ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی عربی را برای کنکور چطور بخوانیم؟

عربی را برای کنکور چطور بخوانیم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید به سوال عربی را برای کنکور چطور بخوانیم شما پاسخ داده شود و چگونگی مطالعه صحیح عربی کنکور، راهکارهای مطالعه صحیح عربی کنکور و ... برای شما سوال است ادامه این مطلب را بخوانید. به منظور مطالعه درس عربی برای کنکور مطالبی که در ادامه می آید را مد نظر داشته باشید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود جزوه نکته کنکوری ضمیر در عربی



سوالات عربی چند قسمت است :

۱- بخش اول ترجمه، که شامل ۸ سؤال است که عبارت اند از:۵سؤال ترجمه عربی به فارسی ۲ سؤال ترجمه فارسی به عربی(تعریب) و ۱ سؤال مفهوم است.

۲- بخش دوم، درک مطلب است که شامل ۹ سؤال است که شامل ۴ سؤال از متن داده شده و ۲ سؤال تشکیل (حرکت گذاری) و ۳ سؤال تجزیه و ترکیب (التحلیل الصرفی والاعراب) است.

۳- بخش سوم مربوط به قواعد عربی ۲و ۳ است که شامل ۸ سؤال است که شامل یک سؤال از اعلال، حدود ۲ سؤال از مرفوعات، حدود ۳ سؤال از منصوبات و ۱ سؤال از انواع اعراب واعراب فعل مضارع و ۱ سؤال از صفت و مضاف الیه و … .


برای مشاهده لیست مدرسین عربی کلیک کنید: تدریس خصوصی عربی

با توجه به تقسیم بندی فوق اگر دقت کنیم، اگر ۸ سؤال ترجمه و ۴ سؤال درک مطلب را که همگی مربوط به دانستن ترجمه است با هم جمع کنیم حدود ۵۰ درصد ازسوالات کنکور عربی می شود. البته می دانیم گاهی پاسخگویی به قواعد نیز مستقیم یا غیر مستقیم به دانستن ترجمه ارتباط دارد. با این وجود ارزش ترجمه و درک واژگان ارزشی بیش از ۵۰ درصد دارد. لذا پیشنهاد می گردد داوطلب کار خواندن عربی خود را با ترجمه آغاز کند و تا آخر، مطالعه و تست و تمرین ترجمه را رها نکند.



دانلود جزوه خلاصه درس عربی: نمونه صرف افعال معتل (مثال)



دانلود جزوه خلاصه عربی: نمونه صرف افعال معتل (ناقص)



دانلود جزوه خلاصه عربی: نمونه صرف افعال معتل (اجوف)

داوطلب در ترجمه اول سراغ انواع فعل ها برود و سعی کند به آن افعال تسلط کافی پیدا کند و روش های تست زنی در ترجمه و رد گزینه آن را فراگیرد و پس از مرور افعال شروع به تست زدن نماید و اشکالات و نقاط ضعف خود را پیدا کند و تا آن جا که می تواند دایره فراگیری لغات خود را افزایش دهد، در این مسیر دانش آموزی موفق است که هر وقتی هر تست عربی را می بیند سعی کند به لغات آن توجه ویژه ای کند و پس از مدتی کلمات و عبارات و واژگان تکرار می شود و بدین وسیله کاملأ تسلط پیدا می کند.( دقت شود) در گام دوم باید به سراغ تست های درک مطلب برود و به صورت آهسته ولی پیوسته مثلأ از اول سال، هفته ای ۱ تا ۳ متن درک مطلب بخواند و سعی کند به مطالب تسلط پیدا نماید و پس از مدتی خواهد دید که چقدر درک مطلب برایش آسان تر و آسان تر خواهد شد.

در مرحله سوم پیشنهاد می گردد که ابتدا خلاصه ای از قواعد تهیه کند که درآن نکته های خیلی مهم و استثناها را یادداشت نماید و پس از آن سعی کند تست آن موضوع را بزند. البته باید توجه کنیم اول ۱۰ الی ۱۵ تست را انتخاب کرده و آن تست ها را در زمان کمتر از ۱ دقیقه برای هر تست زده شود سپس درصد گرفته شود و بعد از آن با مراجعه به پاسخنامه اشکالات و نقاط ضعف را خود پیدا کرده و سعی شود با مراجعه به قواعد خلاصه شده یا قواعد مفصل در کتاب، مطالب را در ذهن تثبیت کند و اگر نتوانستیم حتمأ از معلم یا دوستی که تسلط بیشتری دارد پرسیده شود . در این حالت است که شما کم کم به قواعد عربی تسلط پیدا می کنید و پس از آن می توانید به سراغ ۲۰ تست بعدی بروید و این کار را ادامه دهید.

پیشنهاد می شود مقاله
جزوه آموزشی مبحث حرکت گذاری در سوالات عربی کنکور را هم بخوانید.

مرحله آخری که پیشنهاد می شود زدن تست های جامع در زمان مقرر کنکور است و سعی کنیم آمادگی خود را در زمان بندی خاص تجربه کنیم و بتوانیم تسلط به اطلاعات را با زمان بندی هماهنگ کنیم. این محصول آموزشی هم می تواند برای شما مفید باشد:  جمع بندی مهمترین نکات عربی قبل کنکور

متأسفانه دیده شده که دانش آموزی تسلط کافی به قواعد دارد ولی در زمان مقرر و معین نمی تواند بیش از نیمی از تست ها را بزند و فقط درصدی حدود ۵۰ یا ۶۰ را به دست می آورد. با این وجود باید سرعت عمل در تست زنی تمرین شود و یا حداقل با توجه به مدیریت تست زنی، ۵ الی ۷ تست سخت را نزده رها کنیم تا بتوانیم تست های آسان را حتمأ ببینیم تا وقت کم نیاورده و بتوانیم درصدی حدود ۷۲ یا ۸۰ را به دست آوریم.



دانلود چند سری نمونه سوال امتحانی عربی 1 اول دبیرستان

مطالعه این مقاله هم مفید است: دانلود جزوه کنکوری عربی مباحث اسم و فعل

http://arabic-konkoor.mihanblog.com

کلمات کلیدی: مطالعه عربی، مطالعه عربی برای کنکور، نحوه مطالعه عربی کنکور، چگونگی مطالعه عربی کنکور، مطالعه صحیح عربی، مطالعه صحیح عربی برای کنکور، چگونگی مطالعه صحیح عربی کنکور، راهکارهای مطالعه صحیح عربی کنکور

مطالعه مقاله
دانلود تست کنکور عربی دوم دبیرستان کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) را هم پیشنهاد می کنیم.


آمار بازدید: 1084 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image