ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه کردستان به میکروسکوپ الکترونیکی مجهز شد

دانشگاه کردستان به میکروسکوپ الکترونیکی مجهز شد

رئیس دانشگاه کردستان از خرید و راه اندازی میکروسکوپ الکترونیکی در این دانشگاه خبر داد.


دکتر جهانشیر امینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: در راستای تجهیز واحد آزمایشگاهی دانشگاه، یک دستگاه میکروسکوپ الکترونیکی با قیمت 440 هزار یورو (بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان) خریداری و در دانشگاه راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی در سال های اخیر، بیش از 35 آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشکده های مختلف دانشگاه کردستان راه اندازی شده است، بیان کرد: سالیانه بالغ بر 800 میلیون تومان تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی خریداری شده و در اختیار دانشگده ها قرار می گیرد.

امینی با ذکر این نکته که دانشگاه کردستان جزو دانشگاه هایی است که طی چهار سال اخیر خرید ارزی داشته است، بیان کرد: این مهم نسبت به 30 سال گذشته دانشگاه رشد 85 درصدی داشته است.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: بیش از یک میلیون یورو تجهیزات آزمایشگاهی نیز از سایر کشورها خریداری و از طریق گمرکات ترخیص و در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.

وی میزان حساسیت این میکروسکوپ را یک نانومتر اعلام و خاطرنشان کرد: این دستگاه در رشته های مختلف علوم پایه، علوم مهندسی و کشاورزی، پزشکی و همچنین برای دیدن و عکسبرداری از اجسام و اندامهای موجودات و میکروارگانیزمهای زنده به کار می رود.

رئیس دانشگاه کردستان در پایان یادآور شد: سیاست و استراتژی دانشگاه تجهیز، تقویت و ارتقاء پژوهشکده های مربوطه و جذب هیأت علمی برای آنها است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 375 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image