ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی سلامت‌محوری به جای درمان‌محوری، در طرح پزشک خانواده

سلامت‌محوری به جای درمان‌محوری، در طرح پزشک خانواده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حرکت تدریجی به طرف سلامت‌محوری به جای درمان‌محوری، از اثرات مثبت اجرای برنامه پزشک خانواده در فارس است.


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، محمد هادی ایمانیه در هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با حضور رئیس جمهور، وزیر بهداشت و سایر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران برگزار شد، از فعالیت این دانشگاه با برنامه‌ریزی و تعیین 14 اولویت خبر داد.

وی افزود: توجه به اقتصاد سلامت به صورت علمی، تدوین تشکیلات پیشنهادی بیمارستان‌ها و واحدها و تعدیل نیروها ( افزایش یا کاهش متناسب با نیاز واقعی) و همچنین تکریم ارباب رجوع از برنامه‌های ما در دولت تدبیر و امید است.

ایمانیه گفت: انجام پژوهش‌های کاربردی و منجر به فناوری از جمله نیازهای کشور است که ما در دانشگاه علوم پزشکی شیراز این مسئله را با تاکید بیشتر در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم و علاوه بر آن به اصلاح سبک زندگی خوابگاهی دانشجویی و توجه به توریسم‌درمانی نیز می‌پردازیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه گیاهان دارویی بیان کرد: توسعه کشت و تولیدات گیاهان دارویی از برنامه‌های علوم پزشکی شیراز در دولت تدبیر و امید است و همچنین با توجه به حضور قابل تقدیر خیران در استان فارس در عرصه سلامت، جهت‌دهی این نیک‌اندیشان عرصه سلامت به موارد مرتبط با بهداشت، پیشگیری و ساخت خوابگاه دانشجویی به ویژه خوابگاه متاهلان از برنامه‌های ما است.

وی ابراز داشت: پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان و اساتید، تکمیل پروژه‌های ضروری، ارتقای فرهنگ نماز و قرآن و اخلاق اسلامی، بازسازی شبکه سلامت از نظر نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و فرایندها در روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ، پیگیری جدی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و همچنین اجرای کامل نظام ارجاع و پزشک خانواده از دیگر اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دولت تدبیر و امید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پیشتازی استان فارس در اجرای طرح پزشک خانواده در کشور، تصریح کرد: اجرای کامل طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده از برنامه‌های دارای اولویت است که طی مدت اجرای این برنامه شاهد آثار مثبت آن از جمله اشتغال حدود 400 پزشک عمومی جدید و همچنین افزایش قابل توجه درآمد پزشکان عمومی شاغل در برنامه پزشک خانواده و ارتقای جایگاه پزشکان عمومی، بوده‌ایم.

ایمانیه اضافه کرد: اجرای پزشک خانواده موجب دسترسی مردم فقیر به خدمات اولیه سلامت با هزینه پایین شامل 10 درصد فرانشیز، داروی رایگان و هزینه کمتر از پیش شده است که این مسئله در سلامت جامعه تاثیر مهمی دارد.

وی ادامه داد: سلامت‌محور شدن از اهداف اصلی پزشک خانواده است که در همین راستا ادغام تدریجی برنامه‌های غربالگری و سلامت در فعالیت‌های پزشکان خانواده از نکات مثبت اجرای این برنامه است.

ایمانیه اظهار داشت: اشراف یک پزشک بر پرونده سلامت افراد زیر پوشش، حرکت تدریجی به طرف سلامت‌محوری به جای درمان‌محوری، توزیع عادلانه‌تر مراکز ارائه خدمات سلامت در شهر و کاهش تراکم آنها در محلات مشخص، آموزش ضمنی پزشکان خانواده توسط پس خوراند ارجاعات به متخصصان و فوق تخصص‌ها و کاهش تزریقات از دیگر مواردی است که می‌توان آنها را از اثرات مثبت اجرای برنامه پزشک خانواده در استان فارس ذکر کرد.

آمار بازدید: 213 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image