ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی روش های یادگیری زیست به منظور آمادگی در کنکور

روش های یادگیری زیست به منظور آمادگی در کنکور

به اشتراک گذاری

روش های یادگیری زیست به منظور آمادگی در کنکور در این بخش توضیح داده شده است. این درس به علت داشتن ضریب بالا در میان دروس اختصاصی جزء مهمترین دروس کنکور است و به دلیل بالا بودن سطح سؤالات در درس زیست تنها کسانی موفق به زدن درصد بالای 80% می‌شوند که روی این درس تجربه کافی نسبت به مفهوم درک کامل کلیه مفاهیم کتاب داشته باشند زیست از جمله دروسی است که نیاز شدیدی به تکرار دارد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود رایگان تست های کنکور سراسری فصل اول زیست شناسی پیش دانشگاهی

کسانیکه به رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و... . علاقه دارند نیاز شدید به تکرار زیاد این درس دارند و باید کمتر از 90% برای رسیدن به این رشته‌ها نزنند.

نکته: اصل موفقیت در درس زیست درک مطلب و به خاطر سپردن نکات کلی و جزئی است نه تست زنی زیاد.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
چگونه زیست را برای کنکور مطالعه کنیم؟

روش یادگیری زیست


شروع از نقطه آغاز: در این روش دانش‌آموز باید از نقطه آغاز شروع کند یعنی اگر امروز از صفحات 1 تا10 را می‌خوانید و فردا صفحات 1 تا 20 به ترتیب هر روز قبل از مطالعه مباحث جدید باید مباحث قبل را یک دور مرور کنید. این روش را همانند روش معارف می‌توانید مطالعه کنید. مثلاً یک جزوه 30 صفحه‌ای دارید و در 3 روز باید آن را مطالعه کنید روز اول از صفحه 1 تا 10 روزنامه وار روخوانی می‌کنید و از کشیدن ماژیک زیر آن خوداری کنید. روز دوم قبل از مطالعه قسمت دوم یعنی 10 تا 20 باید نکات مهم قسمت اول را مطالعه کنید. روز سوم ابتدا نکات مهم قسمت اول را مرور می‌کنید سپس نکات مهم قسمت دوم یعنی10 تا 20 را با ماژیک مشخص نموده و قسمت بعدی را بطور سطحی روخوانی می‌کنید. چنانچه کتاب مورد مطالعه بیشتر از این باشد به همین ترتیب مطالعه را تا آخر ادامه می‌دهید.

توجه: مهمترین نکته در یادگیری درس زیست شناسی، این است که هنگام مطالعه بدون ترس و اضطراب و به درو از هر گونه وسواس مطالعه، خود باعث تأخیر در یادگیری و فراموشی زودرس می‌شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه زیست کنکور را 100 بزنیم را هم بخوانید.

نحوه ی خلاصه برداری:

در هنگام مطالعه درس زیست شناسی هر جا که به نکته مهمی برخورد می‌کنید سعی کنید آن را یادداشت کنید توجه داشته باشید که خلاصه برداری از درس زیست استخوان بندی مطلب را نشان می‌دهد و مفاهیم و موضوعات اصلی چهارچوب را می‌سازد.

در برنامه ریزی روزانه جهت مطالعه زیست شناسی شما می‌توانید هر روز 3 ساعت را به این درس اختصاص دهید، یک ساعت و نیم در صبح و یک ساعت و نیم در بعد از ظهر. صبح را به سال سوم و بعد از ظهر را به پیش دانشگاهی(یا سال چهارم) اختصاص دهید منظور از سال چهارم این است که بناست در سال تحصیلی 90- 89 جایگزین پیش دانشگاهی شود (در واقع همان نظام قدیم گذشته).

توجه: سال آخر یا همان پیش دانشگاهی می‌توانند 3 روز در هفته و هرروز یک ساعت و نیم به درس زیست شناسی اختصاص دهند. و 3 روز باقی مانده را هر روز یک ساعت و نیم به کتاب زیست سال سوم اختصاص دهند.

مطالعه مقاله
دانلود رایگان تست های کنکور زیست شناسی سال دوم دبیرستان هم پیشنهاد می شود.

منبع: entrance.ir

کلمات کلیدی: روش های یادگیری زیست، روش های یادگیری زیست در کنکور، میزان مطالعه زیست برای کنکور، زیست در کنکور چقدر مهم است، روش یادگیری زیست برای کنکور، نحوه ی خلاصه برداری زیست برای کنکور، میزان مطالعه ی زیست کنکور

برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید زیست کلیک نمائید:
تدریس خصوصی زیست شناسی


آمار بازدید: 3852 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ناشناس شنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

salam man reshtam riyazi bude va hala mikham baraye konkur zist bekhunam mishe rahnamaim konid az che rahi mitunam zist ro yad begiram?

fati دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳

allllllllllllliboood

مجتبی پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸

مرسی خیلی خوب بود