ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس کتاب راهنمای نرم افزار آباکوس

راهنمای نرم افزار آباکوس

راهنمای نرم افزار آباکوس
مولف: حامد معیری، فریناز فروزش، سید محمد زمانی ثانی، آرزو امامی مترجم: --- انتشارات: --- معرفی شده توسط: دکتر محمدی (22 سال سابقه)

با توجه به تجربه نویسندگان کتاب در امر تدریس نرم­ افزار ABAQUS در صنعت و دانشگاه و همچنین انجام پروژه­ های متعدد صنعتی و پژوهشی به کمک این نرم­ افزار، بهترین روش یادگیری نرم­ افزار ABAQUS آموزش در حین انجام مثال­ های کاربردی است.

از طرفی اعتقاد نویسندگان بر این است که آموزش این نرم­ افزار می­بایست به صورت کاملاً علمی و نه به صورت اپراتوری محض صورت­ گیرد. لذا در فصل اول کتاب، برای آشنایی مقدماتی با محیط نرم‌ افزار، مروری کوتاه بر کل نرم­ افزار صورت گرفته­ است. در این فصل ماژول­های مختلف نرم­ افزار با زبانی ساده و بر مبنای استدلال­ های علمی معرفی شده­ اند. بدین منظور به صورت مختصر و مفید تنها به ارایه نکات اصلی و مهم هر ماژول بسنده شده و شرح تفصیلی دستور­های تخصصی هر ماژول در مثال­های کاریردی در فصول بعدی کتاب ارایه شده­ است. در فصول دوم تا بیست­ و­ ششم کتاب، منتخبی از مثال­ های پرکاربرد صنعتی و پژوهشی به صورت کاملا گام به گام تحلیل شده­است. به نحوی که هیچ ارتباطی میان مثال­ ها وجود نداشته و چنانچه فردی بدون مطالعه مثال­ های قبلی، مستقیماً به سراغ مثال خاصی برود، بتواند بدون هیچ مشکلی، مسئله مذکور را با موفقیت مورد تحلیل قرار دهد. در صفحه اول هر فصل، نکات مهمی که در آن فصل آموزش داده می­شود به صورت خلاصه تحت عنوان \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"در این مثال می­ آموزیم\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" ارایه شده‌است. البته فهرستی از دستورها، نکات، تکنیک­ ها و مواردی که در این کتاب آموزش داده شده به ترتیب حروف الفبا در پیوست انتهای کتاب نیز گرد آوری شده­ است. لذا توصیه می­شود حتی اگر اپراتور حرفه ای نرم­ افزار ABAQUS می­ باشید، کمی حوصله کرده و قبل از هر چیز فصل اول کتاب را مطالعه فرمایید. سپس با مراجعه به بخش\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"در این مثال می­ آموزیم\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" در صفحه اول هر فصل و یا فهرست موضوعی در پیوست انتهای کتاب، مثال­های مورد نظر خود را انتخاب کرده و مطالعه نمایید.

مثال­ های این کتاب به سه نوع C، CI و CF دسته­ بندی شده­ اند که در ابتدای هر فصل، نوع مثال مشخص شده­ است. مسئله نوع C مسئله­ ای است که تمامی مراحل و دستورهای آن در محیط CAE نرم­ افزار قابل اجرا بوده و نیازی به کدنویسی ندارد. مسئله نوع CI مسئله­ ای است که برخی دستورهای آن در محیط CAE نرم­ افزار ساپورت نمی­ شوند و لذا آن دستورها را می­بایست در فایل inp.* مسئله و یا در بخش Edit keywords (در همان محیط CAE) به صورت دستی، اضافه نمود. مسئله نوع CF نیز مسئله­ ای است که نیازمند Subroutine (سابروتین نویسی) است. بدین معنی که برخی از دستورهای مورد نیاز می­ بایست به زبان برنامه­ نویسی Fortran در فایلی با پسوند for.* نوشته شده و در هنگام حل مسئله به آن ارجاع داده ­شود.

آخرین نسخه نرم­ افزار Abaqus v.6.12 به همراه راهنمای کامل نصب آن و همچنین نرم­ افزار‌های Visual Studio و Fortran Compiler به همراه راهنمای نصب و فعال‌سازی آن­ها (جهت تحلیل مسائل نوع CF که در آن از کدنویسی به زبان Fortran استفاده شده است) در DVD همراه کتاب موجود می­ باشد. امیدواریم با تدوین این کتاب کمک شایانی به شما جهت انجام پروژه­ های صنعتی و پژوهشی خود کرده و گامی کوچک در پیشبرد علم و صنعت این مرز و بوم برداشته باشیم.

آمار بازدید: 3020 بار
ثبت نظر درباره کتاب
Security Image

دانلود کتاب درسی