ارتباط مستقیم با 30558 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارشد راه اندازی دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات

راه اندازی دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی دو رشته جدید مهندسی بافت و مهندسی پزشکی ورزش در مقطع کارشناسی ارشد در این واحد خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، علی شیخانی رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی دو رشته جدید مهندسی بافت و مهندسی پزشکی ورزش در مقطع کارشناسی ارشد در این واحد خبر داد و گفت: درخواست تأسیس این دو گرایش به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای کسب مجوز ارائه شده است. همچنین سال گذشته رشته مهندسی توان بخشی در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در کشور در این دانشکده راه اندازی شده است.

وی گفت: تأسیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات یکی از دستاورد مهم دانشگاه آزاد اسلامی است زیرا تنها دانشکده تخصصی مهندسی پزشکی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان این مطلب که در دانشگاه‌های دولتی نیز تنها دانشگاه امیرکبیر، دارای دانشکده مهندسی پزشکی است و دو قطب مهندسی پزشکی کشور که در تمامی گرایش ها و مقاطع تحصیلی فعالیت دارند، دانشکده‌های مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات و امیرکبیر هستند، ادامه داد: ایجاد آزمایشگاه های تخصصی منحصر به فرد، راه اندازی رشته های جدید و منحصر به فرد، جذب و ارتقاء اعضاء هیأت علمی متخصص تمام وقت و ... از جمله اقدامات صورت گرفته این دانشکده است.

شیخانی با بیان این مطلب که دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات دارای 17 آزمایشگاه تخصصی فعال و کارگاه‌های تخصصی در دو بخش آموزشی و پژوهشی است، گفت: این دانشکده دارای امکانات منحصر به فردی چون دستگاه های ثبت سیگنال بایوپک(تنها نمونه داخل کشور)، نروفیدبک، تصویربرداری اولتراسونیک رنگی و تجهیزات آزمایشگاه بیومتریال است. سیستم های کنترل labold آلمان و تجهیزات میکروپرسسور Ljانگلستان نیز از جمله تجهیزات آموزشی قابل توجه آزمایشگاه‌های این دانشکده است.

وی از کتابخانه دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات با بیش از 10هزار جلد کتاب تخصصی به عنوان غنی‌ترین کتابخانه مهندسی پزشکی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد : تجهیز آزمایشگاه ها به خصوص آزمایشگاه بیومکانیک با هدف پاسخگویی حداکثری به نیازهای علمی و تحقیقاتی دانشجویان، انتشار مجله تخصصی مهندسی پزشکی به زبان انگلیسی، جذب و ارتقاء اعضاء هیأت علمی متخصص تمام وقت، افزایش ارتباط با مراکز علمی تحقیقاتی و صنعتی، توسعه رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد، از جمله برنامه‌های آتی دانشکده مهندسی پزشکی است.

وی بر اهمیت کاربردی کردن طرح‌ها و پژوهش‌ها در کشور تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت کاربردی کردن مقالات و طرح‌های تخصصی برای رفع نیاز کشور ، دو پروژه تحقیقاتی راه اندازی مرکز توان افزایی ذهن و مرکز تخصصی تشخیص بیماریهای حرکتی که جزء طرح‌های مرکز cast دانشگاه آزاد است توسط دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات اجرایی می‌شود.

وی به همکاری دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات با مراکز علمی - تحقیقاتی و صنعتی کشور همچون پژوهشکده نفت، مرکز فن آوری‌های نوین ریاست جمهوری، مرکز آریتمی قلب تهران، مرکز روانپزشکی و مرکز اختلالات خواب دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: بزرگترین امتیاز رشته مهندسی پزشکی باز بودن راه ادامه تحصیل است، در این ارتباط می‌توان به قبولی بیش از 70 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات در مقطع کارشناسی کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد در مهرماه سال گذشته اشاره کرد. همچنین امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان این دانشکده به دلیل سطح علمی بالا در دانشگاه‌های خارج از کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود اساتید مجرب و برجسته کشور در این دانشکده، امکانات منحصر به فرد و همچنین حمایت‌های مدیریت واحد علوم و تحقیقات، به جرأت می‌توان گفت؛ دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات یکی از برترین دانشکده‌های مهندسی پزشکی در سطح منطقه است.

آمار بازدید: 375 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image