ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله کنکور 10 نکته مهم و کاربردی برای موفقیت در فیزیک کنکور

10 نکته مهم و کاربردی برای موفقیت در فیزیک کنکور

به اشتراک گذاری

در این مقاله 10 نکته مهم و کاربردی برای موفقیت در فیزیک کنکور ارائه می گردد. اگر می خواهید در فیزیک کنکور موفق شوید و درصد بالایی در این درس بزنید، اگر می خواهید برای درس فیزیک در کنکور بالای 80 و حتی 100 درصد بزنید .... در هر صورت ادامه این مقاله را بخوانید.

نحوه مطالعه فیزیک کنکور با روش امیر مسعودی در ادامه توضیح داده شده است. برای موفق شدن در فیزیک کنکور موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- در کلاس های فیزیک حضور منظم و فعالی داشته باشید

اگر کلاس های مدرسه شما برای درس فیزیک هنوز ادامه دارد در این کلاس های به صورت منظم شرکت نمائید. البته نباید در کلاس ها فقط حضور فیزیک داشته باشید. در این کلاس های باید با دقت گوش دهید و یاد بگیرید و سوال بپرسید. در کلاس های فیزیک حضور فعالی داشته باشید.

2- در کلاس فیزیک جزوه بنویسید و سوال بپرسید

جزوه نوشتن در کلاس های فیزیک بسیار مفید است. البته باید سعی کنید سرعت خودتان را افزایش دهید تا هم جزوه بنویسید و هم به مطالب ارائه شده گوش دهید. هر سوالی که برای شما پیش آمد را بپرسید. در ایام کنکور شما زمانی برای از دست دادن و تلف کردن ندارید. از کلاس های فیزیک بیشترین استفاده را ببرید.


3- فیزیک را به صورت مفهومی مطالعه نمائید

فیزیک یک درس مفهومی است. برای موفق شدن در کنکور فیزیک که اخیرا سوال های آن مفهومی شده است باید درس را مفهومی بخوانید و آن را خوب بفهمید. فقط به حفظ کردن فرمول ها و روخوانی کتاب اکتفا نکنید. مطالب را خوب درک نمائید و به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

4- بعد از کلاس های مدرسه فیزیک را مرور نمائید

اگر کلاس های مدرسه هنوز ادامه دارد سعی کنید از این کلاس ها بیشترین استفاده را ببرید. در ردیف های جلوی کلاس جایی برای خودتان پیدا کنید و جزوه خوبی بنویسید. سعی کنید در همان زمانی که در کلاس هستید درس را یاد بگیرید تا در زمان شما صرفه جویی شود.

5- به صورت اصولی و صحیح تست بزنید

فیزیک کنکور با امتحان فیزیک متفاوت است. درست است که هم برای کنکور و هم برای امتحان لازم است بر درس مسلط باشید، اما نوع سوالات و نحوه برخورد شما متفاوت خواهد بود. در کنکور نباید به هر سوالی پاسخ دهید و هر سوالی را نباید بزنید. درست تست زدن را یاد بگیرید.

6- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید

تمام تست های فیزیک کنکور از همان کتاب درسی است. سعی کنید به جای اینکه در جستجوی کتاب های کمک آموزشی متعدد باشید و از هر کدام کمی بخوانید، کتاب اصلی خودتان را با دقت بالا مطالعه نمائید. اگر بر کتاب درسی به صورت کامل مسلط باشید بسیار تست زنی برای شما راحت تر خواهد بود.

7- از مدرسین فیزیک کنکور مجرب کمک بگیرید

اگر در کلاس های اصلی خودتان درس فیزیک را خوب یاد نگرفته اید و در بسیاری از مباحث اشکال دارید می توانید از مدرسین خوب فیزیک که خودشان در کنکور موفق بوده اند کمک بگیرید. شرکت در کلاس های تدریس خصوصی فیزیک برای موفقیت در فیزیک کنکور می تواند موثر باشد.

8- تست های معتبر بزنید

برای موفق شدن در فیزیک کنکور و برای اینکه بتوانید به تست هایی که در جلسه کنکور مشاهده می کنید پاسخ دهید باید سعی کنید تست های معتبر بزنید. شما وقت محدودی دارید. هر تستی را نزنید و هر کتابی را نخوانید. تست های فیزیک سال های قبل بسیار مفید است.

9- با روش های میانبر، تصویری و چشمی حل سوالات آشنا شوید

بسیار خوب است که با شرکت در کلاس های مدرسه و با مطالعه متن کتاب درسی برای هر مبحث به صورت اصولی و کامل فرمول ها و روابط و نحوه حل مسائل را یاد بگیرید. اما در کنار این موارد با روش های خوب حل سریع تست ها که پایه علمی مطمئنی دارند هم آشنا شوید و از آنها استفاده نمائید.

10- کتاب کمک آموزش معتبر بخوانید

برای اینکه در ایام کنکور وقت شما تلف نشود سعی کنید هر کتابی را نخوانید و فقط کتاب هایی را مطالعه نمائید که توسط انتشاراتی های معتبر چاپ و توزیع شده اند. از کتاب های معتبر استفاده کنید و هر کتابی را مطالعه نکنید.


آمار بازدید: 10880 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image