ارتباط مستقیم با 30458 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری افزایش 25 درصدی پذیرش دانشجو در ارشد و دکتری علوم تحقیقات

افزایش 25 درصدی پذیرش دانشجو در ارشد و دکتری علوم تحقیقات

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از افزایش 25 درصدی پذیرش ظرفیت پذیرش دانشجو در این مرکز آموزشی، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسپور تهرانی در نشست شورای واحدها و پردیس های علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های علمی، پژوهشی و آموزشی واحد علوم و تحقیفات از افزایش 25 درصدی ظرفیت تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این واحد خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت و تقاضای بالای داوطلبان تحصیلات تکمیلی در جامعه می توان این افزایش ظرفیت را در سایر واحدها وشعب نیز ایجاد کرد.

وی به ایجاد رشته و گرایش های جدید دانشگاهی با توجه به نیاز جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: عملکرد واحدها و شعب علوم و تحقیقات در زمینه ایجاد رشته های جدید، جذب اعضای هیأت علمی و غیره باید به صورتی باشد تا علوم و تحقیقات به عنوان یک برند معتبر در دنیا مطرح شود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات به جذب گسترده اعضای هیأت علمی در واحدها و شعب علوم و تحقیقات اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی ماهر و نخبه بویژه در حوزه آموزشی و پژوهشی نیاز اصلی دانشگاه ها از جمله واحدهای علوم و تحقیقات برای ارتقاء کیفیت هستند و در همین راستا واحدها و شعب علوم و تحقیقات در رشته ها و گرایش های مختلف اقدام به جذب هیأت علمی از اساتید و دانشجویان نخبه دوره دکتری کرده اند.

وی افزود: علاوه بر دانش آموختگان دکتری دانشگاههای داخلی و استادان ایرانی خارج از کشور، دانشجویان ممتاز مقطع دکتری نیز می توانند به صورت مربی به عنوان عضو هیأت علمی تقاضای همکاری دهند و در این واحدها فعالیت کنند.

عباسپور با بیان این مطلب که اکثر واحدها و شعب علوم و تحقیقات در مراکز استانها و در نزدیکی واحدهای بسیار خوب و مهم دانشگاه آزاد هستند، گفت: واحدها و شعب علوم و تحقیقات، می توانند با هماهنگی روسای واحدهای مجاور از اعضای هیات علمی آن ها به خصوص در زمینه راهنمایی رساله ها و پایان نامه ها استفاده کنند.

وی به همکاری مطلوب واحدها و شعب علوم و تحقیقات با واحدهای همجوار اشاره کرد و افزود: واحدها و شعب علوم و تحقیقات و واحدهای همجوار باید با همکاری و همدلی در ارتقاء سطح علمی یکدیگر کوشا باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به استفاده منطقی از فضای فیزیکی و عمرانی دانشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: ساختمان های واحد علوم و تحقیقات در راستای سیاستهای عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی باید دارای شکل و فرم متناسب با اعتبار نام واحدهای علوم وتحقیقات باشند و از معماری ایرانی اسلامی برخوردار شوند.

آمار بازدید: 224 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image