ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برگزاری نخستین همایش مشترک نمایندگان دانشجویان و مدیران دانشگاه محقق اردبیلی

برگزاری نخستین همایش مشترک نمایندگان دانشجویان و مدیران دانشگاه محقق اردبیلی

نخستین همایش مشترک نمایندگان دانشجویان و مدیران دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه اردبیل، گودرز صادقی هشجین، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای همایش از برگزاری این قبیل همایش‌ها در هر نیم سال تحصیلی خبر داد و گفت: نمایندگان کلاس‌ها، می‌توانند صرف نظر از هرگونه اختلاف سلیقه، مشکلات و پیشنهادات دانشجویان را بازگو کنند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید با انتخاب نمایندگان دانشکده‌ها، دانشجویان را در اداره‌ امور مشارکت می‌دهیم، خاطرنشان کرد: دانشجویان در برخی موارد اختیاردار امور خود هستند چون در هویت‌بخشی به دانشگاه، سهیم هستند.

صادقی پرهیز از بیان اغراق‌آمیز مشکلات دانشگاهی در فضاهای مجازی و جلسات هم‌اندیشی را خواستار شد و اظهار کرد: از دانشجو گرفته تا مدیران دانشگاه در جهت اصلاح وضعیت امور تلاش کنیم و نسبت به دانشگاه خود تعصب داشته باشیم بطوریکه با حفظ شئونات و احترام متقابل، وضعیت را یک قدم جلوتر از آنی که هستیم، پیش ببریم و همواره از دانشگاه حمایت کنیم.

وی ادامه داد: با مدیریت زمان به برنامه‌هایی که در خصوص پیشرفت و توسعه دانشگاه دارم، عمل می‌کنم و پیش از اینکه مشکلات بر ما غلبه کند، باید خودمان پیگیر برطرف کردن مشکلات باشیم.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در بخشی از سخنانش برنامه‌های دانشگاه در رویکرد جدید دولت «تدبیر و امید» را تشریح و تصریح کرد: ما برقراری تعادلی میان امکانات رفاهی دانشگاه با ظرفیت دانشجویان را خواستار هستیم.

صادقی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز آموزشی آزاد مانند آموزش زبان انگلیسی، می‌تواند به درآمدزایی دانشگاه کمک کند.

وی با تأکید بر افزایش سطح رفاه دانشجویان، اظهار کرد: اگر مسائل رفاهی دانشجو کمتر باشد بر کیفیت آموزشی تأثیرگذار است، بطوریکه با ایجاد روحیه‌ نشاط و شادابی، باید به سمتی برویم که شادمانی از در و دیوار دانشگاه ببارد.

وی از جمله برنامه‌های خود به برگزاری ترم تابستانی، افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها، ایجاد مرکز خرید بازارچه دانشجویی، احداث رستوران دانشجویی، احداث پل روگذر بین دو پردیس و دائر کردن بوفه دانشگاه، اشاره کرد و با اعلام اینکه تا پایان تابستان، مرکز رشد و فناوری دانشگاه را به مدیریت جوانان منطقه واگذار می‌کنیم، افزود: علاوه براین فارغ‌التحصیلانی که نسبت به تأسیس شرکت اقدام می‌کنند، تحت پوشش این مرکز رشد ، قرار می‌گیرند.

صادقی از توسعه‌ فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: با رشد تشکل‌های اسلامی و نشریات دانشجویی و نیز ایجاد فضای نقد در میان دانشجویان، روحیه‌ پیشرفت و توسعه را به دانشگاه هدیه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اعتقادات ما یکی از خطوط دینی ما را ترسیم می‌کند، گفت: درعرصه‌ سیاست فصل‌الخطام، مقام معظم رهبری هستند، ما با سابقه‌ سیاسی دانشجویان کاری نداریم، چون هدف ما این است در دولت «تدبیر و امید» به سمتی حرکت کنیم که از ضعف‌ها کاسته شود.

این همایش در چند پانل اجرا شد تا معاونان دانشگاه به پای صحبت‌ها و دغدغه‌های نمایندگان دانشجویان بنشینند. در بخش اول، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورد پرسش و پاسخ دانشجویان قرار گرفت به طوری که نمایندگان دانشجویان از کمبود کلاس در دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده معماری، فراهم نکردن بازدیدهای علمی دانشجویان کشاورزی، کمبود اعضای هیئت علمی و پایین بودن سهمیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در جذب هیئت علمی سخن به میان آورند.

نکته جالب همایش این بود که در میان سوالات دانشجویان، بدون توجه به خواسته آنها مبنی بر افزودن زمان پرسخ و پاسخ و در حالی که بسیاری از نمایندگان فرصت طرح مسائل خود را نداشتند، گروه موسیقی مدعو سی دقیقه به اجرا پرداخت که این حرکت موجب اعتراض بسیاری از دانشجویان شد که در نهایت ریاست دانشگاه قول مساعد داد که تا لحظه پایانی به پای دغدغه‌های نمایندگان بنشیند.

بخش دوم همایش به پانل پژوهشی و فناوری با مدیریت دکتر جبرئیل رزمجو، اختصاص یافت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این حوزه در5 بخش فعالیت می کند، اضافه کرد: مدیریت پژوهشی در جهت حمایت از مقالات منتشر شده دانشجویان، انجام وظیفه می کند به طوری که در بخش ارتباط علمی با جامعه ، در زمینه حمایت از پایان نامه های دانشجویی، کارآفرینی، مدیریت کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی و پایگاه علمی فعالیت می کند.

وی مدیریت فناوری اطلاعات و اینترنت و خدمات کامپیوتری را از دیگر وظایف حوزه پژوهشی عنوان کرد و افزود: در مرکز رشد واحدهای رشد و فناوری آماده پرورش ایده‌ها و تجاری سازی آنها در مسیر دست یابی به فنون برتر هستیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر کمبود تعداد کتب مورد نیاز در کتابخانه مرکزی دانشگاه، اظهار کرد: ما در زمینه خرید کتاب هیچ محدودیتی نداریم، به طوری که اخیرا در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کتاب‌هایی به ارزش بالغ بر50 میلیون تومان خریداری شده است.

با وجود توضیحات ارائه شده از طرف معاون پژوهشی دانشگاه، نمایندگان هم چنان مسائل پژوهشی خود را مطرح می کردند، به طوری که نماینده رشته مدیریت بازرگانی از عدم تخصص اساتید این گروه اظهار تأسف کرد و افزود: کتابخانه مرکزی پاسخگوی نیاز این رشته نبوده به طوری که فاقد منبع لاتین و یا حتی فارسی معتبری در زمینه بازرگانی است.

این دانشجو ادامه داد: از آنجایی که موفقیت در رشته مدیریت بازرگانی نیازمند روابط عمومی قوی است، تقاضای ما مبنی بر تشکیل اردوی تخصصی تاکنون بی جواب مانده است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اظهارامیدواری از اختصاص بودجه کافی به حوزه پژوهش و فناوری از تکمیل کتابخانه در حال احداث این دانشگاه خبر داده و به دانشجویان قول همکاری و مشارکت در حل و بررسی در مسائل دانشگاهی داد.

در پایان همایش نمایندگانی که موفق به طرح مسائل دانشجویان خود نشده بودند، درخواست‌های خود را به صورت مکتوب به ریاست دانشگاه تحویل داده و به همراه این مسئول به صرف شام دعوت شدند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 257 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image