموزشی هستند.

وی افزود: اگر شاهد شکایت‌های بیشتر هستیم به این دلیل است که دانشجویان اکنون بهتر می‌دانند از سرمایه گذاری خود در دانشگاه چه توقعی باید داشته باشند که به نظرم این تفکر خوبی است. وقتی دانشگاهی شهریه 9000 پوندی دریافت می‌کند موظف است نشان دهد که چه خدماتی را در ازای این پول به دانشجویان ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش شمار شکایت‌هایی که از سوی دانشگاه‌ها قابل حل و فصل نبوده و نیاز به دادرسی یک ارگان ذیصلاح خارج از دانشگاهی دارد نیز سالانه 20 تا 25 درصد افزایش می‌یابد.

«راب برنس»، یک مسئول داوری در آموزش عالی می‌گوید: دفترش به تنهایی در سال 2012 میلادی حدود 2000 شکایت دریافت کرده که طی پنج سال اخیر شاهد رشد مستمر شکایت‌ها بوده‌ایم.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی،‌ به گفته وی بالا رفتن شهریه‌ها باعث شده دانشجویان برای رساندن صدای اعتراض خود انگیزه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 351 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image