ارتباط مستقیم با 30585 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار پاسخ وزارت بهداشت به برخی اعتراضات به نتایج آزمون پره‌انترنی و علوم پایه

پاسخ وزارت بهداشت به برخی اعتراضات به نتایج آزمون پره‌انترنی و علوم پایه

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درپاسخ به اعتراض برخی داوطلبان آزمون علوم پایه و پره‌انترنی به نتایج این آزمون، گفت: نتایج این آزمون بادر نظر گرفتن هر گونه مشکلی در سئوالات از جمله دو گزینه‌ای بودن برخی از تست‌ها محاسبه شده است، بنابراین از نظر علمی در نتایج این آزمون شبهه‌ای وجود ندارد.


دکتر پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه تمامی سئوالاتی که پاسخ‌های دو گزینه‌ای داشت، هر دو گزینه به عنوان گزینه صحیح برای امتحان دهندگان محاسبه شد، افزود: علاوه بر این باید توجه داشت که بیش از 93 درصد شرکت‌کنندگان این آزمون توانسته‌اند حد قبولی رشته مورد نظر خود را کسب کنند و تنها حدود هفت درصد شرکت‌کنندگان موفق به قبولی در آزمون نشده‌اند که برخی نیز با اختلاف بسیار زیادی با نمره قبولی مورد نظر در رشته مربوطه رد شده‌اند.


وی با بیان اینکه اعتراضات دانشجویان پذیرفته شده در آزمون علوم پایه و پره‌انترنی با توجه به درصد قبول‌شدگان در این آزمون و با درنظرگرفتن عدم محاسبه نمره منفی قابل پذیرش و منطقی نیست، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون پره‌انترنی و علوم پایه 684 نفر بودند که از این میان 640 نفر پذیرفته‌ شده‌اند و به طور کلی از بین 2758 شرکت‌کننده، 2590 نفر قبول شده‌اند که این ارقام نشان‌دهنده کیفیت آزمون است.


پورکاظمی همچنین در رابطه با حد نصاب مورد نیاز برای قبولی در آزمون علوم پایه و پره‌انترنی نیز اظهار کرد: تمامی داوطلبان این آزمون توجه داشته باشند که درصد مورد نیاز برای قبولی در هر رشته در این آزمون متفاوت است برای مثال در آزمون پیش کارورزی و علوم پایه حد نصاب مورد نیاز 83 درصد است در حالی که در دندانپزشکی این حد نصاب 76 درصد است.


به گفته رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، با توجه به اهمیت رشته‌های علوم پزشکی عدم رعایت این حد نصاب‌ها و بی‌توجهی به دانش متقاضیان این آزمون می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.


وی در عین حال از تهیه نامه‌ای به وزیر بهداشت دراین باره خبر داد و گفت: در این نامه به فاصله سطح دانش قبول نشدگان این آزمون با حد نصاب‌های مورد نیاز قبولی اشاره شده است.


به گزارش ایسنا پس از اعلام نتایج آزمون پره انترنی و علوم پایه که در 15 اسفند سال گذشته برگزار شد، عده ای از داوطلبان با اشاره به مشکلات این آزمون ازجمله دوگزینه‌ای بودن پاسخ برخی از تست‌ها به نتایج این آزمون اعتراض کردند و خواستار رسیدگی مسئولان وزارت بهداشت به این اعتراض‌ها شدند.

آمار بازدید: 655 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image