ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی انواع برنامه ریزی و راهکارهای داشتن برنامه ریزی صحیح برای کنکور

انواع برنامه ریزی و راهکارهای داشتن برنامه ریزی صحیح برای کنکور

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با انواع برنامه ریزی و راهکارهای داشتن برنامه ریزی صحیح برای کنکور و .... توضیحاتی ارائه می گردد. انواع برنامه ریزی به صورت زیر است:

1- بلند مدت

2- میان مدت

3- فشرده

که در ادامه به طور خلاصه به آنها آشنا خواهد شد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: برای کنکور، چگونه برنامه ریزی کنیم؟


برنامه ریزی اولیه یا بلندمدت که برای 15 الی 16 هفته می‌باشد بیشتر سعی بر آ ن است که بتوان از روش مطالعه و یادگیری دوران دبیرستان به مرور جدا شده و کم کم با روش مطالعه همدیگر آشنا شد در این روش بخشی از برنامه ریزی به دلیل اهمیت موضوع در ارائه به دانش‌آموزان سعی شود از زبان مشاور به دانش‌آموزان گفته شود.

برنامه ریزی میان مدت و فشرده باید در زمان‌های خود اجرا شوند و چنانچه از زمستان برنامه ریزی شروع شود. دیگر نیازی به برنامه ریزی اولیه نیست.

برنامه ریزی بلند مدت در دروس عمومی

ادبیات فارسی به دو بخش تقسیم می‌شود:

1- ادبیات فارسی

2- زبان فارسی

ادبیات فارسی(25- 20%) سؤالات کنکور را شامل میشود مانند دستور زبان- آئین نگارش- زبان شناسی

ادبیات فارسی: (80- 75%) سؤالات کنکور را به خود اختصاص داده است

تاریخ ادبیات- آرایه‌های ادبی- درک مطلب لغت- املاء

ادبیات شامل: املاء آرایه‌های ادبی و درک مطلب و تاریخ ادبیات می‌باشد

به دانش‌آموزان توصیه می‌شود یک روز در میان 5/1 به درس ادبیات اختصاص دهند و یا 5/4 ساعت در هفته به مطالعه آن بپردازند.

و اما فارغ التحصیلان 4 روز در هفته و هر روز 5/1 (6 ساعت در هفته)

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم را هم بخوانید.

تاریخ ادبیات

این قسمت هم بصورت روشنی مشخص شده و در ابتدای هر درس مطرح شده مانند متن درس جمال الدّین اسدآبادی و یا آشنایی با شیخ محمد عبده که آثار ایشان- سال تولد-آثار او، برای اینکه تاریخ ادبیات را به خاطر بسپاریم می‌توانیم کارتهایی را تهیه کنیم و هر کدام از این کارتها را به یکی از شخصیتها اختصاص دهیم مانند:

غزنوی- قرن 6 - دیوان اشعار- مثنوی حدیقه الحقیقه و... .

عربی:

این درس از جمله دروسی است که در کنکور از ارزش بالایی برخوردار است درس عربی برخلاف درس انگلیسی قواعد و دستور زبان عربی حرف اول را می‌زند یعنی در حدود 80% سؤالات در درس عربی به قواعد مربوط است. ولی این به آن معنا نیست که ما از خواندن لغات عربی صرف نظر کنیم. زیرا اگر ما به لغات تسلّط داشته باشیم در پاسخ دادن به سؤالات با کمبود وقت مواجه نمی‌شویم. از سوی دیگر لغات عربی سرعت عمل را در زدن تست بالا می‌برند و باعث دقت بیشتر می‌شود.

توجه داشته باشید برای حفظ لغات عربی از روش فیش برداری استفاده کنید یعنی لغات مهم عربی را در فیش کوچکی نوشته و سعی کنید همراه خود داشته باشید و بیشتر سعی کنید لغاتی که هر ساله در کنکور و محدوده کتابهای درسی شما می‌آیند جمع آوری کنید.

توصیه: برای آموزش قواعد در درس عربی سعی کنید از پایه شروع کنید و از روش خلاصه برداری استفاده کنید.

