ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی 6 خطایی که شانس قبولی در امتحانات را کاهش می‌دهند

6 خطایی که شانس قبولی در امتحانات را کاهش می‌دهند

به اشتراک گذاری

6 خطایی که شانس قبولی در امتحانات را کاهش می‌دهند در این بخش ارائه شده است. بسیاری از دانشجویان از شرکت کردن در جلسه امتحان و ارائه گزارش در کلاس احساس خوبی ندارند در حالی که تنها روش ارزیابی عملکرد دانشجویان امتحان گرفتن و اخذ نمره قبولی است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه گاردین در مقاله‌ای می‌نویسد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر دانشجویان در زمان امتحانات اشتباهاتی انجام می‌دهند که شانس قبولی آنها را کاهش داده و روند امتحان را برای آنان دشوارتر می‌سازد. شش مورد از رایج‌ترین این اشتباهات به شرح زیر است:

1- نگرانی و اهمال: گاهی اوقات این تصور در دانشجو وجود دارد که امتحان تکلیف سختی است که حتی توانایی شروع آن را ندارد و در این شرایط حس اهمال کردن و بی‌توجهی بر فرد غلبه می‌کند و به او اجازه نمی‌دهد توانایی‌اش را نشان دهد. تلاش کنید در روزهای امتحان احساس ترس و نگرانی خود را کنار بگذارید و مخصوصا هنگام برگزاری امتحان بر ترس خود غلبه کنید چون در این صورت حتما آزمون بهتری را پشت سر خواهید گذاشت.

2- عدم یادگیری تحلیلی مطالب: ممکن است وسوسه شوید که تمامی مطالب را طوطی‌وار به خاطر بسپارید و در پاسخ به پرسش‌های امتحان، آنها را روی کاغذ بیاورید اما برای آنکه فهم خود از مطالب را نشان دهید باید با منابع درسی با نگاهی تحلیلی برخورد کنید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: راهکارهای آمادگی برای امتحانات میان ترم و پایانی

3- برنامه‌ریزی ضعیف: در روزهای امتحانات ضروری است مدت پنج تا 10 دقیقه به برگه سوالات نگاهی بیاندازید و سوالات را به ترتیب توانایی‌تان در پاسخ دهی به آن‌ها مرتب کنید.


4- بی‌دقتی در خواندن سوالات: در حین برگزاری آزمون اکثر دانشجویان بدون آنکه پرسش‌ها را به طور کامل مطالعه کنند و صرفا با دیدن لغات کلیدی، شروع به پاسخ دادن می‌کنند در صورتی که این کار درصد خطا در پاسخگویی را افزایش می‌دهد. بنابراین سوالات باید با دقت خوانده شده و در زمان معین پاسخ داده شوند.

پیشنهاد می شود مقاله راهکارهایی برای عملکرد بهتر در امتحانات و قبولی و موفقیت با نمرات بهتر را هم بخوانید.

5- تمرکز بر حجم پاسخ‌ها به جای کیفیت آنها: بیشتر دانشجویان در زمان امتحان و ارائه مقاله در کلاس بیشتر به کمیت کار توجه می‌کنند تا کیفیت آن و این کار بدون شک به بازده تحصیلی آنها لطمه می‌زند.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونه در امتحانات نهایی نمره 20 بگیریم

6- مطالعه ناکافی موضوعات درسی: در زمان مرور مطالب امتحان، دانشجویان در مورد منابع امتحانی گزینشی رفتار می‌کند و برخی قسمت‌ها را انتخاب کرده و آن را به خاطر می‌سپارند و برخی دیگر را اصلا مطالعه نمی‌کنند در حالی که دانشجویان باید دروس را کامل مطالعه کنند. همچنین نباید خواندن منابع را به چند روز قبل از امتحان موکول کنید.

مطالعه مقاله
توصیه هایی برای امتحانات، توصیه های قبولی در امتحان را هم پیشنهاد می کنیم.


آمار بازدید: 1815 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image