ارتباط مستقیم با 30560 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه همه چیز در بنیاد ملی نخبگان بر اساس نمره تعریف می‌شود

همه چیز در بنیاد ملی نخبگان بر اساس نمره تعریف می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بنیاد ملی نخبگان همه چیز بر اساس نمره تعریف می‌شود، گفت: ما باید طوری عمل کنیم که بتوانیم کارآفرینی کنیم.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره دانش‌آموزی زیست و فناوری گفت: دانش‌آموزان باید ضمن تقویت دانش خود در مسیر دانش و علم حرکت کنند و اگر برای پیگیری علم و دانش به خارج از کشور هم رفتند بازگردند.

وی با بیان اینکه ما هنوز هم دانش‌آموزان و بچه‌های خود را در مسیر فناوری و علم بار نمی‌آوریم، افزود: ما باید دانش‌آموزان خود را طوری تربیت کنیم که در مسیر علم و فناوری قرار گیرند و این موضوع برای آنها مهم باشد و آن را به خوبی درک کنند.

وی ضمن بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس و عملیات والفجر 8 گفت: بعضی از شهدا شاخصه مهمی داشتند که این شاخصه دانش است و باتوجه به اینکه در جنگ با عراق از لحاظ تجهیزات بسیار کمبود داشتیم و عراق هم تجهیزات بسیار خوبی که از آمریکا، روسیه و فرانسه گرفته بود، با ما می‌جنگید در عملیات والفجر 8 به خاطر دانشی که شهدا و رزمندگان داشتند توانستیم پیروز شویم و در طی 8 روز تعداد بالایی از هواپیماهای دشمن را منهدم کنیم.

وی اضافه کرد:‌ ما امروز به آن دانشی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت، نیاز داریم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما از دانش‌آموزان می‌خواهیم که درک داشته باشند و از شکست‌ها درس بگیرند و ما نیز باید به یک آدم شکست خورده فرصت دوباره‌ای بدهیم و معلمان باید دانش‌آموزان خود را در شکست‌ها و در همه حال کمک کنند.

ستاری خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم ارتباط بین پژوهشگران با صنایع شکل بگیرد و یک ارتباط سازنده بین دانش‌آموزان پژوهشگر و صنایع ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در بنیاد ملی نخبگان همه چیز بر اساس نمره تعریف می‌شود، افزود: ما باید طوری عمل کنیم که بتوانیم کارآفرینی کنیم و کمک کنیم نخبگان بتوانند در آینده یک شرکت و ارزش افزوده داشته باشند که یکی از مکان‌هایی که می‌تواند در این عرصه کمک کند، پژوهشگران باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما باید تمرکز اصلی را روی نیروهایی که از 15 الی 20 سالگی و تا 30 سالگی هستند، بگذاریم. زیرا از این سن به بعد شخصیت شکل گرفته است و تلاش برای تغییر بسیار سخت است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پول بی‌حساب در کشور و بلاعوض منبع فساد است، تصریح کرد: پولی که در عرصه فناوری و پژوهشی صرف می‌شود باید با حساب و کتاب باشد تا نتیجه دهد و ما را به اهداف خود برساند.

ستاری اضافه کرد: آن چیزی که دانش‌آموزان دارند آینده است و آینده سرمایه‌ای است که ما آن را نداریم زیرا ما دیگر نمی‌توانیم تغییر کنیم ولی دانش‌آموزان به هر شکلی که بخواهند می‌توانند خود را تغییر دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور یادآور شد: دانش‌آموزان هیچ وقت فکر نکنند که در آینده می‌خواهند کارمند دولت شوند و آنها باید بتوانند کارآفرینی کنند و اشتغالزایی انجام دهند. در آن صورت موفق خواهند بود.

ستاری ادامه داد: ممکن است دانش‌آموزان زمانی بین دو راهی ماندن یا رفتن از مملکت بمانند ولی آنها باید بدانند آن چیزی که در طول این هزاران سال باقی مانده ایران است و هر کشوری که با ما درافتاده، از بین رفته است و ما باید بدانیم به ایران تعلق داریم و کشور برای ما هزینه کرده است و به امید روزی هستیم که بتوانیم برای مملکت ارزش افزوده داشته باشیم و هزینه‌ای که کشور و خانواده برای ما کرده است، را برگردانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه فناوری ریاست جمهوری کاملا در خدمت دانش‌آموزان است، افزود: امیدواریم بتوانیم در این راستا به دانش‌آموزان کمک کنیم و با توجه به اینکه به یک پتانسیل 10 برابری در حوزه زیست فناوری نیاز داریم امیدواریم بتوانیم به این پتانسیل برسیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: دانش‌آموزان با تلاش و انگیزه‌ای که درون مجموعه خود دارند می‌توانند کشور را در راستای رسیدن به اهداف علمی و فناوری کمک بسزایی کنند.

آمار بازدید: 348 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image