ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی انجام دهمین عمل موفق پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

انجام دهمین عمل موفق پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دهمین عمل پیوند کبد در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این عمل به همت محمدناصر توتونی متخصص جراحی و فلوشیب پیوند اعضا، محسن علی‌اکبریان فلوشیب پیوند کبد و عضو هیئت علمی دانشگاه و میلانی متخصص بیهوشی، پیوند اعضاء بر روی آقایی 49 ساله مبتلا به نارسایی حاد کبدی انجام شده بود که با موفقیت صورت گرفت.

کبد اهدایی این عمل نیز از سمیه زراعتی 30 ساله که دچار مرگ مغزی شده بود دریافت و پس از بررسی‌های آزمایشگاهی و پاتولوژی به این بیمار با موفقیت پیوند زده شد.

محسن علی‌اکبریان فلوشیب پیوند کبد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تشریح دهمین عمل انجام شده، حال عمومی بیمار را رضایت‌بخش و مطلوب اعلام کرد و گفت: ‌این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز منتصریه دوران نقاهت را طی می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه علوم پزشکی مشهد سومین مرکز فعال کشور پس از شیراز و تهران در زمینه پیوند کبد به شمار می‌رود، خاطر‌نشان کرد: ‌تا پیش از این بیماران شرق کشور برای پیوند کبد باید به شیراز منتقل می‌شدند که با تجهیز علمی و پزشکی دانشگاه مشهد، این امکان در این مرکز فراهم شده است.

گفتنی است؛ در انجام عمل پیوند، پزشکان معالج بیماران مرگ مغزی، پزشکان تأیید کننده مرگ مغزی، پزشکان بیهوشی مسئول نگهداری بیمار مرگ مغزی، پزشکان فوق تخصص جراحی چشم، پلاستیک، قلب، توراکس، کلیه، کبد، تیم بیهوشی مسئول بیهوشی‌دهنده و گیرندگان، پزشکان آماده‌سازی گیرندگان عضو در گروه‌های چشم، سوختگی، فوق تخصصی داخلی، قلب، ریه، کبد و گوارش، کلیه و متخصصان داخلی از جمله گروه‌های فعال به شمار می‌روند.

آمار بازدید: 290 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image