ارتباط مستقیم با 30585 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس کتاب کنکور ارشد طراحی اجزا

کنکور ارشد طراحی اجزا

کنکور ارشد طراحی اجزا
مولف: سیروان محمدی مترجم: ------ انتشارات: معرفی شده توسط: دکتر محمدی (22 سال سابقه)

این کتاب در 11 فصل تالیف شده است و تمامی مطالب مربوط به کتابهای طراحی اجزاء 1 و 2 که در دوره کارشناسی مهندسی مکانیک تدریس شده و همچنین در کنکور کارشناسی ارشد از آنها سوال مطرح می شود را پوشش می دهد. عنوان فصلهای این کتاب به صورت زیر است:

1- مفاهیم اولیه طراحی 2- طراحی برای استحکام استاتیکی 3- طراحی برای استحکام در برابر خستگی 4- طراحی پیچها و اتصالات 5- اتصالهای جوشکاری شده 6- فنرهای مکانیکی 7- یاتاقانها 8- چرخدنده ها 9- طراحی محورها 10- کلاجها و ترمزها 11- اجزای مکانیکی انعطاف پذیر
در این کتاب هر فصل به چند بخش تقسیم شده است و در هر کدام از بخشها بعد از تشریح مقداری از مطلب آن فصل، تستهای مربوط به آن که در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاههای سراسری و آزاد سالهای گذشته تا قبل از سال 85 مطرح شده است، ارائه می شود. به عبارت دیگر تستهای مربوط به هر فصل در پایان فصل نیامده است بلکه به صورت میکروطبقه بندی شده و در پایان هر بخش از فصل ارائه شده است. در پایان هر فصل نیز تستهای دوره ای که مربوط به کنکور کارشناسی ارشد سالهای 85 به بعد و همچنین تستهای تالیفی می باشد قرار داده شده است. از ویژگیهای برتر کتاب مزبور می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- تشریح کامل مطالب در هر فصل طوری که دانشجو را از مراجعه به کتابهای مرجع و یا کتابهای دیگر بی نیاز می کند.
2- تستهای میکروطبقه بندی شده که در پایان هر بخش از هر کدام از فصلها ارائه شده است و باعث می ود تا دانشجو به صورت دقیقتر بعد از مطالعه هر مبحث به تستهای آن دسترسی داشته باشد.
3- تمامی تستها به صورت کاملا تشریحی و واضح پاسخ داده شده اند و برای بعضی از تستها بیش از یک راه حل نیز ارائه شده است.
4- تستهای دوره ای در پایان هر فصل که با استفاده از آنها دانشجو می تواند مقدار یادگیری خود از آن فصل را محک بزند. ضمنا در این بخش تستهای تالیفی نیز گنجانده شده است.



در متن زیر چارچوب کلی مطالب ارائه شده در کتاب " طراحی اجزاء ماشین " مخصوص آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد انتشارات ارشد سپاهان آورده شده است. یکی از مهمترین ویژگیهای این کتاب ارائه تستها به صورت میکروطبقه بندی شده در آن است. به عبارت دیگربه جای آنکه تمامی تستهای مربوط به هر فصل در پایان آن فصل آورده شود، در پایان هر بخش از یک فصل، تستهای مربوط به آن بخش (تا سال 85) گنجانده شده است. در آخر هر فصل تستهای مربوط به آن فصل از سال 86 تا سال 90 همراه با تستهای تالیفی آورده شده است. ضمنا یک CD آزمون ساز نیز همراه کتاب ارائه می گردد.


فصل اول
مفاهیم اولیه

مقدمه
در این فصل در رابطه با طراحی مکانیکی، مفاهیم اولیه آن، روابط مهم و پایه ای تنش و کرنش و مواد و خواص آنها مطالبی ارائه خواهد شد. در بخش اول فصل مفاهیم اولیه طراحی ارائه شده و مفاهیمی چون ضریب اطمینان، حاشیه اطمینان و قابلیت اعتماد معرفی خواهند شد. در بخش بعدی، روابط پایه ای تنش و کرنش و مطالب مربوطه ارائه خواهد شد که به دلیل مطرح شدن بحث مربوط به آنها در مقاومت مصالح سعی شده است که خلاصه ای از مطالب و نکات مهم آنها بیان گردد. در بخش پایانی فصل مطالبی در رابطه با مواد، دسته بندی آنها و خواص آنها آورده شده است.

تعداد تست های مطرح شده از این فصل
در جدول زیر (اینجا جدول نشان داده نشده است) تعداد تستهای مطرح شده از این فصل در 8 سال اخیر آورده شده است.

1-1- طراحی
/// تستهای میکروطبقه بندی شده بخش 1-1 (تا سال 85)

1-2- تحلیل تنش
1-2-1- تنش های اصلی ، دایره مور ... 1-2-2- تنش سه محوری ... 1-2-3- کرنش ... 1-2-4- تنش های عمودی در خمش ... 1-2-5- تنش های برشی در تیرها ... 1-2-6- پیچش ... 1-2-7- تنش در استوانه ها ... 1-2-8- مخازن جدار نازک ... 1-2-9- تمرکز تنش
/// تستهای میکروطبقه بندی شده بخش 1-2 (تا سال 85)

1-3- مواد و خواص آنها
/// تستهای میکروطبقه بندی شده بخش 1-3 (تا سال 85)
-------- تستهای دوره ای فصل اول (سراسری ، آزاد ، 86 تا 90 و تالیفی) -----------

آمار بازدید: 1986 بار
ثبت نظر درباره کتاب
Security Image

دانلود کتاب درسی