ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله کنکور عوامل موثر در موفقیت در کنکور

عوامل موثر در موفقیت در کنکور

به اشتراک گذاری

عوامل موثر در موفقیت در کنکور در این بخش ارائه شده است. با مطالعه این مقاله و همچنین مقالاتی که در ادامه به تدریج معرفی می گردد می توانید در کنکور موفق باشید و یکی از رتبه های برتر کنکور سراسری و یا آزاد باشید.

به منظور موفقیت در کنکور پارامترهای مختلفی که در کسب نتیجه مطلوب تاثیر گذار هستند را باید در نظر گرفت و به آنها توجه کرد. از جمله عوامل موفقیت در کنکور می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- تعیین هدف: به منظور موفق شدن در هر کاری و از جمله موفقیت در کنکور، ابتدا باید هدفتان را به صورت واضح و روشن تعیین کنید. تعیین کنید که بدنبال چه رتبه ای هستید و در چه رشته ای می خواهید ادامه تحصیل دهید. این اولین قدم و مهمترین مرحله است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نقش تعیین هدف در موفقیت در تحصیل

2- برنامه ریزی خوب: برنامه ای داشته باشید که متناسب با عادتهای خودتان باشد. شاید لازم باشد چندین برنامه عوض کنید تا برنامه مورد نظرتان را پیدا کنید. برنامه ای برای خودتان در نظر بگیرید که به شما انگیزه بدهد و همچنین عملی باشد. داشتن یک برنامه خوب به منظور موفق شدن در کنکور بسیار موثر است.

پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید:
برنامه ریزی موفقیت آمیز برای کنکور


3- مطالعه صحیح: در رابطه با راهکارهای صحیح مطالعه مطلب بخوانید و سعی کنید به این ترتیب بازدهی کار خود را افزایش دهید. در بخشهای دیگر این وب سایت در رابطه با راهکارهای مطالعه صحیح مطالب مفیدی می توانید پیدا کنید.

مطالعه مقاله
آخرین تاکتیک‌ها و ترفند‌های مطالعه هم مفید است.

4- استفاده بهینه از وقت: حساب ساعت به ساعت وقتتان را داشته باشید. سعی کنید وقتهای مرده را کاهش دهید. توجه کنید که این به معنی حذف کامل تفریحات نیست. فقط وقتهایی را که بیهوده تلف می شوند را شناسایی کرده و برای تبدیل کردن آنها به وقت مفید تلاش کنید. به منظور کسب موفقیت در کنکور باید از وقتتان به صورت بسیار بهینه استفاده کنید.

5- مرور به موقع: در بازه های زمانی مناسبی درسها را مرور کنید تا مطالب از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت شما انتقال یابند و آنها را فراموش نکنید.

6- تست زدن به اندازه کافی: هر مطلبی را که می خوانید برای آن تمرین حل کرده و حتما تست بزنید. نخواهید که اول همه درسها را تمام کرده و بعد تست بزنید. این کار اشتباه است. حل تمرین و زدن تست بعد از خواندن هر مطلب به جا افتادن آن کمک می کند. موفقیت در کنکور معادل است با داشتن توانایی بالا در حل تست و این با تمرین و تکرار بدست می آید.

پیشنهاد می کنیم فایل
دانلود رایگان کتاب کوچک راهکارها و فنون تست زنی صحیح در کنکور را هم دانلود نمائید.

7- مشاوره با افراد مجرب: اگر در هر کدام از موارد بالا به مشکل برخوردید یا سوالی داشتید با افرادی که خودشان موفق بوده اند و هستند مشاوره کنید. از مشاوره گرفتن از افرادی که خوب حرف می زنند ولی خودشان به جایی نرسیده اند، پرهیز کنید. البته از کسانی که به صورت حرفه ای در زمینه موفقیت در کنکور کار می کنند هم می توانید کمک بگیرید.

8- فقط به موفقیت بیندیشید: انسان به جایی می رود که ذهنش آنجا مشغول است. فقط به نتایج خوبی که خواهید گرفت بیندیشید. از تفکر در باره شکست دوری کنید. شکست گزینه نیست.

عوامل ذکر شده در بالا به شرطی که عملا به کار گرفته شوند کمک شایانی به موفقیت شما در کنکور خواهند کرد.

برای مشاهده لیست مدرسین کنکور کلیک نمائید:
تدریس خصوصی کنکور

کلمات کلیدی: موفقیت در کنکور – موفق شدن در کنکور – کسب نتیجه خوب در کنکور – کسب رتبه خوب در کنکور

استفاده از مطالب با ذکر منبع (www.iranmodares.com) مجاز است.



مطالعه کنید: عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور سراسری 93


آمار بازدید: 3669 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image