ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بررسی نحوه تسهیل برگزاری کرسی‌های آزاداندییشی در دانشگاه‌ها

بررسی نحوه تسهیل برگزاری کرسی‌های آزاداندییشی در دانشگاه‌ها

جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاهها با موضوع تسهیل برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تازه ترین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاهها امروز با حضور رضا فرجی دانا در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ادامه جلسه، گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون نحوه تسهیل در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها ارائه شد و ضمن اشاره به ایجاد یک فضای امن برای اظهار نظر علمی در سطح دانشگاه‌ها، حمایت حقوقی و قضایی از شرکت کنندگان در این کرسی‌ها نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

رفع ابهامات و شبهات گوناگون و ایجاد فرصت عادلانه و قانونی برای طرح افکار و نظریات از اهداف برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برشمرده شده است.

در انتهای این گزارش مشکلاتی مانند پیچیدگی‌ها و دیوانسالاری حاکم بر برخی از دانشگاه‌ها، تراکم مقررات و سیاست‌زدگی جو دانشگاه‌ها در برخی از مقاطع زمانی از موانع برگزاری این کرسی‌ها برشمرده شده است.

فرجی دانا، گفت: وزارت علوم، تلاش می‌کند تا با سنجش و ارزیابی روند موجود و اشکالاتی که در مسیر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی وجود دارد، فضای پر نشاط را در دانشگاه‌ها گسترش دهد.

همچنین حجت الاسلام محمدیان هم در این باره، اظهار داشت: فضای دانشگاه‌ها بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) حتماً باید فضای آزاداندیشی باشد و رؤسای دانشگاه‌ها در عین استفاده از نظرات مسئولان در مدیریت این فضا استقلال عمل دارند. با توجه به حساسیت محیط دانشگاه هم باید این محیط آزاد و سرزنده باشد و هم از دست‌اندازی و تهدید دشمن مصون بماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: باید مقررات مربوط به کرسی‌های آزاداندیشی در عین شفافیت اختیارات لازم را به مسئولان دانشگاهی در مسیر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اعطا کند.

جلوگیری از ورود مباحث حاشیه‌ای در کرسی‌های آزاداندیشی، توجه به اقتضائات محیط علم و دانش و تفاوت‌های این محیط با حوزه عمومی جامعه، ایجاد عزم در جامعه دانشگاهی نسبت به این کرسی‌ها و تسهیل در روند برگزاری خودجوش کرسی‌ها در سطح دانشگاه‌ها، الگوگیری از منش حوزه‌های علمیه در مباحث علمی، توجه به حساسیت‌های قومی و مذهبی در برگزاری کرسی‌ها، ایجاد فضای تضارب آرا و خودداری از طرح یک طرفه افکار و برگزاری کرسی‌ها در دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت و تخصص هر دانشگاه از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.


آمار بازدید: 203 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image