ارتباط مستقیم با 30458 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی برنامه ریزی دقیق و کارآمد کنکور

برنامه ریزی دقیق و کارآمد کنکور

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالبی در رابطه با برنامه ریزی دقیق و کارآمد کنکور ارائه می گردد. دوستان داوطلب آنچه در این قسمت مطالعه می‌کنید، براساس تجربیات چندین سال اینجانب که در مؤسسات آزاد بعنوان مشاور و برنامه ریز مشغول بوده‌ام و خود بر این باورم که اگر تلاش کنید و از مطالب مفید این سایت استفاده کنید می‌توانید آغاز پر ثمری برای برنامه ریزی وکسب موفقیت جهت ادامه تحصیل در دانشگاههای معتبر دولتی به درجه عالی برسید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: برنامه ریزی موفقیت آمیز برای کنکور



دراین قسمت برنامه ریزی جهت آمادگی شما تازمان کنکور طرح شده است چرا که این کتاب کاملاً از تجربیات کسب شده در طول دوران مشاوره بدست آمده و منحصر بوده است.

در برنامه ریزی باید توجه داشت که ابتدا باید ما توانمندی‌های فرد مورد مشاوره را بشناسیم چرا که بدون شناخت دقیق توانایی‌های او نمی‌توان یک برنامه دقیق و واقعه بینانه تدوین کرد.

برای شناخت تواناییهای داوطلب باید از تجربیات خود او کمک گرفت. از شما خواهیم پرسید آیا تاکنون برای خودتان برنامه تنظیم کرده اید؟ اگر جواب بلی است آن برنامه را چند روز توانسته‌اید اجرا کنید. یک روز - دو روز - یک هفته و...

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
برای کنکور، چگونه برنامه ریزی کنیم؟


من در مشاوره حضوری روی این نکته زیاد تأکید می‌کنم. بیشتر جوابها یکسان است در این میان خیلی کم توانسته‌اند برنامه‌های خود طرح شد را یک یا دو هفته اجرا کنند.

آیا می‌دانید علت این کار چیست؟ من وقتی که علت این کار را از داوطلبین خود می‌پرسیدم بیشتر معتقد بودند که راه صحیح تنظیم برنامه را نمی‌دانند و یا تجربه این کار را ندارند و فکر می‌کردند که باید به افراد با تجربه مراجعه کنند و حتی اعتقاد داشتند به کسانیکه در تحصیلات خود موفق بوده‌اند باید مراجعه کنند.

سرمایه‌های هر دلی، حرفهایی است که برای گفتن دارد.

به هر حال اینگونه افراد هم معمولاً براساس تجربه خود برنامه ریزی می‌کنند. سرنوشت اینگونه برنامه‌ها دقیقاً همانند برنامه‌ای است که خود دانش‌آموز درست کرده و اجرایی نخواهد شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله
برنامه ریزی برای کنکور را هم بخوانید.

بعضی از داوطلبین که به ما مراجعه می‌کنند شکایت از این دارند که چرا برنامه‌هایی که خودمان و یا به کمک دوستان یا تجربه تنظیم می‌کنیم نمی‌توانیم اجرا کنیم.

عزیزان باید توجه داشته باشندکه این برنامه‌ها براساس توانایی‌ها وامکانات حقیقی شما پیاده نشد ه‌اند. اینگونه برنامه ها، برنامه‌ی خوش بینانه و بلند پروازانه‌ای است. بعنوان مثال در بعضی از مؤسسات ما شاهد برنامه ریزی از نوع خوش بینانه یا بهتر بگوئیم ناشیانه بودیم بعضی از بچه‌ها که به ما مراجعه می‌کردند در برنامه ریزی آنان شروع مطالعه را ساعت6 صبح نوشته بودند تا ساعت 8 ریاضیات و از ساعت 8 تا10 عربی و از ساعت 10تا 12 فیزیک دراین برنامه فقط نیم ساعت استراحت داده بودند و بلافاصله درس را شروع می‌کردند. این برنامه همان برنامه ریزی خوشبینانه است و برای یک سال تحصیلی درست نشده است.

یا باز بعضی از داوطلبین به ما مراجعه می‌کردند که یک برنامه از پیش طراحی شده در دست داشتن از اول که سؤال می‌شد می‌گفت مثلاً مؤسسه یا مشاور این برنامه را آماده به ما داده وگفته از روی این مطالعه کنید.

مطالعه مقاله
چگونه برنامه ریزی کنیم و در تحصیل موفق شویم؟ هم پیشنهاد می شود.

این گونه برنامه‌ها هم اشکال دارند که در پست بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

منبع:entrance.ir

کلمات کلیدی: برنامه ریزی برای کنکور، برنامه ریزی اصولی برای کنکور، برنامه ریزی صحیح برای کنکور، چه برنامه ای برای کنکور خوب است، نحوه برنامه ریزی درست کنکور، برنامه ریزی جهت آمادگی در کنکور، برنامه مناسب برای کنکور

برای مشاهده لیست مدرسین کنکور کلیک نمائید:
تدریس خصوصی کنکور


آمار بازدید: 3058 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image