ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار تحصیل در خارج توضیحات آلن ایر درباره رفع برخی محدودیت‌ها برای دانشجویان ایرانی

توضیحات آلن ایر درباره رفع برخی محدودیت‌ها برای دانشجویان ایرانی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اقدام وزارت خزانه‌داری این کشور برای رفع برخی محدودیت‌ها درقبال دانشجویان ایرانی را در راستای تقویت پیوندهای تحصیلی بین دو کشور دانست.


آلن ایر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح این اقدام به خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: صدور این مجوز توسط وزارت خزانه‌داری نشانه جدیدی از تعهد دولت ما برای تحکیم پیوندهای دوستی و تحصیلی بین مردم آمریکا و مردم ایران است.

وی ادامه داد: این مجوز جدید پیوندهای تحصیلی بین دو کشورمان را تقویت خواهد کرد و فرصت‌های جدیدی را برای دانشجویان ایرانی فراهم خواهد کرد که به دنبال ادامه تحصیل در آمریکا هستند.

این دیپلمات آمریکایی افزود: با این عمل ما دوباره تاکید می‌کنیم که این تقویت و تحکیم پیوندهای تحصیلی و فرهنگی بین ملت‌هایمان هم به نفع مردم ما هم به نفع مردم ایران است.

به گزارش ایسنا، وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد دانشگاه‌های آمریکایی می‌توانند به تبادل دانشجو با دانشگاه‌های ایرانی بپردازند و همچنین برخی خدمات آموزشی را به نهادها و افراد ایرانی ارایه کنند.

بنا بر بخشی از این مجوز جدید، موسسات مالی و اعتباری و صرافی‌های آمریکایی اجازه دارند برای تحصیل، تبادل دانشجو و خدمات آموزشی دیگر، که بنا به این مجوز مجاز اعلام شده‌اند، نقل و انتقال‌های مالی لازم را انجام دهند.

البته در مجوزی که وزارت دارایی صادر کرده ذکر شده است که نمی‌توان مطابق آن به صدور کالا یا فناوری به ایران و دولت ایران و یا ارائه خدمات به اشخاصی پرداخت که مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در این باره ابراز امیدواری کرده است که با مجوزهای جدیدی وزارت دارایی این کشور فرصت‌های تحصیلی بیشتری در آمریکا برای دانشجویان ایرانی فراهم شود.

آمار بازدید: 457 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image