ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی محبوبیت رشته مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های استرالیا (30 دی 92)

محبوبیت رشته مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های استرالیا (30 دی 92)

نخستین دوره کارشناسی ارشد مطالعات اسلامی در استرالیا که از سوی دانشگاه «چارلز استرت» ارائه می‌شود با استقبال فوق‌العاده دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان مواجه شده است.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحصیل در رشته اسلام در سطح دانشگاهی شامل موارد بسیاری می‌شود. نخست شامل دریافت عمیق‌تر از مفاهیم قرآنی و متون اسلامی می‌شود که بسیاری از این متون قدمتی تاریخی دارند. دوم اینکه شامل تفکر عمیق‌تر دانشجویان و سبب ارائه یک چشم‌انداز منحصر به فرد از درک وضعیت اسلام و مذهب و تغییرات مثبتی که ایجاد می‌کند خواهد شد.



«مهمت اوزالپ»، استادیار دانشگاه «چارلز استرت» در رشته مطالعات اسلامی که ریاست آکادمی علوم و تحقیقات اسلامی استرالیا را نیز برعهده دارد ضمن بیان مطالب فوق افزود: استقبال دانشجویان از این رشته آنها را شگفت‌زده کرده چرا که تنها با گذشت دو ترم از ارائه این رشته، 42 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پاره وقت مطالعات اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیزنیوز، اوزالپ افزود: تلاش ما ارائه رشته‌های با کیفیت آئین اسلامی در سطح دانشگاهی و امکان کسب مدارج دانشگاهی علوم اسلامی برای دانشجویان است تا دیگر مجبور نشوند برای تحصیل در این رشته کشور را ترک کنند.



اوزالپ گفت: این رشته به چندین بعد اساسی تقسیم شده که شامل علوم اسلامی تاریخی (قرآن، احادیث پیامبر اکرم (ص)، تاریخ و حقوق اسلامی، تاریخ حقوقی و زبان عربی)، اسلام در عصر معاصر (مسائل جدید و امروزی نظیر جهاد و جهانی‌سازی) و نیز انسانیت و جامعه (اصول فلسفه، جامعه‌شناسی و پیشرفت انسانی) می‌شود.



به گفته وی، 55 درصد از دانشجویان این رشته را دختران و 45 درصد دیگر را پسران تشکیل می‌دهند که اکثر این افراد این رشته را در کنار رشته‌ دیگر تحصیلی خود یا به عنوان مکمل حرفه خود برگزیده‌اند.

آمار بازدید: 424 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image