دانش‌آموزان با توجه به کمبود وقت 3 روز در هفته به این درس اختصاص می‌دهند 2روز به خواندن و مطالعه و 1 روز به دوره مباحث گذشته و سعی کنید دوره را همیشه از نقطه صفر آغاز کنید.

دوستان فارغ التحصیل 4 روز در هفته و هر روز یک ساعت و نیم به درس عربی اختصاص می‌دهند 2 روز به خواندن و یادگیری و 2 روز صرف تست زنی و مرور مباحث قبل کنند

توجّه: منظور از دوره یعنی مطالبی را که در طول 1 الی 2 هفته اخیر مطالعه شده است.

مطالعه مقاله
مطالعه درس عربی برای کنکور هم مفید است.

دین و زندگی:

دین و زندگی برخلاف چهره‌ای ساده در چند سال اخیر جزء مهمترین و تخصصی ترین دروس کنکور بوده ونکات پیچیده و قابل طرح را در آزمونهای سراسری داشته است.

دانش‌آموزان 3 روز در هفته به مطالعه این درس اختصاص می‌دهند و فارغ التحصیلان 4 روز در هفته.

در مورد مطالعه دین و زندگی بهتر این است که به طور مداوم این درس را مرور کنید و از روشهای مطالعه مثل ماژیک و روش خلاصه نویسی استفاده کنید و از حفظ این درس را مرور کنید.

زبان انگلیسی:

در زبان انگلیسی بر خلاف درس عربی لغت بیشترین بخش سؤالات را به خود اختصاص می‌دهد بیش از 80% سؤالات کنکور از لغت و درک مطلب در زبان انگلیسی می‌آید برای یادگیری لغات این درس شما می‌توانید از دفترچه لغات استفاده کنید. لغات مهم را می‌توانید پس از یادگیری درون دفترچه بنویسید. سعی کنید لغات انگلیسی را مانند لغات ادبیات فارسی در درون متن یاد بگیرید و بعد وارد دفترچه یادداشت کنید.

روش مطالعه زبان انگلیسی

شاید بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی فیش برداری باشد.

برای اینکار می‌توانید از کاغذهای مقوایی در ابعاد کوچک جیبی به ا ندازه مورد دلخواه خود تهیه کنید و مطالب و یا لغاتی را که می‌خواهید به خاطر بسپارید روی کارت یا فیش با خط خوانا و خوش بنویسید.

این فیش را سعی کنید همیشه همراه خود داشته باشید تا بتوانید در وقتهای بیکاری و یا مرده(منظور از وقت مرده همچون صف اتوبوس، زنگهای تفریح و... . است) از آنها استفاده کنید به نحو احسن از این روش استفاده نمایید. مثلاً در فیش شما 20 لغت وجود دارد، در بین این لغات چند لغت هستند که از بقیه سخت تر هستند و شما آنها را دیرتر یاد می‌گیرید زیر آنها با ماژیک فسفری خط بکشید تا در مرحله دوم فیش برداری بتوانید آنها را دوباره به فیش دوم خود اضافه کنید. این کار را تا آخر ادامه دهید و بعد از مرور مکرر حتماً لغات در ذهنتان سپرده می‌شوند.

توجه: برای حفظ لغات باید کاملاً جمله را بخوانید و او را معنی کنید و معنای کلمه مورد نظر را در جمله حدس زده و یا پیدا کنید و بعد با مراجعه به معنی درس پاسخ خود را چک کنید.

مطالعه مقاله
چگونه در زبان انگلیسی کنکور موفق باشیم هم پیشنهاد می گردد.

منبع: entrance.ir

کلمات کلیدی: انواع برنامه ریزی، برنامه ریزی، برنامه ریزی بلند مدت، برنامه ریزی میان مدت، برنامه ریزی فشرده کنکور، روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور، بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی کنکور، روش مطالعه دین و زندگی کنکور، برنامه ریزی عربی کنکور
دانلود موفقیت در کنکور


آمار بازدید: 5655 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
maryam شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

بسیار عالی متشکرم

solmaz آدينه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸

خیلی ممنون بسیار عالی و مفید بود