ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی راهکارهای برتر تدریس درس ریاضی

راهکارهای برتر تدریس درس ریاضی

به اشتراک گذاری

بسیاری از افراد دورانی را که با بی علاقگی در مدرسه به درس ریاضیات می‌پرداختند، به یاد می‌آورند. احتمالاً ریاضیات مشکل ترین درس برای تدریس مطلوب است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه یک معلم خصوصی ریاضی خوب و پردرامد باشیم؟

نکات زیر شما را کمک می کنند تا بتوانید ریاضیات را به بهترین وجه به دانش آموزان بیاموزید. گاهی اوقات بکوشید ریاضیات را به سرگرمی تبدیل کنید و در اختیار آن ها قرار دهید. با کمی ابتکار (و استفاده از کتب مرجع مفید)، مسائل روزمره ای چون میهمانان روز جمعه، برنامه ی مسابقات لیگ فوتبال، جداول زمانی برنامه های تلویزیون و امتیاز بازی های انجام شده و غیره، می‌توانند به تمرین مفیدی تبدیل شوند.

1- بپذیرید که اعداد، زبان بیگانه ای به شمار می‌آیند! آن ها مانند جملات یا عبارات طولانی خوانده یا شنیده نمی شوند. سعی کنید مواردی را که دانش آموزان در برخورد با آن دچار مشکل می شوند، شناسایی کنید. ریاضیات مانند ساختن یک دیوار آجری است که اگر یکی از آجرهای آن مفقود شود، تمام فرایند متوقف می‌گردد.

2- به دانش آموزان بیاموزید که انجام یک کار اشتباه، به شرطی که بتوان علت را شناسایی کرد و آن را از میان برداشت، می تواند به اندازه ی انجام یک کار صحیح، مفید باشد. درک و تکمیل صحیح هر مرحله توسط دانش آموزان را مورد تمجید قرار دهید.

3- به دانش آموزان کمک کنید به مشکلاتشان پی ببرند. گاهی اوقات تمرین هایی در اختیارشان قرار دهید و از آن ها بخواهید که اشتباهات شما را در آن پیدا کنند. هدفتان این باشد که به دانش آموزان محتمل ترین اشتباهاتی را که مرتکب می‌شوند، نشان دهید و این فرصت را برای آن ها ایجاد کنید که بدون شرمسار شدن از این که خودشان نیز چنین اشتباهاتی می‌کنند، به آن ها پی ببرند. حس دانش آموزان را نسبت به تخمین پاسخ های مربوط تقویت کنید تا راحت تر بتوانند پاسخ های نامربوط را شناسایی نمایند.


پیشنهاد می شود مقاله چرا تدریس خصوصی ریاضی بسیار پرمتقاضی است؟ را هم بخوانید.

4- اهمیت تمرین را به دانش آموزان گوشزد کنید. درس ریاضی را فقط با انجام تمرین های ریاضی می‌توان آموخت نه با تماشای شخص دیگری که مشغول تمرین آن است. از آن ها بخواهید تمرین های زیادی را انجام دهند تا آن چه را که آموخته اند در ذهنشان جای گیرد.

----------------

برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی کلیک کنید: تدریس خصوصی ریاضی

----------------

5- دقت کنید که برای سرعت عمل ارزش بیش از حدی قائل نشوید. دانش آموزانی که می‌توانند کاری را با موفقیت اما با سرعت کم انجام دهند، در شرایطی هستند که می‌توانند به مرور زمان سرعت خود را بهبود بخشند؛ اما اگر احساس کنند از نظر زمانی تحت فشار قرار گرفته اند، ممکن است به کلی انگیزه ی خود را از دست بدهند.

6- از کسانی که درس را به خوبی یاد گرفته اند، بخواهید آن را برای دیگران توضیح دهند. آن ها با به خاطر آوردن نحوه ی یاد گیری خود می توانند بهتر از کسی که سالیان زیادی آن را می دانسته است، با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند.

7- به دانش آموزان اجازه دهید ورقه های امتحانی یا تمرین های یک دیگر را تصحیح کنند. این عمل می‌تواند آن ها را نسبت به اشتباهات دیگران و همچنین راه حل درست تمرین ها آگاه کند.

مطالعه مقاله
موفقیت در تدریس ریاضی هم می تواند مفید باشد.

8- سعی کنید بین گروه‌ها رقابت ایجاد کنید تا بین افراد. می توانید دانش آموزان را به صورت گروه های سه نفری تقسیم کنید تا در حل مسأله با هم به رقابت بپردازند. از هر گروه حل یک مسأله ی متفاوت ( با استاندارد یکسان ) را بخواهید. غالباً روشی به نام روش صحیح برای رسیدن به پاسخ درست وجود ندارد. به این ترتیب هر دانش آموز متوجه روش متفاوتی می‌شود و آن را به کار می‌بندد. با توضیحات و تعاریف خود آن ها را به این عمل تشویق نمایید.

9- همیشه تعداد زیادی سؤال همراه خود داشته باشید و آن ها در اختیار دانش آموزانی که نیاز به تمرین بیش تر دارند، قرار دهید.

10- اولویت های خود را ارزیابی کنید. برای اکثر دانش آموزان احتمالاً مهم تر این است که مبانی درس را خوب یاد بگیرند تا این که به ریاضیات پیشرفته بپردازند. اما همیشه چند تمرین مشکل برای کسانی که نسبت به مسائل چالشی علاقه نشان می‌دهند، آماده داشته باشید.

http://gaka.blogfa.com

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم مطالعه نمائید:
چگونه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی موفق تر عمل کنیم؟

کلمات کلیدی: تدریس درس ریاضی، تدریس موفقیت آمیز درس ریاضی، تدریس ریاضی، تدریس خصوصی ریاضی، نحوه تدریس ریاضی، تدریس برتر ریاضی


آمار بازدید: 7148 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image